וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים שבוע: יום קולינרי בירושלים

22.3.2015 / 13:30

יום קולינריה מיוחד שיתקיים בירושלים, יומולדת שנתיים לטאיזו, מסעדת מגדלנה באירוח מפתיע, יינות בורגון בפרונטו ותחרות פלפלים חריפים באל טאקו. מה מצפה לנו במסעדות השבוע?

השף האיטלקי מנה שטרום מגיע למגדלנה, מגדל

איטליה בגליל. צילום: תקשורות יעל שביט,
מנה שטרום ויוסף זוזו חנא/צילום: תקשורות יעל שביט

השף יוסף זוזו חנא יארח ביום רביעי הקרוב, במסעדת מגדלנה את השף מנה שטרום לארוחה איטלקית בהשפעה גלילית. התפריט שנבנה עבור הערבישלב בין המטבח האיטלקי למטבח הלבנוני והים תיכוני, וילווה ביינות של יקב הרי גליל. הארוחה תחל עם אפרטיבו במרפסת, לצידו יוגשו מהטאבון מגוון פיצטות, כגון: לחמאג'ון ארמני, שאנקליש- לאבנה קשה מפוררת על עגבנייה בצל וסומק, מוצרלה ועגבניות לחות ובזיליקום, ברוסקטה מחמרא, סרדינים מהכנרת עם איולי שומר בר וסלט פריקי. לאחר קבלת הפנים, סביב השולחנות, יוגש תפריט איטלקי-גלילי הכולל: שלישיית קרודו- בשר, דגים וירקות גליליים, פסטה פפרדלה עם דג ים, קלמרי סגול, פול ירוק, שומר ולימון, רביולי במילוי עכוב, שקדי עגל, חמאה ולימון, רביולי במילוי גבינות גליליות בעגבניות ומרווה, ריזוטו אקוורלו עם בשר טלה, שקדים ירוקים וראשד ולסיום קינוחים מפתיעים (220 שקלים לאדם כולל יין), יש להזמין מקום מראש.

מסעדת מגדלנה, צומת מגדל, 04-6730064. לא כשר

טאיזו חוגגת שנתיים

קציצות חומוס בטאיזו. ליהי גרניט,
חוגגים שנתיים/ליהי גרניט

מסעדת טאיזו של השף יובל בן נריה חוגגת בימים אלו שנתיים להקמתה. בתאריכים 23-25 למרץ (ימים שני-רביעי) יתקיימו החגיגות, במהלכן יוצע תפריט חגיגי בסימן מנות מיוחדות מהים, DJ שיעלה לנגן, קוקטיילים מיוחדים במחירים אטרקטיביים ואווירת יום-הולדת שתעטוף את המסעדה. תפריט הספיישלים שיוצע בשעות הערב בלבד (החל מהשעה 19:00) יוגש בנוסף לתפריט המסעדה הקבוע, בין המנות: דובר סול על העצם, 3 סוגי אוייסטרים, בלק קוד, ברבוניות ענקיות ועוד.

טאיזו, מנחם בגין 23, מגדל לווינשטיין, 03.5225005. לא כשר

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יום קולינריה ירושלמית, ירושלים

שוק מחנה יהודה. אסור להשתמש
טעמים ירושלמים בשוק מחנה יהודה/אסור להשתמש

ביום רביעי, 25 למרץ, ייערך בירושלים יום קולינריה, במהלכו טובי השפים, המסעדנים ואושיות אוכל מירושלים ומחוצה לה יפתחו את מטבחם ליום אחד. בתכנית: סיורים עם ריח של לחם ושוק, סדנאות בישול ואפייה, מפגשים, הרצאות וארוחות שמחות בכל רחבי העיר במחירים מיוחדים. בין האטרקצייות סדנת בשרים קרים בלינק, טבעוניות נהנות במונא עם אורי שביט, סיור מאפיות בעקבות הריח, סדנת סושי של בועז צאירי, שוק אמני אוכל של סלו פוד, פי בריבוע חושפים את סודות הפיצה, סדנת צילום אוכל ועוד. יום זה הוא חלק מסטארטר, סדרת אירועים חדשה מבית היוצר של עיריית ירושלים ורשות הצעירים.

התכנייה המלאה באתר רשות צעירים

שוק מזרח ירושלים מגיע אל מטבח לילה, ת"א

מטבח לילה. אנטולי מיכאלו,
מזרח ירושלים במטבח לילה/אנטולי מיכאלו

ביום שני יתקיים במסעדת מטבח לילה ערב "שוק לילה" שני. במסגרת ערבים אלו מארח השף בועז פלד שורה של ספקים מובילים מהשווקים השונים עמם עובדת המסעדה. ביום שני הקרוב יתארחו במסעדה חקלאי השוק הסיטונאי של מזרח ירושלים, המרכז תוצרת בלאדית מחקלאות מסורתית וליקוט, לערב הכולל ארוחה בת תשע מנות המבוססת על הפירות, הירקות והעשבים המקומיים. בתפריט תמצאו מרק פריקה עם ציר ירקות בלאדי ושומר צלוי, ברוסקטה בייקון ריקוטה, עלי כרוב ממולאים בכרובית צלוייה טחינה גולמית ולימון קצוץ, רושטי חמאה ותפוח אדמה בלאדי, נתח קצבים,עלי גפן ואבן יוגורט עם מאפה יופקה ועוד. המחיר: 195 שקלים לסועד לארוחת טעימות הכוללת את כל המנות.

מטבח לילה, לילינבלום 43, ת"א, 03-5660481. לא כשר

יונתן רושפלד מארח, תל אביב

יונתן רושפלד. צילום: הדס פרץ,
יונתן רושפלד מארח/צילום: הדס פרץ

ביום רביעי ה-24 למרץ, יארח השף יונתן רושפלד במסעדת הרברט סמואל את השף קארלו קראקו, בעל שני כוכבי מישלן, שופט במאסטר שף האיטלקי, ממובילי המטבח העכשווי האיטלקי. השניים יציעו ללקוחות המסעדה תפריט בהשראת מיטב חומרי הגלם האיטלקיים והמקומיים אותם הרכיבו יחדיו בקפידה לפיוז'ן בין המטבח האיטלקי לישראלי. בין המנות שיוגשו בתפריט המיוחד: סלט תמנון עם ירקות ורודים, עגל חלב שלם צלוי ופרוס, גלידת פאנפורטה, ריזוטו עגבניות ירוקות צנוברים ושרימפס חלמון מטוגן. מחירי המנות ינועו בין 80 ל-180 שקלים.

הרברט סמואל, קויפמן 6, תל אביב, 03-5162236. לא כשר

ד"ר עמוס בר מתארח בקוצ'ינה תמר, תל אביב

קוצ'ינה תמר. צילום: בועז לביא,
טורטליני ארטישוק בקוצ'ינה תמר/צילום: בועז לביא

השפית תמר כהן צדק תארח ביום רביעי את ד"ר עמוס בר, אשר בעבר בישל מדי פעם במטבח המסעדה ולימים פתח עם וינס את השרקוטרי. הערב המשותף יתקיים ברוח מסורת קוצ'ינה תמר שמארחת שפים חובבים, בהם חברים ולקוחות של המסעדה שחולמים לצאת לרגע מהבישולים בבית ולנסות את הדבר האמיתי. בין המנות שיוגשו באותו ערב: סלסה סביצ'ה, רביולי שרימפס בפסטו, טאבולה כרובית, פיצה אספרגוס ועוד.

קוצ'ינה תמר, רחוב הצפירה 10, תל-אביב, טלפון 03-6390407. לא כשר

תפריט אביב בבלו סקיי, ת"א

בלו סקיי. מאיר אדוני, מערכת וואלה! NEWS
זיכרונות מקזבלנקה בבלו סקיי/מערכת וואלה! NEWS, מאיר אדוני

מסעדת בלו סקיי, הכשרה של השף מאיר אדוני משיקה בימים אלו תפריט אביב חדש. בין המנות בתפריט ניתן יהיה למצוא מנות כמו: ים, יבשה - סלמון גרבלקס עם סלקים וגזרים אורגניים אפויים, צרחות בטוקיו - סשימי אינטיאס עטוף באבקת מיסו, כופתאות צנון שחור במילוי מוס לוקוס כוסברה, אביב ים תיכוני - שומר צלוי בחמאה ויוזו עם שקדים ירוקים טריים, זיכרונות מקזבלנקה - פילה לוקוס בחמאת עשבים ועוד.

בלו סקיי, אליעזר פרי 10, מלון קרלטון ת"א, 03-5201830. כשר

תפריט עסקיות במיטבול, ראשל"צ

המבורגר במיטבול. דן פרץ,
המבורגר מיטבול/דן פרץ

מסעדת מיטבול מציעה תפריט עסקיות חדש הכולל מנה ראשונה, מנה עיקרית עם תוספות, שתייה קלה ושתייה חמה. בין המנות העיקריות תמצאו מיטבול 200 גרם (58 שקלים), לינגוויני שמנת ופטריות (69 שקלים), סלופי ג'ו (75 שקלים), שניצל עגל (75 שקלים) ועוד. תפריט עסקיות הצהריים מוגש בכל יום החל מהשעה 12:00 ועד השעה 18:00 בימי שישי בין השעות 12-17:00.

מיטבול, דרך המכבים 8, ראשון לציון איזור התעשייה הישן, 03-9646468. לא כשר

שבוע בורגון בפרונטו, ת"א

פרונטו. דן פרץ,
אנילוטי גורגונזולה בפרונטו/דן פרץ

השף דייויד פרנקל ויבואני היין הדס עזר ותומר גל, חברו יחד לשבוע שינגיש את יינות העילית של בורגון לקהל של מסעדת פרונטו. בין התאריכים 22-26 למרץ יימזגו במסעדה 8 יינות אדומים ו-8 יינות לבנים המגיעים מחבל בורגון לכוסות, יינות שאין להשיגם במסעדות בארץ. היינות יוגשו במחיר של 49-89 שקלים לכוס. בנוסף, בכל יום יפתח יין "ענק" משתנה (פרימייר או גרנד קרו) שימזג בחצאי כוסות. כמו כן במסגרת השבוע יוגשו מנות אשר נבנו תוך דגש על התאמה ליינות שיימזגו. תפריט היין הרגיל של המסעדה לא יוגש באותו השבוע.

פרונטו, הרצל 4, תל אביב, 03-5660916. לא כשר

פיצרוי מארחת את יקב ויתקין, תל אביב

פיצרוי. אבי סונגו,
גיוזה שרימפס בפיצרוי/אבי סונגו

מסעדת השף פיצרוי תארח לערב אחד את יקב ויתקין, עם תפריט ספיישל בניצוחו של השף רועי גנצ'ולה לצד יינות היקב. בן המנות המיוחדות תמצאו טרטר טונה אדומה (56 שקלים), רוסט טלה עם אטריות סומן מטוגנות (54 שקלים), גיוזה שרימפס (49 שקלים) ועוד.

פיצרוי, הירקון 136 תל אביב, 03-5206100. לא כשר

תחרות אכילת חריף באל טאקו, תל אביב

אל טאקו. תומר רוטנברג, מערכת וואלה! NEWS
תחרות אכילת חריף באל טאקו/מערכת וואלה! NEWS, תומר רוטנברג

ביום רביעי ה-25 למרץ החל מהשעה 18:00 תיערך באל טאקו המקסיקנית תחרות אכילת פלפלים חריפים נושאת פרסים, על פי מסורת תחרויות אכילת החריף הנערכות בעולם, בה ינסו המשתתפים לשבור את שיא אכילת הפלפלים החריפים בזמן הקצר ביותר. לכבוד התחרות יוגשו ספיישלים של מנות חריפות ביניהן טאקוס צ'ילי חלפניו מצופים וממולאים במוצרלה (15 שקלים), קינוח של פרפה נוטלה עם צ'יפוטלה יבש וליקר קלואה מקסיקני (16 שקלים), מרגריטה מקסיקנית עם טוויסט עוקצני וחריף(25 שקלים) ועוד.

אל-טאקו, ירמיהו 17, תל-אביב, 03-5228334. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully