וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: מעורב ירושלמי אמיתי

24.2.2015 / 7:36

המונית עולה לירושלים כדי לרדת על פיתה ענקית עם מעורב ירושלמי מפנק ב-20 שקלים בלבד

מעורב. קובי רובין
"המעורב הכי טעים שאכלתי בשנים האחרונות"/קובי רובין

העבודה כנהג מונית מספקת הזדמנויות לחיות את הרגע. פתאום נכנסת נסיעה לירושלים ואני מוצא את עצמי בערב חורפי ירושלמי שבו כל הליכה מחוץ למונית כרוכה בקיפאון שפתיים. עד כאן עלילות תל אביבי מצוי בעיר העליונה. אחרי כמעט 18 שנה על ההגה, הנהיגה בתוך ירושלים מייאשת, הרי כולם גם כך מתנקזים לכיוון צומת פת. אתה יכול למצוא את עצמך בפקק בשכונה אחרת בדרך אל הצומת, ניסיתי בכל מאודי להתרחק מהצומת, אפילו במחיר הסתובבות חסרת מעש ברחבי השכונות היותר מזרחיות של העיר. גם ככה הייתי רעב, ותכל'ס, קשה למצוא אוכל זול בירושלים ואותי זה מעצבן בכל פעם.

יש דוכן היסטורי בירושלים, אין ירושלמי שלא מכיר. רבים מתושביה הוותיקים של העיר רואים בדוכן סימן היכר לאיזור שלם. הדוכן התייקר בשנים האחרונות, מחיר המעורב בפיתה הפך לבלתי אפשרי לפשוטי עם כמוני, אין לי אפשרות לאכול שם, הפיתה קטנה, התמורה מביישת, זו גם הסיבה שהמחירון מוצג בקטן.

אחרי שוטטות ממושכת, המונית עצרה מול שלט באותיות קידוש לבנה שאי אפשר לפספס. עדיין יכולתי שלא לחייך למראה ההכשרה המוקפדת, לא קל להוציא בד''ץ מהדרין בכל מקום, שאפו על ההקפדה. נכנסתי עם חשק עז לשווארמה. הייתי מוכן אפילו להתפשר על הגודל של הפיתה, העיקר לאכול פיתה שווארמה, אחרי ההזמנה שמתי פעמי אל המונית, עם ריר מצטבר, מנסה לאחוז את הפלאפון בקור העז, איך שהרמתי את המכשיר מהצילום, שמעתי את השם שלי. "קובי, מה לקחת לאכול?" לא הבנתי במי מדובר, הפניתי את המבט לעבר הבחור. "אתה המונה טועם, מה לקחת שווארמה, לא טוב, המעורב יותר טעים, השווארמה יותר מידי יבשה, פה אצלו אוכלים מעורב, לך תיקח מעורב". הסתכלתי על הבחור, מופתע לגמרי, התחלתי לחייך כמו סמיילי אנושי. לקחתי ביס מהשווארמה, הייתי חייב להרגיע את הרעב, הוא צדק לגמרי, השווארמה הייתה יבשה, הודיתי לו וחזרתי להזמנה של מעורב.

מעורב. קובי רובין
האופציה הכי שפויה בעיר. הירושלמי/קובי רובין

הבחור מאחורי הדלפק לא הבין איך כבר חזרתי לעוד מנה. הזמנתי מנה של מעורב, על הפלנצ'ה זיהיתי לא מעט לבבות, גם פיסות של טחול לא היו חסרות, פרגיות טריות וטעימות. כבר הבנתי מהזמנה הקודמת של השווארמה שמדובר בפיתה לא קטנה בכלל. המנה ניצלתה בעדינות ואני חיכיתי בלי סבלנות, לקחתי את המנה לצילום מהיר, אחרי עיכוב קל ומתבקש טעמתי, יש מעורב זול בירושלים, נכון זה לא מרכז העיר, אבל למה לשלם יותר מפעמיים יותר לאותו דבר.

אני הולך לחזור לאכול במקום, לא משנה מה יהיה. אני אפילו מוכן לסבול את הפקק הקבוע של צומת פת בשביל המעורב הכי טעים שאכלתי בשנים האחרונות. כזה שלא מנסה להרשים אותך, אלא להשביע אותך, מלא תיבלון מדויק ובמידה הנכונה, לא מנסה לעגל פינות בנימוס יתר. אתם תרגישו את התיבול בכל נגיסה, הבצל בנמצא, אבל לא יותר מידי, המנה מלאה בשר טרי ומעולה, תחזיקו חזק, אי אפשר לא לגמור את כל הפיתה, אם אתם בירושלים ורעבים, זו האופציה הכי שפויה בעיר, 20 שקלים בלבד, בתאבון לכולם.

שווארמה 20 ש"ח. פייר קניג 30 ירושלים. 0526158383. שעות פתיחה: א-ה 1000-2200. בשרי רופשיץ המהדרין מן המהדרין

לכל הטורים של המונה טועם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully