וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיצה קטנה לסרדיניה

6.5.2015 / 17:21

יקב ארגיולאס האיטלקי הוא מבכירי היקבים בסרדיניה אשר לאחרונה החל בייבוא יינותיו ארצה - אבי אפרתי לוגם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ענבים ביקס ארגיולאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע בטעימה יינות מסרדיניה, איטליה. ארגיולאס (Argiolas) הוא מבכירי היקבים בסרדיניה. לאחרונה הוחל ביבוא יינותיו ארצה. מניפת היינות הנפרסת בטעימה הנוכחית משמחת במיוחד. יותר מכל אלו יינות ים תיכוניים שמיטיבים להתאים לאקלים החם ולאוכל ים תיכוני. לכל היינות נוכחות של פרי מצוין, בכולם חמיצות טובה ולכולם מגע אדמתי וחם. הם אינם כבדים, אינם דחוסים מידי, לא נעשה בהם שימוש מופרז בעץ ומרביתם גסטרונומיים מאד ורבי אופי.
ארבעה זני הענבים שעל הפרק "עשו עליה" מספרד לסרדניה עת כבשו הספרדים את האי במאה ה-13: מוניקה ((Monica, בובלה סרדו (Bovale Sardo) שאינו אלא זן הגרסיאנו מריוחה; בובלה גראנדה (Bovale Grande), הלא הוא הקריניאן; וקונונאו (Connonau) – גרנאש. הבלנדים ואופי היינות טיפוסיים מאד לאזור.

ארבעה מחמשת יינות הטעימה מתומחרים בטווח הבינוני-בינוני/גבוה והם מספקים יופי של תמורה לכסף. החמישי, הגבוה, מורכב, מרשים וכמובן לא זול. כרגיל במדור סעיף התמורה לכסף ביינות יוקרה הושמט בהתייחס אליו. יותר משווה להתוודע אל היינות האלו התאמתם לאוכל הים תיכוני ולאקלים שלנו מושלמת והם בעלי איכויות ואופי רבים. לחיים!.

ארגיולאס, קוסטמולינו, ורמנטינו די סרדניה DOC 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס ענבי ורמנטינו מדרום סרדניה. היין תסס ושהה במיכלי בטון. צבע זהוב עם מעט ירקרקות. אף פירותי עם נטייה לפרי טרופי, גוף בינוני. 14.5 כוהל בנפח.

כמה? 90 שקל

הכי מתאים ל: עוף, פסטות, דגים ופירות ים.

דבר המבקר: המון אלכוהול עבור יין לבן, שלא גורם ליין להרגיש אלכוהולי במובן הבעייתי. רעננות נעימה, פירותיות כייפית המלווה ביובש נאה, חמיצות טובה וטרופיות נחמדת. לבן שמח וטוב, שיש בו לא מעט אופי ומקדם גסטרונומיות נאה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשש מילים: לבן שתיהנו ללגום עם ובלי אוכל.

ארגיולאס, פרדרה, מוניקה די סרדניה DOC 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אדום על בסיס ענבי מוניקה, קריניאן ובובאלה סרדו. תסיסה והתיישנות במיכלי בטון ולאחר מכן מספר חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקל

הכי מתאים ל: טפאס, פסטות, עוף, בשרים בגריל וכל אוכל בתיבול ים תיכוני.

דבר המבקר: פרי טוב, מבנה טוב, חומציות טובה ומאוזנת, המון שמחת חיים וגם אופי. יופי של יין ללוות בו אוכל ים תיכוני מכל סוג, שיאהב מפגש עם שמן זית, שום ועשבים. כייף של יין.
תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: יין ים תיכוני טוב אמיתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ארגיולאס, קוסטרה, קנונאו די סרדניה DOC 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אדום על בסיס ענבי קונונאו, קריניאן ובובאלה סרדו. שמונה חודשי התיישנוץ בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק, באף פרי אדום, תבלינים, עשבי תיבול וזיתים שחורים. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקל

הכי מתאים ל: אוכל ים תיכוני, מנות על בסיס טלה קצוץ, גבינות עם נטייה לחריפות מה (מי אמר פקורינו ולא קיבל?).
דבר המבקר: תענוג של יין. חם, אדמתי מאד, עם פרי שופע וחמיצות טובה. כמעט טועמים את הזיתים, הפלפל השחור והמרווה שנוכחים בו. סיומת כמעט מתקתקה. כייף אמיתי!

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשבע מילים: אדום שאפשר ללגום בקלות (ובהנאה) גם בקיץ.

ארגיולאס, איס סולינאס, איזולה די נוראגי IGT 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 95% קריניאן ו-5% בובאלה סרדו. התיישנות משולבת במיכלי בטון ובחביות עץ אלון צרפתי, 12 חודש. צבע אדום עם מידה של סגלגלות. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני נוטה למלא. 14.5% כוהל בנפח.
כמה? 140 שקל


הכי מתאים ל: כל ארוחה ים תיכונית, כולל כבדה ומושקעת.

דבר המבקר: לא יין עם יומרות גדולות, השייך לקטגוריית הביניים בהיררכייה של ארגיולאס. בכל זאת, העונג שהוא מסב עצום. בדיוק כמו איפיוני האדומים שתוארו ממעל, רק גבוה יותר. שמחת חיים עצומה, פרי שככל שנוקפות והולכות הדקות מפתיחתו רק נעשה מקסים יותר, תיבול טוב, לא מעיק מידי; והמתינות המבורכת ההיא, שיינות ים תיכוניים מהסוג הטוב ניחנו בהם.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

במילה אחת: כיף!

ארגיולאס, קורם, איזולה די נוראגי IGT 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בובאלה סרדו, קריניאן וקונונאו מאחוזת סה טאנקה בדרום סרדיניה. התיישנות במיכלי בטון וחביות עץ אלון מסוג BARRIQUE צבע אדום כהה. באף פירותיות אינטנסיבית (פרי אדום ושחור) בצירוף מגע תבלינים מוחשי, עור, שוקולד ומגע עישון. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 250 שקלים

הכי מתאים ל: בשר טלה וכבש.

דבר המבקר: יין מורכב ומתוחכם, רב רבדי אף אם לא עמוס מידי. קטיפתיות מוחשית. מגע מינראלי ולצידו מעושנות מה, לא מופרזת, מוחשית מאד. משלב עוצמתיות במתינות בהצלחה רבה.

בשתי מילים: אצולת סרדניה.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully