וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדות העממיות חוזרות

17.2.2015 / 15:19

השבוע נפתחו בת"א דור ההמשך לבכור את שושי - הטריפוליטאית של בכור אקספרס, ולמאפיית הסאלוף משוק התקווה - סאלוף ובניו. אוכל תימני וטריפוליטאי, גרסת 2015

אחרי מבול מסעדות שף נוצצות נראה שהמצב הכלכלי נתן אותותיו בשוק המסעדות. העם, כך נראה, מתגעגע לאוכל ביתי, חם ומנחם ובמחירים השווים לכל נפש. אחרי הידיעה על פתיחת סניף תל אביב למסעדת עזורה הירושלמית, מצטרפות כעת עוד שתי מסעדות שיגישו לכם ארוחת צהריים חמה ומנחמת במחירים שפויים ומשתלמים.

הטריפוליטאית של בכור. נמרוד סונדרס
נמה בטריפוליטאית של בכור/נמרוד סונדרס

הטריפוליטאית של בכור אקפרס

מזה עשור שהאחים שאול ונועם לוי מנהלים את מסעדת בכור את שושי בתל אביב, סניף משגשג נוסף למסעדה המקורית המפורסמת בפרדס כץ. השניים, נכדיו של בכור, פתחו השבוע מסעדה נוספת ברחוב יהודה הלוי, שנקראת הטריפוליטאית של בכור אקספרס. בניגוד למסעדה ביד חרוצים, הקטע במקום החדש הוא שכאן אין מלצרים או משלוחים. "התבשילים הם אותם תבשילים אבל השוני הוא בהגשה", מסביר שאול. במסעדה אפשר לקחת מנות בטייק אווי למשרד או לחילופין להזמין בדלפק ולקחת את המגש החם בשירות עצמי לשולחן.

חלל המסעדה קטן מאוד ומכיל כרגע 16 מקומות ישיבה בפנים ועוד 14 מקומות בחוץ, כשהמטרה העיקרית היא לתת שירות טייק אווי לאיזור העמוס במשרדים. כאן מציעים עסקיות הכוללות חמוצים, וצ'ירשי טריפוליטאי, שכל אחד יכול לשים לעצמו כאוות נפשו, לחם לבן מסורתי של פעם ולנגב עמו את המנה, גם כן ללא הגבלה. כמו כן, מתקבלת מנה ראשונה קטנה כגון שעועית או במיה לצד העיקרית שהוזמנה. בעיקריות מדובר אותן מנות ואותם מחירים כמו ביד חרוצים עם קלאסיקות כמו קציצות, ממולאים, מפרום, שעועית בכמון, תבשיל במיה ועוד על קוסקוס או אורז (33-45 שקלים).

הטריפוליטאית של בכור. נמרוד סונדרס
המסעדה מבחוץ/נמרוד סונדרס

שאול, למה לפתוח עוד מקום?
10 שנים אנחנו שם וכבר התחלנו להשתעמם. יש לנו 10 שליחים עסוקים בסניף ואמרנו אם העסק עובד ויש ביקוש כל כך גדול אז למה לא לעשות עם זה עוד משהו. במקום לשנות קונספט המשכנו עם הייחודיות שלנו.

המשפחה מברכת?
"המשפחה נתנה את ברכתה", אומר שאול ומוסיף כי בתחילה התכנון היה לפתוח משהו גדול עם המשפחה המורחבת אבל במהרה הבינו שהעניין לא רווחי ומסובך מדי לתפעול. "המשפחה מרובה ויש המון אחים ובני דודים אז קשה להגיע לעמק השווה", מסביר שאול, ומספר כי הוחלט ברוח טובה שהשניים ימשיכו להוביל את הספינה.

הטריפוליטאית של בכור אקספרס. כתובת יהודה הלוי 39, תל אביב. שעות פתיחה 10 בבוקר כרגע עד שנגמר האוכל. א'-ה' שישי סגור כנראה יפתחא חרי פסח באפריל. 03-5094599. כשר עם תעודה רבנות תל אביב.

אוכל תימני סאלוף ובניו. נמרוד סונדרס
מנה בסאלוף ובניו/נמרוד סונדרס

עוד מסעדה עדתית חדשה היא סאלוף ובניו בלוינסקי, שמחברת בין עולם המסעדות העממיות לבין חמארה. מדובר בסאלוף ובניו, חמארה תימנית של גל צוברי, בנו של בעלי מאפיית הסאלוף משוק התקווה שפתח יחד עם שותפו אורי לוין, מבעלי הדלידה (חמארה סמוכה בשוק לוינסקי) והטפאלה (בר -חמארה סטודנטיאלי ברחוב שלמה המלך בתל אביב) את המקום.

בין שלל הפחמימות המוגשות אפשר למצוא מבחר בצקים תימניים המגיעים טריים מדי יום ממאפיית הסאלוף בשוק התקווה כמו ג'חנון עם רסק, ביצה וחריף הבית (21 שקלים), מלוואח מגולגל תימני, רסק, טחינה, ביצה וחריף (21 שקלים), מלוואח מזרח מגולגל עם חומוס, רסק וחריף (21 שקלים) ועוד בצקים כמו סאלוף וקובנה. בנוסף יש מרקים כמו חרירה, ושעועית המוגשים עם חילבה ולחם (25 שקלים), מרק בשר תימני עם סאלוף (35 שקלים) ועוד. בנוסף במקום גם מאזטים ושפע אלכוהול.

סאלוף ובניו. נחלת בנימין 80, תל אביב. 03-5221344. שעות פתיחה: א'-ה' 11:00-לקוח אחרון, ו' 10:00-18:00. כשר בלי תעודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully