וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרענן הרשמי של הקיץ: מסעדת כולא

21.4.2015 / 13:51

לשף עודד חצבני נמאס מזה שחיפאים נוסעים לתל אביב לאכול אז הוא פתח בעיר הצפונית את מסעדת כולא, המתמחה במטבח ישראלי-ערבי על בסיס חומרי גלם משוק ואדי ניסנאס

צילום: עידו שחם עריכה: מאיה בן ניסן

אם חשיבות עצמית ופלצנות היו עד לא מזמן חותמת גומי למסעדה טובה, לא עוד. רושפלד פתח בסופ"ש האחרון את ארוחת ערב, תומר אגאי עושה את זה בסנטה קתרינה, והנה הטרנד התל אביבי מגיע לעיר חיפה, שניתן כבר להגדיר אותה כמרענן הרשמי של איזור הצפון לשנת 2015.

פורצי הדרך של מסעדות "תל אביביות" בחיפה היו אנשי הווניה ביסטרו, עידן ליפשיץ עם צ'אנג בה, וכעת מגיע תורה של מסעדה נוספת. את כולא פתח החודש השף עודד חצבני במתחם הנמל המתחדש של חיפה. חוץ מהקרבה הפיזית, חצבני הוא גם חבר טוב של בעלי הוניה, בשנה האחרונה הוא ראה כי טוב והחליט לפתוח את המסעדה החדשה לא רחוק מחבריו.

כולא. צילום: יעל לאור,
כולא אוכל/צילום: יעל לאור

חצבני פתח לפני שבע שנים את מסעדת הבר יין בפינת הרחובות אחד העם ונחלת בנימין (שלאחרונה שינתה את שמה לברוט) והיה הבעלים והשף של המקום במשך 5 שנים, עד שהחליט לעבור הלאה ולמכור את המקום. בהמשך חשב לפתוח מסעדה באמסטרדם, ובסופו של דבר החליט לחזור לשורשים החיפאים. "לקהל החיפאי מגיע אוכל טוב גם בתוך העיר, אין סיבה שבשביל ארוחה טובה אנשים יצטרכו לנסוע לתל אביב במיוחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כולא. עידו שחם
סביצ'ה עם שברי פיסטוק ולימון/עידו שחם

האוכל של חצבני, ממש כמוהו, צנוע ובגובה העיניים. כנראה שלא סתם למסעדה שלו הוא בחר לקרוא כולא. תמצאו כאן מטבח ישראלי-ערבי, עשוי מחומרי גלם טריים מהשוק של ואדי ניסנאס, שמקבלים המון כבוד ומינימום התעסקות, אווירה נעימה ושלווה, שמגיעה מאג'נדה מאוד ברורה לפי חצבני - "זה כולא אוכל וכולא מסעדה".

התפריט של כולא מחולק לשני חלקים, החלק הראשון נקרא "ראשונות שכאלו" ובו מנות כמו גזרים צבעוניים צלויים עם יוגורט ושמן סומק (33 שקלים), סביצ'ה דג עם שברי פיסטוקים בלימון ושמן זית (47 שקלים) ומנה של קלמרי עם טחינה, עגבניות צלויות זעתר וחריף (52 שקלים). החלק השני של התפריט נקרא "מנות על יד כל דבר". תמצאו בו מנות כמו טרטר פטריות עם פטרוזיליה ושמן זית, עם אופציה לתוספת של ביצה ובייקון (22/29 שקלים), צ'ירשי דלעת (17 שקלים), סלט גרגרי חומוס ועשבי תיבול (24 שקלים), שישברק ועוד. הטאבון הגדול דומיננטי גם כאן, כאשר הלחם במקום, הפיתות, השיש ברק ומנות נוספות זוכות לטיפול של כבוד בטאבון המיוחד.

כולא. חיים יוסף,
שיש ברק במסעדת כולא/חיים יוסף

חצבני שחגג בשבוע שעבר יום הולדת 38 נראה קורן מאושר. "קודם כל יש לי פה את השוק המדהים של ואדי ניסנאס שזה שווה הכל. כיף לי במקום שאני נמצא, ברחבה הזאת שמרגישה קצת כמו פיאצה בעיר אירופאית, הפסטורליות הזאת של האוניות בנמל, הדקלים מסביב, ורעש הרכבת שעוברת. מה צריך יותר מזה? אני שמח להיות חלק מהתהליך הטוב שעובר על העיר הזאת".

כולא, הנמל 33, חיפה, 04-6022337. שעות פעילות: ראשון- חמישי: 12:00-00:00, שישי: 12:00-17:00. שבת: סגור. לא כשר

כולא. צילום: יעל לאור,
משהו טוב קורה בחיפה/צילום: יעל לאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully