וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25M: מסעדה חדשה מבית מיט מרקט בשוק הכרמל

4.6.2015 / 16:07

סמוך לקצביית המיט מרקט בשוק הכרמל תפתח מחר 25M, מסעדה זעירה צמודה שתגיש בשרים משובחים וטריים. בין השותפים בפרויקט - השף יונתן בורוביץ'

מיט מרקט. נמרוד סונדרס
25M - הפתיחה מחר/נמרוד סונדרס

"כבר פחות מרגישים את היד של מי שמוציא את המנה"

קצביית הבוטיק מיט מרקט בשוק הכרמל פותחת בימים אלו, מסעדה קטנה, בסמוך לקצביה המצליחה. המקום ייקרא 25M בשל המרחק מהמיט מרקט המקורית. קסטנבוים ושותפיו גייסו אל שורותיהם גם את השף יונתן בורוביץ', שסגר בשנה האחרונה את קפה 48, ויחד הם פותחים את המקום החדש, שדוגל במנות בשר טריות, היישר מהמיט מרקט.

"הכי חשוב לנו לשמור על אווירת היצרן, האווירה של השוק", אומר קסטנבוים. "אני מאוד מאמין ברעיון שאתה בא לאכול ביחידה היצרנית". קסטנבוים, קיבל בתקופה האחרונה פרספקטיבה קצת אחרת על מה שקורה היום בסצינת המסעדות בעיר. "אני חושב שתל אביב היא עיר משגעת, אבל כל הסיפור של המגה מסעדות, אני לא אגיד מיצה את עצמו, אבל אם אתה רוצה היום באמת לאכול טוב לך למישהו הביתה, כנס לחנות המפעל. הכל נהיה קצת כמו מכונה, זה איבד משהו, יש עובדים, יש ארנונה, זה נכנס למין פס ייצור שכבר פחות מרגישים את היד של מי שמוציא את המנה".

מיט מרקט. נמרוד סונדרס
מנות צריך ללטף אחת אחת/נמרוד סונדרס

"מנות צריך ללטף אחת אחת, וזה בדיוק מה שנעשה כאן".

אז מה תגישו במקום החדש?
"בגלל שאנחנו עובדים רק עם חומרי גלם, יהיו לנו בסך הכל שלוש מנות קבועות, אפילו שתיים וחצי. השווארמה שלנו, הקבב, ואם באותו יום העמדתי קורנביף והוא מוכן, אז אפשר יהיה לאכול קורנביף".

מעבר לכך מתכוונים ב-25M לתת מקום לנתחים שלרוב פחות נעשה בהם שימוש. "כשהיה פה דריו צ'יקני הוא דיבר בדיוק על זה, יש כל כך הרבה נתחים שפשוט מוותרים עליהם, הכל הולך לטחינה במדינה הזאת. זה חבל". אז בין הנתחים הפחות שגרתיים תוכלו לאכול נתח ויסבראטן בתנור מצופה במלח, נתח אווזית שנפרס דק עם שמן זית ועוד הפתעות שיתווספו בהמשך.

"בהרבה מסעדות אנחנו רואים היום פחות או יותר אותו דבר, כל אחד קצת מעתיק ממישהו אחר. אני חושב שמה שרושפלד עשה עם לונץ זה הדבר הנכון, לחזור למטבח האינטימי, פשוט לבשל. מנות צריך ללטף אחת אחת, וזה בדיוק מה שנעשה כאן".

25M, סמטת הכרמל 30, שוק הכרמל, ת"א. 052-6963632

שעות פעילות:
יום א' - סגור
ימים ב', ה': 11:00-19:00
ימים ג', ד': 11:00-23:00
יום ו': 11:00-16:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully