וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיף פצפוצי אורז ומרשמלו של נפתלי בנט

נפתלי בנט גדל על חטיף פצפוצי אורז ומרשמלו של אמו מירנה, שהחזיק אותו גם במבצעים בלבנון, ולא מאכזב גם בשוחות המורכבות לא פחות של הפוליטיקה

נפתלי בנט. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
בנט וחטיף פצפוצי האורז והמרשמלו/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

איך הזמן רץ כשמצביעים: לפני יותר משש שנים פנינו לנפתלי בנט, אז יו"ר הבית היהודי שעדיין ניסה למצב את עצמו בפוליטיקה הישראלית, וביקשנו מתכון.

המדור קיווה כמובן לקבל גישה לרעייתו גילת (ובעיקר לקרם הברולה המפורסם שלה), אבל בנט הפתיע עם שיחוק בפני עצמו - זיכרון ילדות מתוק מאמו מירנה, בדמות חטיף ממכר שדורש שלושה מרכיבים בלבד, ודקות עבודה ספורות ממש.

קוביות פצפוצי אורז ומרשמלו, או Rice Crispy Squares כפי שהן נקראות באנגלית, הן חטיף מתוק ופופולרי מאוד בצפון אמריקה בזכות חברת הדגנים קלוגס, שמשווקת אותו כבר שנים.

בנט, שעבר בילדותו עם הוריו למונטריאול ואחר כך לניו יורק, ועלה ארצה מסן פרנסיסקו עם משפחתו ב-1967, שימר לא רק את האנגלית המצוחצחת יחסית, אלא גם מאפייני מטבח רבים..

"אחד המאכלים האהובים עלי שזכורים לי מילדות הן אותן קוביות עשויות פצפוצי אורז ומרשמלו. המרשמלו צובע את זה בצבע ורוד מחשיד טיפה", צחק, "אבל זה טעים שחבל על הזמן. בימי ההולדת שלנו אמא שלי תמיד הייתה מכינה לנו אותן".

נפתלי בנט. צילום: באדיבות משפחת בנט,
אהבה למרשמלו עוד מהילדות בארה"ב. משפחת בנט צולה מרשמלו/צילום: באדיבות משפחת בנט
"כשהתגייסתי לצבא הייתי מביא אתי קופסא מלאה בחטיפים. אחר כך היינו לוקחים איתנו גם למבצעים בלבנון. זה שימש אותנו כמו מזון חירום מלא באנרגיה"

מדובר במתכון טעים וקל להכנה, והגירסה של מירנה הופכת אותו לעוד יותר טעים, ולעוד יותר קל (ואפילו לקצת פחות מושחת ומוגזם, משום שהיא מסירה את החמאה או המרגרינה שנהוג היה להוסיף לחטיף).

היתרון הראשון של הרייס קריספי סקוורס הוא שהם מתאימים לשומרי הכשרות. היתרון השני שלהם, מסביר בנט, הוא שהם לא מצריכים קירור, ונשמרים הרבה זמן. אבל הרבה ברמה של חודשיים, הסביר.

המאפיין האחרון היה חשוב במיוחד במהלך שירותו הצבאי של בנט, שכלל לא מעט מבצעי עומק. "כשהתגייסתי לצבא הייתי מביא אתי קופסא מלאה בחטיפים. אחר כך היינו לוקחים איתנו גם למבצעים בלבנון. זה שימש אותנו כמו מזון חירום מלא באנרגיה. החבר'ה שלי היו מתלהבים מזה בכל פעם שהייתי מביא קופסא מהבית וזוכרים לי את זה עד היום".

היום משתדל בנט לשמור על תפריט בריא ומופחת קלוריות, אבל אין ספק שאם יש משהו שיכול לשבור לו את הדיאטה זה הימצאותו של המעדן הורוד, המחשיד והמתוק הזה בסביבתו. זה היה נכון לפני שש שנים, וסביר להניח שזה רלבנטי גם כיום, ימים ספורים לפני כניסת משפחתו לבלפור, במה שחותם מבצע עומק לא פחות מורכב מימיו על מדים.

עוד באותו נושא

יחד בקוסקוסייר: המעדן הטוניסאי של ציפי ישי

לכתבה המלאה

פצפוצי אורז ומרשמלו של נפתלי בנט

מתכון מאת: באדיבות משפחת בנט, מערכת וואלה! אוכל

ריבועי מרשמלו ופצפוצי אורז. ShutterStock
3 מרכיבים ו-10 דקות הכנה. חטיף פצפוצי אורז ומרשמלו

מצרכים למתכון

  • לתבנית אלומיניום מלבנית חד פעמית גדולה:

    • 2שקיותמרשמלו
    • 1כףתמצית וניל איכותית
    • 4-5כוספצפוצי אורז
    • מעטשמן לשימון התבנית

אופן ההכנה

איך מכינים פצפוצי אורז ומרשמלו של נפתלי בנט?

  • 1
    בקערת זכוכית גדולה שמים את המרשמלו ותמצית הווניל ומכניסים למיקרוגל ל-30 שניות. מערבבים ומכניסים שוב ל-30 שניות בכל פעם עד שמתקבל קרם מרשמלו חלק.
  • 2
    מוסיפים לקרם המרשמלו שנוצר את פצפוצי האורז ומערבבים היטב.
  • 3
    משמנים תבנית או מרפדים בנייר אפייה. משטחים את תערובת הפצפוצים בתבנית בידיים רטובות.
  • 4
    מניחים להתייצבות וחותכים לריבועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully