וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנים נפלאים מגרמניה

11.2.2015 / 15:29

אבי אפרתי מתענג על יינות הריזלינג המצוינים של יקב דונהוף - בטעימת השבוע יינות לבנים נהדרים במיוחד

הלמוט דונהוף הוא הבעלים והיינן של יקב דונהוף (Donnhof) מאיזור הנאהה (Nahe) העליון, גרמניה. הוא מייצר יינות לבנים בלבד, ממספר סוגי זנים. בטעימה הנוכחית הדגש הוא על זן הריזלינג. זהו יקב בוטיק המייצר 80,000 בקבוקים בשנה, שבבעלותו 20 הקטר כרמים בלבד, רובם ככולם ניחנו באיכויות יוצאות דופן.

בכל יינות דונהוף יש נוכחות של שפע פרי מרוכז ביותר אך כולם מצליחים להימנע מהכבדה ומתיקות יתר. חומציות נהדרת מאזנת את המתיקות. היינות מדויקים להפליא וככל שהם מתחילים להתיישן נחשפים גם יותר ויותר אלמנטים מינרליים ופטרוליים מרשימים. אלו יינות אנינים, מורכבים מאד, מהממים ממש, המיועדים לבעלי חיך מתקדם, כזה שיבחין בשפע הניואנסים, במורכבות ובאיזון יוצאי הדופן שלהם. יינות הטעימה מתומחרים ב-120-190 שקל. כל אחד מהם מספק תמורה טובה מאד עד מצוינת למחירו. יינות הבסיס (120-130) מספקים איכויות יוצאות דופן יחסית לקטגוריה שלהם. אלו הגבוהים יותר מיועדים להתיישנות ארוכה ויהפכן בהמשך ליינות עיליים של ממש. אלו יינות שמתאימים גם ללא מעט מנות בשריות (טרטר וקרפצ'יו, מנות על בסיס בשר עגל ואפילו שקדי עגל). יותר ממומלץ להכירם. את יינות דונהוף ניתן להשיג באתר היבואן.

לחיים!

1. דונהוף, ריזלינג טרוקן 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. דונהוף, ריזלינג טרוקן 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס ענבי ריזלינג מנאהה, גרמניה, מגפנים בנות 15-30. צבע זהוב. באף פרי לבן, תבלינים ומידה של פטרוליות. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: צדפות, פירות ים ברטבים עם נגיעת חמאה, בשר לבנים.

דבר המבקר: כמו היין הקודם, גם הנוכחי הוא "יין הפתיחה" הבסיסי של היקב. זה יין שמשקף, במחיר נגיש וסגנון טעמים נגיש, את תכונותיו הגנריות של הריזלינג מבית דונהוף. גם כאן, יש ריכוז טעמים, בעיקר טעמי פרי, שכולו דחיסות. היין מרגיש לפרקים מתפקע כמעט מפרי; אך אין זה פרי בשל ואין הכברת מתיקות. לצד הריכוז בולטים מינרליות נהדרת וחדות חד משמעית. זה יין חצי יבש שיכול לפרקים להרגיש בחיך כאילו היה יבש. ובאותה נשימה הוא איננו גבוה ואינו מאתגר או מאיים על חיך מיומן פחות.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

ב-12 מילים: אחד היינות היותר מתאימים לשיעור ראשון על ריזלינג גרמני וריזלינג טוב בכלל.

2. דונהוף, פינו בלאן טרוקן 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי פינו בלאן מנאהה, גרמניה מגפנים בנות 23-30 שנה. 4 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון גרמני. צבע זהוב חיוור. באף שופע פרי ותבלינים. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקל

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, בשרים לבנים.

דבר המבקר: ריכוז פרי דחוס למדי ובאותה נשימה: יובש בלתי משתמע. היכולת לחבר את האיכויות הללו אינה מובנת מאליה כלל, בוודאי ביינות בסיסיים. חוויית לגימה מהנה במיוחד ומקדם גסטרונומיות חד משמעי.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בארבע מילים: פינו בלאן בסיסי ומהנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

3. דונהוף, ריזלינג, קאהלנברג טרוקן 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס ענבי רילינג מחלקת קאהלנברג באיזור נאהה. צבע זהוב. אף פירותי, מתובל ומינרלי מאד. גוף מלא.13% כוהל בנפח.

כמה? 190שקל

הכי מתאים ל: טרטר וקרפצ'יו עגל (בתנאי שהאחרון לא יוצף בבלסמי, כמנהג טבחי תל אביב בקודש...), שקדי עגל, כבד דג וכבדי עוף צרובים. בשרים לבנים. צדפות. שוקרוט אלזאסי.

דבר המבקר: עולים ליגה. מיינות בסיס עברנו ליין המגיע מחלקה מיוחסת. קשה להתבלבל. הפרי כאן ובשפע כמובן אבל מחזיק אותו גוף מאסיבי, שרירי במיוחד. זה יין עוצמתי, מלא נוכחות, מורכב מאד, מדויק להפליא במערך האיזונים שבין פרי, חמיצות ומינרליות. ריזלינג גבוה ממש שמספק עונג בלתי רגיל. יקר אבל התמורה שמספק מרשימה. פוטנציאל התיישנות בן עד 6-8 שנים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשתי מילים: ריזלינג למתקדמים.

4. דונהוף, ריזלינג, רוקסהיימר הולנפפאד טרוקן 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס ענבי ריזלינג מנאהה. צבע זהוב. אף מרוכז מאד, מחבר פרי, תבלינים ומינרליות. גוף מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 190 שקל

הכי מתאים ל: צדפות, בשרים לבנים, דגים ופירות ים ברטבים עשירים, שוקרוט אלזאסי.

דבר המבקר: ללא ספק שיא האיכות בטעימה איכותית במיוחד. היין הזה מרגיש כמו אלכימיה נדירה של כל הפקטורים הטיפוסיים לזן, לטרואר ולעשייה הייננית של דונהוף: המתיקות, החומציות והמינרליות חוברות אלו לאלו לכדי הרמוניה יוצאת דופן, שאוצרת בתוכה חדות ודיוק שאין לעמוד בפניהן. פוטנציאל התיישנות בן 8-10 שנים. ריזלינג יוצא מהכלל!

תמורה לכסף: 4.5/5 (יקר אבל כאן האיכויות נדירות).

בשמונה מילים: ליגת העל של יינות הריזלינג העולמיים, זה כאן.

5. דונהוף, ריזלינג, אוברהאוזר לייסטנברג קבינט 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן מתוק על בסיס ענבי ריזלינג מנאהה. צבע זהוב. אף פירותי ודבשי. גוף מלא. 8.5 כוהל בנפח.

כמה? 130 שקל

הכי מתאים ל: כבד אווז. קינוחי שוקולד וקרם מורכבים ומושקעים.

דבר המבקר: מתוק אבל לא מתוק מידי; פירותי ועשיר אבל לא מרגיש כמו חלת דבש. את כל המאסה הססגונית הזו מחזיקים- בהתאם ל-DNA של יקב דונהוף אותו כבר פגשנו בטעימה – גוף ברור, חדות ודיוק רבים. זה לבן מתוק שיש בו, לצד מידה של רכות, גם מידה של קשיחות. גם לוגמים מתקדמים, הנוטים מטבעם לחפש את היובש, יהנו ממנו מאד לפיכך.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשלוש מילים: מתוק ראוי במיוחד.


למדור היין של וואלה אוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully