וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי אסלי שיש: סלט ופיתות של אחמד טיבי

רונית אבידן-שיינפלד

12.2.2015 / 11:34

טעמה של פיתה ביתית שרק נאפתה, ספוגה בשמן זית טרי ומעט מריר, היא מבחינתו מעדן שעולה על כל מסעדת מישלן. המדור שמשלב אוכל ובחירות מגיע לאכול עם אחמד טיבי מהרשימה הערבית המאוחדת

סלט ופיתה בבית של  אחמד טיבי. באדיבות המצולמים
סלט ופיתה בבית של אחמד טיבי/באדיבות המצולמים

אוכל הוא דבר שפעמים רבות מתקשר אצלנו לרגש וזיכרונות. אצל חבר הכנסת אחמד טיבי צרוב היטב זיכרון ילדות הקשור באוכל ומלווה אותו כל חייו.

טיבי נולד וגדל בטייבה לאם מיפו ואב מרמלה. כמאה מטרים מהבית בו התגוררה משפחתו של טיבי בשכונת אל פוקא, שכן בית הבד של שייח אבו חסן. בכל שנה בעונת הסתיו לאחר הגשמים הראשונים החל להתמלא בית הבד באנשי השכונה. טיבי מספר כיצד היו נכנסים האנשים לבית הבד עם שקיות עמוסות זיתים ויוצאים ממנו עם בקבוקים מלאים בשמן זית טרי וירקרק- "שמן העונה". לדבריו "כך אנחנו מכנים את השמן הראשון שמתקבל לאחר המסיק". טיבי זוכר היטב כיצד היו מתאספים כל ילדי השכונה מחוץ לבית הבד עם פיתות חמות ומחכים בתור לאכול את המאכל הכי "איני" שהיה אז בטייבה: פיתה טבולה בשמן זית טרי.

"זו הייתה חוויה אמיתית", הוא מספר: "אמא שלי הייתה אופה כל יום פיתות טריות ואני הייתי לוקח מהתנור פיתה חמה ורץ אל בית הבד לחכות בתור. שייח אבו חסן היה לוקח מידי את הפיתה וטובל אותה בשמן שזה עתה יצא. הפיתה הייתה נהיית כבדה מהשמן ואני הייתי מתיישב בצד ומתענג על כל ביס".

טעם הפיתה של אמו שזה עתה נאפתה, הספוגה בשמן הטרי והמריר מעט הוא בבחינת מעדן שטיבי לא מוכן להחליף בעד שום מנה. "אם את שואלת אותי מהי המנה האהובה עליי ביותר, אז זו המנה. אני מעדיף אותה על פני כל מנת סטייק פילה. אם הייתי יכול לדרג את המנה לפי כוכבי מישלן היא הייתה זוכה בכל השלושה".

עד היום, אומר טיבי, בכל שנה אנחנו מחכים במשפחה ל"שמן העונה" וכשהוא מגיע זו חגיגה אמיתית. "את השמן הטרי אני אוהב גם לשים בסלט שאני מכין בעצמי. זו המומחיות שלי בבית. חתיכות קטנות של עגבנייה, בצל ולפעמים פלפל חריף ירוק עם מעט מלח, עטופות בשמן זית טרי. כשנכנסתי לכנסת לימדתי את השף של מזנון הכנסת להכין את הסלט וזו הייתה מנה שנקראה "הסלט של טיבי". רוני בראון היה חובב מושבע של הסלט. הוא היה מגיע למזנון ומבקש "תביאו לי מהסלט של טיבי".

סלט ופיתה בבית של  אחמד טיבי. באדיבות המצולמים
סלט ופיתה בבית של אחמד טיבי/באדיבות המצולמים

כדי שגם אנחנו נוכל ליהנות מהחוויה צירף עבורנו טיבי את המתכון לפיתות שאמו הייתה מכינה ולסלט המפורסם שלו. כל שנותר לנו לעשות הוא להשיג שמן זית טרי ואיכותי ולהתמכר.
לפיתות
חומרים לכ-10 פיתות:

קילו קמח
2 כוסות מים
1 כף שמרים
1 כף מלח
קמח לקימוח


אופן ההכנה:
1. מערבבים יחד את הקמח, השמרים והמלח.

2. לשים את הבצק ומוסיפים מים חמים, וממשיכים ללוש, עד שהבצק נהיה גמיש ולא דביק.

3.מניחים את הבצק בקערה ומכסים למשך שעה, לתפיחה.

4. מחלקים את הבצק המוכן לאחר שתפח ל-10 כדורים שווים.

5. מכסים ומתפיחים שוב את הכדורים למשך 20 דקות בערך. מחממים תנור ל-180 מעלות.

6. טובלים כל כדור בקמח שהשארנו בצד, ומרדדים לעיגול בקוטר 15-12 ס"מ .

7.מכניסים לתנור חם, עד להשחמה. משאירים בתבנית פתוחה עד לקירור.

עוד באותו נושא

יאללה כפיים: הדגים החריפים של מירי רגב

לכתבה המלאה

הסלט של טיבי

חומרים למנה אחת
5 עגבניות
1 בצל בינוני
שמן זית טרי
מיץ לימון
1 פלפל חריף ירוק
קצת מלח


אופן הכנה:
1. חותכים את העגבניות והבצל לקוביות קטנות, מוסיפים פלפל ירוק חריף חתוך לרצועות דקות ומתבלים בשמן זית, מעט מיץ לימון מלח ופלפל. מגישים.


מיסה כחלון מציגה: המפרום שנלחם בריכוזיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully