וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמם את האורחים: פאי לימון

27.5.2015 / 10:33

ג'קי אזולאי מחברת בין בצק פריך מתוק לבין שכבה לימונית חמצמצה ומרעננת. את השילוב המנצח הזה היא מכסה בענני מרנג אוורירי ומגישה לכם פאי לימון ממכר

פאי לימון של ג'קי אזולאי למעדנות. אתי עובדיה, מערכת וואלה! NEWS
פאי לימון של ג'קי אזולאי למעדנות/מערכת וואלה! NEWS, אתי עובדיה

זמן הכנה: שעה
רמת קושי: בינוני
ללא רידוד

מצרכים:
1 חבילה (450X2 גרם) בצק פריך מתוק, מופשר לפי הוראות היצרן
תבנית פאי בקוטר של 24 ס"מ

מצרכים למלית:
4 חלמונים (ביצים גודל M)
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
מיץ לימון (4 כפיות)
2 כפיות גרידת לימון
2 כפיות גדושות של קורנפלור
1/2 1 כוסות מים

מצרכים למרנג:
4 חלבונים (ביצים גודל M)
100 גרם סוכר (1/2 כוס)


אופן ההכנה:
1. מוציאים גליל אחד מחבילת הבצק (450 גרם) ואת הגליל השני אפשר לשמור בהקפאה. מרפדים את תחתית ודפנות התבנית בבצק, מהדקים היטב וחותכים את הקצוות המיותרים.

2. מחוררים במזלג את הבצק, מניחים נייר כסף ועליו שעועית לבנה או גרגרי חומוס ליצירת משקולת שתמנע מהבצק לעלות. אופים כ-10 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, ומוציאים מהתנור.

3. מרתיחים על אש בינונית כוס מים בסיר קטן ומורידים מהאש. את 1/2 הכוס שנותרה מערבבים היטב עם הקורנפלור, עד שאין גושים, ומוסיפים לסיר. מחזירים את הסיר לאש בינונית, ומערבבים עד להסמכת הבלילה.

4. במיקסר, במהירות בינונית, מערבבים את החלמונים עם הסוכר לקבלת קרם סמיך. מוסיפים את מיץ הלימון וגרידת הלימון, ומקציפים היטב לקבלת מרקם אחיד. מוסיפים את בלילת הקורנפלור הסמיכה ומקציפים כ-2 דקות נוספות לקבלת מרקם אחיד וסמיך. מעבירים לסיר את כל התערובת שמתקבלת, ומבשלים על אש נמוכה עוד מספר דקות, עד להסמכה.

5. יוצקים את התערובת לתוך הקלתית האפויה, ואופים 25 דקות עד להתייצבות התערובת. מוציאים מהתנור ומכניסים למקרר עד שהתערובת יציבה.

6. להכנת המרנג: מקציפים את החלבונים עם הסוכר לקבלת קצף יציב וחזק. מכניסים את הקצף לשק זילוף ומזלפים מעל הפאי. אפשר במקום שק הזילוף להשתמש גם בשקית אוכל קטנה, או להשתמש במרית למריחת הקרם.

7. לחריכת המרנג אפשר להשתמש בברנר, או להכניסו לחלקו העליון של תנור שחומם מראש ל-180 מעלות ולאפות מספר דקות. מוציאים כשהמרנג זהוב. ניתן לשמור בקירור עד יומיים.

עוד מתכוני אפייה
עוגת קרם פטיסייר על בצק פריך
קיש כרובית וברוקולי שנמס בפה
מדריך האפייה: בצק פריך

ג'קי אזולאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully