וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 בראנצ'ים במחלבות

23.5.2015 / 11:04

לבראנץ' פסטורלי בחיק הטבע שווה לקפוץ למחלבות השונות ברחבי הארץ, ולטעום גבינות צאן טריות. 11 המלצות ברחבי הארץ למקומות שמציעים גם ארוחה דשנה על בסיס התוצרת המקומית

מחלבת אלטו, קיבוץ שומרת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המחלבה: במקום מיוצרות גבינות מחלב עזים גלילי, בשיטות עבודה מסורתיות, מיטב התוצרת גלילית ויש בו גם בית קפה פעיל. המחלבה מתמחה בגבינות עזים קשות, יוגורטים, ועוד. כמו כן מציע המקום סיור מודרך במחלבה, שבסיומו מתקיימות טעימות בבית הקפה הסמוך.

מה אוכלים: התפריט כולל ארוחות בוקר המבוססות על מבחר הגבינות. ארוחות הבוקר מוגשות כל היום וכוללות 2 ביצים לבחירה, סלט קצוץ, מבחר גבינות עזים, חמאת עזים, זיתים, ירקות אנטיפסטי, קונפיטורה תאנים, לחם הבית, שתיה חמה וקרה. כמו כן יש אפשרות לשלב בארוחת הבוקר גבינות דלות שומן ויוגורט גרנולה. לצד ארוחות הבוקר מציע התפריט גם כריכים וסלטים.

מתי: א`-ה` 08:00-19:00 ו` 08:00-16:00

אלטו. קיבוץ שמרת. כביש 4 בין עכו לנהריה. 04-9854802

מחלבת שוורצמן, בת שלמה

מחלבת שוורצמן. באדיבות מחלבת שוורצמן,
ארוחת בוקר במחלבת שוורצמן/באדיבות מחלבת שוורצמן

על המחלבה: מחלבת שוורצמן היא מחלבה משפחתית אשר נוסדה לפני יותר מ-100 שנים. שוורצמן, אשר מופעלת היום על ידי דור רביעי במשפחה, מייצרת כ-50 גבינות באיכות גבוהה. במקום מתמחים בגבינות מחלב עיזים, חלב כבשים וחלב בקר מן הרפת והדיר הפרטי של משפחת שוורצמן. לצד הגבינות נמזג יין בוטיק של המקום.

מה אוכלים: לארוחת מוגשת פלטת גבינות הכוללת 6 סוגי גבינות, זיתים מסוגים שונים, לאפות מהטאבון, עלי גפן ממולאים בגבינת עיזים, קממבר ועגבניות מיובשות. מחיר ארוחה נע בין 65 ל-100 שקלים.

מתי: ראשון - שבת 08:00-20:00.

מחלבת שוורצמן, המייסדים 4, בת שלמה, 04-6390809

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

עין כמונים, בין עכו לצפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגבינות של עין כמונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המחלבה: משק עין כמונים הוקם בשנת 1979, שמו נלקח מהספר השועל בלול התרנגולות של אפרים קישון. במקום מתמחים בגידול טבעי של עיזים, לצד הדיר פועלת מחלבת בוטיק. המחלבה מייצרת כשלושים סוגי גבינות, כאשר כל הגבינות עשויות על טהרת חלב העיזים של העדר המקומי ומיוצרות מחומרים טבעיים בלבד.

מה אוכלים: לצד המחלבה פועלת כבר שנים רבות מסעדה חלבית המגישה מבחר גדול של גבינות לצד סלטים ומזטים העשויים על בסיס שמן הזית של המקום. ניתן לבחור בארוחת אכול כאוות נפשך (88 שקלים לאדם, 44 שקלים לילד עד גיל 12), או לבחור באחת מארוחות הבוקר בהן בוקר כפרי (יחיד - 60 שקלים או זוגי 114 שקלים), הכוללת לחמניות מקמח מלא, חביתה, סלט ירקות, פלטת 6 סוגי גבינות עיזים, יוגורט עיזים, קפה / תה צמחים, שקשוקה דיל (60 שקלים) או מוזלי עיזים (40 שקלים).

מתי: ראשון - שבת, ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות 09:30-12:00, ארוחות אכול כאוות נפשך מוגשות עד השעה 20:00.

משק עין כמונים, כביש 85 עכו צפת, בין צומת חנניה לנחל עמוד, עין כמונים, 04-6989894

טל טלה, באר יעקב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארוחת בראנץ' בטל טלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המחלבה: משק טל טלה הוקם בשנת 1951, אך רק בראשית שנות ה-90 הוחלט להסב את המשק למשק צאן למטרות חלב. כיום הוא מונה כ-1400 כבשים ועיזים. במקום אווירה כפרית ופסטורלית, שקט ושלווה עם נוף לשדות המרעה, מרחבים ומדשאות.

מה אוכלים: במתחם נמצא בית הקפה טל טלה, אשר מגיש ארוחות בוקר בוטיקיות בניחוח כפרי ובראנץ' בימי שישי. לצד גבינות הצאן הבוטיק, מוצעות פשטידות הנאפות מדי בוקר מירקות טריים ,שקשוקה ים תיכונית, כריכים עם ממרחים ועוד. ארוחת הבוקר כוללת חביתת הכפר משתי ביצי משה, פלטה עם מבחר גבינות צאן בוטיק קשות, פלטה עם גבינה כפרית ופטה צאן, גבינות צאן רכות בטעמים שונים, סלט ירקות ישראלי, ממרחי הבית, לחם ג'בטה כפרי, קונפיטורה בייתית, מיץ תפוזים וקפה. בימי שישי מוצע מזנון בראנץ' עשיר.

מתי: ארוחות בוקר ראשון - חמישי: 08:00-15:00, בראנץ' ימי שישי: 09:00-15:00.

טל טלה, מושב נווה דורון 36, באר יעקב, 08-9228516

חוות היצרנים, כפר קיש

חוות היצרנים. צילום: איתם בירגר וחפץ אשר,
נוף מרהיב בחוות היצרנים/צילום: איתם בירגר וחפץ אשר

על המחלבה: מושב כפר קיש בגליל התחתון הוא מושב עובדים חקלאי אשר נוסד בשנת 1946. חוות היצרנים במקום מציגה את התוצרת החקלאית של המושב והגליל. במקום ישנו מרכז מבקרים כפרי לצד גלריית אמנים. המרפסת במקום צופה אל נופה המרהיב של רמת סירין, מטעי הזיתים והשקדים וכרמי המושב.

מה אוכלים: ארוחת גבינות זוגית הכוללת פלטת גבינות עם 5 סוגי גבינות צאן, מבחר טאפאס על בסיס שמן זית ממטעי המושב בהם עגבניות שרי ברוטב הבית, מלפפון ברוטב יוגורט המחלבה, לאבנה עם שמן זית, זיתים סוריים בכבישה ביתית, טפנד זיתים בשמן זית ברנע, ממרח עגבניות מיובשות בתיבול גלילי (118 שקלים לזוג, או 55 שקלים לאדם בארוחה משפחתית/קבוצתית). ניתן גם לבחור בארוחת חביתה (12 שקלים), שלישית קישים אישיים (28 שקלים) ועוד.

מתי: בשישי-שבת וחגים ניתן להגיע באופן חופשי בין השעות 09:30-18:30, בימי חול בתיאום מראש.

חוות היצרנים, כפר קיש, הגליל התחתון, 04-6620788 או 052-2506203

חלב אדיר, דלתון

יקב אדיר. גיני סוכנות לצילום,
מרכז המבקרים אדיר/גיני סוכנות לצילום

על המחלבה: מחלבת חלב אדיר שוכנת בלבו של הגליל העליון, במורדות הר אדמון. המחלבה המשפחתית הוקמה בשנת 1995 ומתמחה בייצור מוצרי איכות מחלב עזים. במחלבה תמצאו סוגי יוגורט שונים, גבינת פטה, שמנת איכותית וגם גבינות קשות מסוג תום ואדמון. לצד המחלבה שוכן יקב אדיר המייצר יין מקומי.

מה אוכלים: במרכז המבקרים הממוקם באזור תעשייה דלתון אל מול נוף הכרמים, מוגשת ארוחת בוקר זוגית (130 שקלים) הכוללת פלטת גבינות, חביתה, סלט ירוק עם גבינה ורוטב הבית, לחם כפרי עם זיתים וקונפיטורה ביתית, שתייה קלה / שתייה חמה ולקינוח – גלידת יוגורט טבעית, או בראנץ' זוגי (150 שקלים) הכולל פלטת גבינות, שני קישים, סלט ירוק עם גבינה ורוטב הבית, לחם כפרי עם זיתים וקונפיטורה ביתית, שתייה קלה ולקינוח – גלידת יוגורט טבעית. ניתן לתאם ארוחות בוקר לקבוצות.

מתי: ראשון -חמישי: 9:00 – 17:00, שישי: 9:00 – 14:00. בשבת המרכז סגור.

חלב אדיר, פארק תעשיה דלתון (בין צפת למירון), 04-6991039. כשר

טבע עז, בן עמי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוצרי חלב של טבע עז/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המחלבה: מחלבת טבע עז נמצאת במושב בן-עמי שבגליל המערבי. לצד המחלבה ממוקם דיר עיזים מסוג זאנן שמקורו בשוויץ. טבע עז הוקמה בשנת 1991, מאז גדלה המחלבה והתבססה, צירפה אל שורותיה טכנולוגית מזון המתמחה בגבינות, והיצע הגבינות במקום גדל ומשתכלל.

מה אוכלים: מסעדת פורטובלה הנמצאת במקום מציעה מגוון של ארוחות בוקר בהן בוקר בפורטובלה הכוללת ביצים, מבחר גבינות וסלט ירקות קצוץ, עם לחם הבית, מטבלים, חמאה וקונפיטורה ביתית (יחיד או זוגי 52/ 95 שקלים). בוקר של גבינות-זוגי הכוללת 2 ביצים עשויות לבקשתך, מיקס המורכב מ-10 גבינות צאן ובקר, וסלט ירקות קצוץ מתובל. מוגש עם לחם הבית, מטבלים, חמאה וקונפיטורה ביתית לצד שתייה קרה ושתייה חמה (125 שקלים) או ארוחת בוקר עם שקשוקת עגבניות, בצל ועשבי תיבול, מוגשת על מחבת לוהטת בליווי לחם הבית ומטבלים, סלט ירקות קצוץ מתובל וטחינה.

מתי: ראשון - חמישי: 09:00-21:00, שישי: 08:00-15:00, שבת סגור.

טבע עז, מושבן בן עמי, 04-9822554. כשר

מחלבת המאירי, צפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחלבת המאירי בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המחלבה: מחלבת המאירי בצפת היא המחלבה הראשונה בארץ. המאירי הוקמה בשנת 1840 על ידי מאיר ארזוני (בהמשך שונה שם המשפחה להמאירי), ומאז עוברת המחלבה מדור לדור. בהמאירי מתמחים בייצור גבינות גורמה על טהרת חלב צאן בלבד.

מה אוכלים: המחלבה מציעה ארוחת בוקר חלבית לקבוצות הכוללת סלטים, פלטה של גבינות: צפתית ופטה המאירי, גבינה צהובה גבינה לבנה, חביתות ירק וביצים קשות, מבחר מאפי בוקר ולחמים.

מתי: בתיאום מראש, שבת סגור.

מחלבת המאירי, עיר עתיקה צפת, 04-6921431. כשר

חלב עם הרוח, יודפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלב עם הרוח, שם מעולה מיקום פסטורלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המחלבה: לחוות חלב עם הרוח, השוכנת למרגלות הר השאבי שבגליל המערבי, מלבד שם מעולה יש מיקום פסטורלי ועדר עיזים, ממנו מייצרים גבינות מחלב עיזים אורגני. העיזים במקום ניזונות ממרעה טבעי בלבד, וכך מייצרות חלב אורגני. בעלי המקום ליקטו את ידע הכנת הגבינות בהרי סרדיניה, פרובאנס וטוסקנה, אותו שילבו עם ניחוחות הגליל.

מה אוכלים: בחווה יש מסעדה הפועלת מדי יום. המסעדה נמצאת בטבע, הישיבה תחת העצים במקום, על שטיחים וכריות. ארוחת הבוקר כוללת מגש של 10 סוגי גבינות, 3 סוגי סלטים, זיתים, לחם שאור, שתיה ומשהו מתוק לקינוח, בעלות של 90 שקלים לאדם (תשלום במזומן בלבד).

מתי: ראשון - שבת: 10:30-16:00, בתיאום מראש בלבד.

חלב עם הרוח, הר השאבי, יודפת, 050-5327387

בית קפה איונה גבינה מחלבת בארי. צילום: זיו ריינשטיין,
מחלבת בארי/צילום: זיו ריינשטיין

על המחלבה: מחלבת בארי מציעה מגוון גבינות עשויות מחלב בקר ומיוצרות בעבודת יד. מזג האוויר בנגב - בימים חמים ולילות קרים, הוא שמעניק לחלב של בארי את אופיו המיוחד. הגבינות במקום עוברות תהליך יישון של חודשים ארוכים בתנאים מיוחדים שמסייעים לגבינה לפתח טעם מיוחד ואופייני.

מה אוכלים: המחלבה מציעה מארזים חלביים מיוחדים לפיקניקים באזור - למשפחות, קבוצות, זוגות רומנטיים או רוכבי אופניים המטיילים באזור. במסגרת המארזים ניתן לקבל מיני מאפה, סוגי סלטים, פשטידות / קישים, מבחר גבינות, וממרחים שונים תוצרת האזור.

מתי: כל ימות השבוע, בתיאום מראש.

מחלבת בארי, קיבוץ, בארי, 08-9949331 או 054-7918812

גבינות מחלבת קורנמל. צילום: מחלבת קורנמל,
קורנמל. צופה אל הנוף המדברי/צילום: מחלבת קורנמל

על המחלבה: חוות קורנמל הוקמה בשנת 1997, על גבעה הצופה אל הנוף המדברי בהר הנגב. דניאל קורנמל, הבעלים של החווה התמחה בגיבון בארץ ובצרפת והוא משלב בין שמירה על הערכים המסורתיים המותאמים לאקלים המקומי לצד פיתוחן של גבינות שהן אינטרפרטציות אישיות לגבינות הצרפתיות המוכרות.

מה אוכלים: מסעדת קורנמל בנויה מקרונות מסע שצורפו יחדיו. בין היתר בתפריט מגש גבינות הכולל את מבחר גבינות הבית (120 גרם), לחם, חמאה ופרי (66 שקלים) . מהתנור מוגשות מנות כמו פיצה (44 שקלים), פילו ממולא בשני סוגי גבינה ופלפל אדום (41 שקלים), קרוסטיני גבינה (44 שקלים) ועוד מנות רבות בשילוב גבינה.

מתי: שלישי - ראשון (שני סגור): 10:00-18:00.

חוות קורנמל, כביש 40, מדרום לצומת טללים, 08-6555140

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    10
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully