וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוויץ לת"א: פטיסרי חדש ומתוק

2.2.2015 / 10:59

אחרי ששנה שלמה עמד המקום ריק, נפתח אתמול במקומה של מסעדת אלבה בת"א פטיסרי שוויצרי חדש. בתפריט שפע קינוחים מושחתים לצד מאפים, מתוקים ומלוחים וקישים

ג'ארלד. דרור עינב
פטיסרי חדש בעיר/דרור עינב
"כשעבד במלון היה צריך לעשות קינוחי פרווה, וזה היה לו קשה, אנחנו אוהבים את הקינוחים שלנו עם הרבה חמאה".

כמעט שנה עמד ריק החלל האטרקטיבי בו שכנה מסעדת אלבה, בפינת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך. והנה לאחר ציפיה רבה ועבודה קשה נפתח אתמול בבוקר לראשונה הפטיסרי השוויצרי ג'ראלד, שכבר הספיק למשוך ביומו הראשון לקוחות רבים סקרנים, שהגיעו לכוס קפה איכותי ומאפה או עוגה טובה, כולם עשויים בעבודת יד.

מי שפתח את הפלא השוויצרי בלב ת"א הם ג'ני ויונתן בופ, שני אחים, שעלו לארץ יחד עם הוריהם משוויץ בשנת 1994. לאביהם, ג'ראלד, על שמו קרוי המקום, היו מספר קונדיטוריות בשוויץ, כשעלו לארץ הוא ניסה לעסוק בתחום. בתחילת דרכו כאן שימש כשף קונדיטור במלון חוף תמרים של רשת מלונות דן, ובהמשך עבד בקונדיטוריה בשם פאי בנהריה, אבל לא הצליח למצוא את עצמו בארץ. "אבא שלנו הוא קונדיטור של פעם, כזה שלש את בצק בידיים, עושה הכל בעצמו", מספר יונתן, "בארץ הקשו עליו ענייני הכשרות, כשעבד במלון היה צריך לעשות קינוחי פרווה, וזה היה לו קשה, אנחנו אוהבים את הקינוחים שלנו עם הרבה חמאה".

ג'ארלד. דרור עינב
הבחירה קשה/דרור עינב
ג'ארלד. דרור עינב
יונתן וג'ני בופ, החליטו לעשות משהו עם הידע של אבא/דרור עינב

האב ג'ראלד כבר חזר לשוויץ מאז, ג'ני ויונתן עסקו כל אחד בענייניו, היא למדה אדריכלות, הוא ניהל פרויקטים, עד שהחליטו שהגיע הזמן לעשות משהו עם הידע של אבא. "במשך שנה חיפשנו מקום מתאים, סרקנו את כל תל אביב וגוש דן, רק כשראיתי את המקום הזה, ידעתי שזה זה, התאהבתי". האב הגיע לארץ לעזור בהקמה, במתכונים ובבנייה של התפריט. כיום מי שאחראי בפועל על המטבח והקונדיטוריה הוא השף קונדיטור אלון גולדמן. אחרי ארבעה חודשים של שיפוץ והרבה טעימות ולימודים פתחו האחים את המקום החדש.

במטבח העצום והמרשים שיש במקום עושים הכל - לא מביאים דבר מבחוץ. "יש לנו גם את לחם הבית שלנו שנקרא דליס", מספרת ג'ני, "מדובר בבצק שעובר תהליך מיוחד של השריה והוא נהיה מעין בצק של פרעצל, אז יש גם כריכים מהלחם הזה, והוא מגיע גם בוורסיה של קרואסון".

ג'ארלד. דרור עינב
הכל נעשה במקום/דרור עינב
ג'ארלד. דרור עינב
מבחר בלתי נגמר של קינוחים/דרור עינב

מלבד הפטיסרי, המקום ישמש גם כבית קפה עם תפריט אוכל אשר יכלול ארוחות בוקר, סלטים, כריכים, קישים ומרקים. בגזרת הקונדיטוריה קיים היצע רחב של עוגות שמרים, עוגות בחושות, קראוסונים, מאפים מלוחים, מאפי בוקר, מאפינס ועוד. יש אפילו עוגה על שמה של ג'ני - עוגה העשויה מקרם פנקוטה, פירות יער ובישקוטים, אבל העוגה החביבה על האחים בופ היא גאטו לה קרם - שזה למעשה מוס שוקולד, "זו עוגה מאוד פשוטה שמזכירה לנו טעמי ילדות".

האחים בופ גם מודעים לעובדה שהמגדל בו שוכן הפטיסרי שלהם יכול להרתיע לקוחות בשל הריחוק והיוקרה שהוא משדר, אך הם לגמרי מתכוונים לפנות לקהל רחב יותר. "אמנם הנכס משדר יוקרה, אבל אוכלוסיית היעד היא ממש לא רק דיירי הבניין, חשוב לנו לפנות לקהל רחב ככל האפשר. המוצר הוא פרימיום, אבל אנחנו לא בקטע של שופוני, המחירים נוחים, השווינו את עצמנו למקומות אחרים בעיר, למרות שחומרי הגלם שלנו יקרים יותר. בסופו של דבר זה אוכל, ורצינו לתת מענה של ואליו פור מאני".

ג'ארלד. דרור עינב
ואליו פור מאני/דרור עינב

בגזרת הקונדיטוריה תמצאו טארט עגול או פס של שוקולד, גבינה, קרמל או לימון (79 שקלים), שמגיעות גם בגודל אישי (27 שקלים). מחירן של העוגות הגדולות עומד על 120 שקלים. פס של עוגה בחושה שוקולד או לימון הדרים (38 שקלים), פס עוגת פיסטוק תות (49 שקלים), טארטלטים תות שדה (26 שקלים). מחיר הכריכים השונים עומד על כ-28 שקלים. התפריט הרחב של בית הקפה יוגש החל מתחילת שבוע.

ג'ראלד, אבן גבירול 36, תל אביב 03-5063135. שעות פעילות: שבת עד חמישי: 07:00-00:00, שישי: 07:00-16:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully