וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כבר אפשר לבשל עם קולה?

4.3.2015 / 10:30

הגולשת תמר שאלה אותנו מה אפשר לבשל עם קולה? מאמן המטבח מסביר שיש המון אפשרויות למנות טעימות עם המשקה התוסס שלכם

קולה. ShutterStock
קולה צילום: SHUTTERTSOCK)/ShutterStock

תמר שאלה: היי עוז. יש לי סוג של התמכרות לקולה, ותהיתי האם אפשר להשתמש בה גם בבישול ולא רק לשתיה?

התשובה: קולה (לא משנה מאיזה מותג) היא בהחלט נוזל בישול לגיטימי. שלא כמו יין ובירה נוזלי בישול עתיקים ומקובלים הרבה יותר, אשר מכילים רבדי טעמים מורכבים שנוצרים על ידי תסיסה של חומרי גלם טבעיים, טעמה של הקולה מושג על ידי "נוסחה" שהרכיבים העיקריים בה הם סוכר (המון סוכר), קפאין, צבע מאכל קרמלי שצובע אותה בשחור, ומעט תמציות טעם כמו וניל, קינמון, מיורן ומיני הדרים, כשלכל יצרן את הנוסחה המדויקת שלו.

כשמרתיחים את הקולה, כמו שניתן לראות בסרטון פה מתחת, רואים בדיוק כמה סוכר יש בבקבוק (ובהתאם כמה סוכר מכניסים מכורי קולה לגוף שלהם בכל לגימה).

למרות כמויות הסוכר הלא הגיוניות שהיא מכילה, הקולה בהחלט יכולה לשמש ככלי עזר קולינרי. מתכון לעוף בקולה מסתובב ברשתות החברתיות בארץ כבר שנים, ומלבדו יש עוד מספר אפיקים קולינריים בהם המשקה השחור יכול לשחק תפקיד, ובכולם הקולה, בשורה התחתונה היא על תקן סוכר ו/או מים:

בשבוע שעבר

איך להכין ביצה עלומה?

לכתבה המלאה
כנפים. ShutterStock
כנפיים ברוטב ברביקיו/ShutterStock

קולה BBQ

השילוב הראשון למשקה הממכר הוא רוטב הברביקיו, אותו רוטב סמיך מבוסס קטשופ שיכול לקבל כל טעם, מפירות כמו תותים ואננס עד לנושא כתבה זו. כשמכינים רוטב ברביקיו בבית, למשל לפי המתכון כאן אפשר להוסיף לו חצי כוס קולה בשביל עוד מתיקות (שימו לב לאזן עם עוד מלח). על אותו עיקרון קולה יכולה להצטרף לרטבים מורתחים כהים מהמטבח האסיאתי, כמו למשל טריאקי או הויסין.

עוף שלם במרינדת מרווה וטימין עם רוטב יין אדום ושזיפים. דנה מאירזון
קולה תתאים גם כאן. עוף במרינדה/דנה מאירזון

מרינדה

קולה ורוטב סויה (1/2 כוס מכל אחד) יחדיו יכולים לשמש כמרינדה לנתחי עוף שונים, ככרעיים, כנפיים, פרגית וחזה. למשרה שכזה אפשר גם להוסיף פתיתי צ'ילי או פפריקה מעושנת כגיוון לטעמים.

בצל. יוסי ציפקיס
קולה תתאים גם לבצל/יוסי ציפקיס

קולה ובצל

הטעמים המקורמלים של הקולה מתחברים מצוין לירק חובב קרמול אחר: הבצל. ברשת ניתן למצוא מתכונים למרק בצל וקולה וגם כשדרוג לבצל המקורמל הבסיסי (לפעמים מוסיפים לו פשוט סוכר כדי שישחים יותר מהר, אז קולה זה אותו עיקרון).

קטשופ ביתי. רוני קדר,
לנטרול החומציות: מוסיפים לרוטב עגבניות/רוני קדר

רוטב עגבניות לקולה

איטלקים? אל תקראו פסקה זו. אחד מהבעיות של רוטב העגבניות הוא שלעתים הוא נהיה חומצי מדי, וסוכר מתווסף אליו כדי לאזן טעמים. אבל מה עושים אם אין סוכר ויש רק קולה? הבנתם נכון. שלוק קטן מהמיץ השחור המוגז יאשר את החמיצות ויתן עוד עומק לרוטב. רלוונטי במיוחד כאשר הרוטב משמש לבישול קציצות או מיני בשרים אחרים.

מייפל. נמרוד סונדרס
המרכיב הסודי בעוגת מייפל. קולה/נמרוד סונדרס

עוגה תוססת

קולה יכולה לשמש כנוזל גם בממלכת העוגות הבחושות: כוס קולה יכולה להחליף כוס מים ואפילו כוס חלב במתכונים שמבקשים מכם להגיע לבלילה סמיכה. כך אפשר לשים קולה בעוגות דבש, עוגות מייפל, עוגות תמרים ואפילו בעוגות טחינה. זה יהיה המרכיב הסודי שאף אחד לא יצליח לנחש.

בהצלחה!

עוד מתכוני קולה
עלי מנגולד ברוטב קולה
תפוח אדמה בקולה
עוף מוקפץ בלימון ובקולה
לבלוג של עז תלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully