וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה בריאה ביותר

10.2.2015 / 8:13

ערב רומנטי זוגי יכול להיות גם טעים וגם נטול ייסורי מצפון. פיליס גלזר מכינה לכם תפריט מושלם: שייק - קוקטייל חגיגי, טונה חגיגית וטראפלס שוקולד ביתי

מנות ולנטיינס פיליס גלזר. נמרוד סונדרס
קוקטייל אסאי ולבבות שוקולד/נמרוד סונדרס

קשה להאמין, אך פעם לא היה קיים דבר כזה שנקרא ולנטיינס שחל ב-14 לפברואר. גם לא הייתה מודעות לט"ו באב, אז נאלצנו פשוט לאהוב את האהוב/ה שלנו בלי טקס. אך היום, בעיקר כתוצאה מהמאמצים קדחתניים של חברות ובתי מסחר למצוא עוד סיבה לערוך קניות, אימצנו את החג הנוצרי הקרוי על קדוש מעונה לחיקנו, באהבה. ואם כבר, אז כבר. אפשר לקנות מתנה, לצאת למסעדה, או להכין לבחיר/ת ליבנו ארוחה חושנית בבית. גם בימי קדם קישרו בין מזון ומיניות
והאמינו שמאכלים מסוימים -עקב צורתם (כמו אספרגוס או צלופח), או מרקמם (כמו צדפות טריות) מעוררי תאווה. ביצי דגים סימלו פוריות. פירות יבשים נחשבו "מעוררים" (ואף חולקו בבתי בושת באנגליה בימי הביניים).

אך אפשר להכין "מעוררים" שהם לא רק טעימים אלא גם בריאים. הנה כמה דוגמאות:

"קוקטייל" אסאי מעורר

קחו את השייק הזה ותהפכו אותו לקוקטייל - הוא עשיר במזונות-על אקזוטיים שנחשבים למעוררים תאווה ומקנים אנרגיה מרבית. האסאי מקור לנוגדי חמצון רבי עוצמה, ופוליפינולים. חלבון והמאקה מאזן את ההורמונים ומגביר את הפוריות. המתכון מאת השף יפתח ברקת ממסעדה הטבעונית "אנסטסיה" בת"א כשכמעט את כל החומרים אפשר להשיג בחנות טבע. השייק הזה מנת בריאות לשניכם.

מרכיבים לשתי כוסות קטנות 330 מ"ל:
1 בננה קפואה, חתוך לחתיכות
1 תמר מגולען
1/2 חבילה אסאי קפוא
1/3 תוכן מקל וניל
1 כפית מאקה
1 עלה קפיר ליים יבש (להשיג בחנויות המזרח הרחוק) או 1/4 כפית לימון מגורר
קמצוץ מלח (רצוי מלח הימלאיה)
חלב שקדים, חלב שיבולת שועל או חלב אורז
3 קוביות קרח


אופן ההכנה:
1. מכניסים לכוס הגשה את הבננה, התמר והאסאי וממלאים את שאר הכוס בחלב שקדים כמעט עד הקצה. מכניסים את תוכן הכוס לבלנדר חזק ל-20 שניות בערך.

2. מוסיפים את שאר המרכיבים וטוחנים עד למרקם הרצוי. מוזגים לכוסות קוקטייל.

טיפ: אם רוצים, אפר להוסיף קצת וודקה.

מנות ולנטיינס פיליס גלזר. נמרוד סונדרס
טונה חגיגית/נמרוד סונדרס

טונה מקורמלת בסויה וגי'נג'ר

מנה יפה וחגיגית של טונה טעימה, שמתאים להגיש אותה עם אספרגוס חלוט.

חומרים ל-2 מנות
2 פרוסות עבות טונה טרי
1/4 כוס רוטב סויה
1/2 2 כפות סוכר קוקוס /סוכר חום דחוס/ סירופ מייפל טבעי
1 כפית גדושה ג'ינג'ר טרי מגורר
2 כפיות שום כתוש
2 כפיות מיץ לימון
1/2 כפית שמן שומשום
1/4 כפית מלח או לפי הטעם


אופן ההכנה:
1. בסיר קטן, מערבבים רוטב סויה וסוכר הקוקוס או סוכר חום ומחממים בבחישה על אש קטנה עד שהסוכר נמס. (אם משתמשים בסירופ מייפל אין צורך בחימום). מוסיפים ג'ינג'ר, שום, מיץ לימון, שמן שומשום ומלח.

2. שמים את פרוסות הדג בתבנית גדולה לא מתכתית ויוצקים מעליהם את המרינדה. מכסים בניילון נצמד ומשאירים כשעה. הופכים מדי פעם.

3. מחממים את התנור ל-220 מעלות. מניחים את הדג בתבנית לא מתכתית ואופים 4-6 דקות לכל 1.3 ס"מ עובי (כלומר עם הנתח בעובי 1.5 ס"מ, אופים 4-6 דקות). בדרך כלל נהוג לאכול אותו כאשר הנתח וורוד בפנים, אך אם רוצים אותו יותר עשוי ניתן לאפות עוד כמה דקות. אין להפריז באפייה, כי אז הטונה תהיה קשה. אין צורך להפוך.

טיפ: אם מעדיפים, אפשר לצלות את הטונה במחבת: מחממים שמן קוקוס או אחר במחבת או מחבת גריל (שמים טיפת מים במחבת לבדוק שהשמן מספיק חם) וצולים כ-3-4 דקות לפני שהופכים וצולים את הצד השני.

לבבות שוקולד RAW

שוקולד בריא במיוחד כי הוא לא עובר חימום כמו שוקולד רגיל, לכן שומר על כל נוגדי החמצון שנמצאים בו באופן טבעי. לטעם יותר אקזוטי, אפשר להוסיף קצת פתיתי צ'ילי או פלפל שחור גרוס.


דרך אגב, הצ'ילי נחשב גם הוא למעורר תאווה.

חומרים ל-24 יחידות בתבנית סיליקון לבבות, או יותר אם ממלאים מחצית הגובה
50 גרם אבקת קקאו RAW או רגיל (3/4 כוס)
50 גרם חמאת קקאו (להשיג בחנויות טבע), קצוץ
1 כף שמן קוקוס נוזלי
4-5 כפות אגבה או סירופ מייפל טבעי
קורט מלח


אופן ההכנה:
1. מנפים את הקקאו דרך מסננת ושמים בצד.

2. מניחים את חמאת הקקאו בקערת זכוכית בינונית גדולה, ומוסיפים שמן קוקוס נוזלי, אגבה וקורט מלח.

3. מניחים את הקערה בתוך סיר עם מים רותחים (באן מארי) ומכבים את האש. מחכים כמה דקות ומתחילים לערבב את התערובת עם כף עד להמסה. אם היא לא נמסה, אפשר להדליק את האש שוב למינימום ולהמשיך לערבב עד שהכול נמס. (אסור שהתערובת תבוא במגע עם המים).

3. מוסירים מהאש ובוחשים פנימה מחצית הקקאו עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את יתרת הקקאו וממשיכים לערבב לתערובת חלקה. טועמים. אם השוקולד מריר מדי, מוסיפים עוד אגבה. בעזרת כפית, ממלאים תבנית סיליקון מחצית או כמעט עד הסוף (ללבבות עבים יותר). שמים את התבנית על מגש ומכניסים למקפיא לשעתיים-שלוש, עד שהשוקולד מתקשה (שוקולדים עבים יותר דורשים יותר זמן). מוציאים את הכמות הרצויה ושומרים את היתר במקפיא.

טיפ: לחסכנים – אפשר פשוט להמיס שוקולד רגיל בלי יתרת החומרים (עם תוספת צ'ילי או פלפל חריף אם רוצים), למלא את תבנית הלבבות (מסיליקון) ולקרר.

שחיתות לוולנטיינס: פודינג שוקולד
מאכלים מעוררי תאווה מרחבי העולם
לעמוד של פיליס גלזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully