וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגת גבינה עם פתי בר שוקולד מריר

13.5.2015 / 7:50

עוגת גבינה קרה ואוורירית ללא ג'לטין, עם פתי בר בטעם שוקולד מריר ורוטב שוקולד. מיקי שמו במתכון לעוגת ביסקוויטים שייכנס לרפרטואר המשפחתי

גבינה שוויצרית. דניאל לילה
המלכה החדשה של המשפחה/דניאל לילה

בכל משפחה יש עוגת ביסקוויטים שסבתא מכינה כבר 40 שנה. כל ביס ממנה מהול באוסף של תמונות, ריחות וזיכרונות ילדות: ימי הולדת, ארוחות שבת ואיך לא – חג שבועות. בכל שנה מחדש לקראת הקיץ מתייצבת שם העוגה הזאת.

המתכון שלפניכם מאיים להדיח את העוגה המשפחתית ממעמדה הבלתי מעורער: קציפת הגבינה הקלילה מתווכת היטב בין שכבות של פתי בר שוקולד מריר הטבול ברוטב שוקולד סמיך ומפנק, ואת הכל עוטף ציפוי שמנת ושוקולד. הכינו את הנכדים לשינוי.

החומרים לתבנית מלבנית 18*24 ס"מ:

לרוטב השוקולד:

120 מ"ל חלב (1/2 כוס)
60 מ"ל שמנת מתוקה (1/4 כוס)
1 כפית דבש
100 גרם שוקולד מריר קצוץ

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

לקציפת הגבינה:

400 מ"ל שמנת מתוקה (2/3 1 כוסות)
180 מ"ל חלב (3/4 כוס)
80 גרם סוכר (1/3 כוס + כף)
1 שקית אינסטנט פודינג וניל (80 גר')
500 גרם גבינה לבנה 5%

לציפוי:

120 מ"ל שמנת מתוקה (1/2 כוס)
100 גרם שוקולד מריר קצוץ

אופן ההכנה:

1. מכינים את רוטב השוקולד: מבשלים יחד חלב, שמנת ודבש, ומביאים לרתיחה.

2. יוצקים את התערובת על השוקולד ומערבבים עד ליצירת מרקם חלק. עוטפים בניילון נצמד ומצננים.

3. מכינים את קציפת הגבינה: מקציפים את השמנת, את החלב ואת הסוכר לקצפת רכה. מנמיכים את המהירות, מוסיפים אינסטנט פודינג וממשיכים להקציף כדקה. מעבירים את הגבינה לקערה גדולה, ומקפלים לתוכה בעדינות את הקצפת עד לקבלת קציפה חלקה ואחידה.

4. מרכיבים את העוגה: טובלים כל ביסקוויט ברוטב השוקולד ומניחים אותו על תחתית התבנית, עד שנוצרת שכבה אחידה של פתי בר. יוצקים מעל מחצית מקציפת הגבינה ומניחים מעליה שכבה נוספת של הביסקוויטים הטבולים ברוטב השוקולד. יוצקים את יתרת קציפת הגבינה. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות.

5. מכינים את הציפוי ומצפים: מביאים לרתיחה שמנת מתוקה, יוצקים אותה על השוקולד ומערבבים בעזרת מרית עד לקבלת תערובת חלקה ללא בועות אוויר. מכסים בניילון נצמד ומניחים לתערובת להצטנן מחוץ למקרר. הציפוי צריך להיות נוזלי, ואם הוא התקשה בצינון, מחממים אותו כמה שניות במיקרוגל ומערבבים היטב.

6. מחלצים את העוגה מהתבנית, מניחים על רשת ויוצקים מעל את הציפוי. אפשר גם לפרוס את העוגה למנות, להניחן בצלחות וליצוק כף ציפוי על כל מנה. שומרים במקרר עד 4 ימים.

מערכת וואלה! בשיתוף אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully