וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: וופל בלגי מושחת באמצע הדרך

26.5.2015 / 7:29

וופל פריך וקריספי ממולא בגלידה, כדורי שוקולד, בציפוי סירופ שוקולד וקצפת. המונה מחליף את המונית באופן חד פעמי באופניים ומרשה לעצמו לפתוח כפתור ולהסתער על הר של שחיתות

דיפי. קובי רובין
דיפי/קובי רובין

אחרי כמה שבועות בהם הייתי עסוק בעבודה, חבר טוב הצליח לגרור אותי לרכיבת אופניים. אפילו פתחתי קבוצת 'ווטסאפ' עם השם הקליט ''רוכבים, לא מהר'', עם הבטחות חוזרות ונשנות לרכב יותר כל שבוע. הצלחנו לאסוף כמה חברים לקבוצה, אבל הרכיבות לא בדיוק יצאו לפועל, ובאותם מקרים ספורים בהם יצאנו לדרך, כמובן שניצלתי את מעמדי המשמין למשוך את החבר'ה לטעימות.

שעת ערב מוקדמת יורדת על תל אביב. החברים כרגיל ניסו למנוע ממני לעצור, אבל לא יכולתי להתעלם ממכונת הוופלים בחלון. בתור זכר ממוצע כל מכונה בעלת יותר משלושה חלקים נעים מעלה אצלי את השאלה המתבקשת: איך זה עובד? האופניים נבלמו, החבר'העוד ניסו למשוך אותי להמשיך בתנועה, אבל הסקרנות התגברה עליי ונכנסתי למקום בעודי משעין את האופניים על אחד החבר'ה, ששם את האופניים בצד ולהצטרף אליי לעוד טעימה זריזה.

דיפי. קובי רובין
דיפי/קובי רובין

יש תפריט על הקיר שלא בדיוק יכולתי להסתכל עליו, המכונה בחלון המשיכה להסתובב בפנים. הבנתי שיש לי בעיית קשב וריכוז קלה, רק לא חשבתי שהיא תופיע באמצע חנות לסוגי וופל בלגי שונים. אחד החברים החליט להתחיל לטעום ממאפי הוופל הקטנים שיוצאים מהמכונה, ואילו אני הזמנתי לי מנה של דגלידה, וופל בלגי בצורת דג עם גלידה ותוספות על הכל, במחיר 18 ש''ח. היום בגלידרייה רגילה בתל אביב באותו מחיר מקבל כדור אחד בגביע קטן יחד עם פרצוף חמוץ בסגנון 'להתראות, לך תיעלם'.

כאן התחילה מלאכת מחשבת שדרשה סבלנות אין קץ. בניגוד למכונה שיכולה תוך דקה להוציא כיסוני וופלים קטנים ומתוקים, יש עוד דרך להכין את הוופל, הדרך הארוכה. אחרי ההזמנה התחילו להכין את שני חלקי הוופל בצורת דג, אחד מול השני. העובד במקום לא שימן את התבנית ולכן היה עסוק בלהפריד את הוופל מהתבנית, לשאלתי הוא ענה שהוופל מקבל יותר קריספיות בלי השמן. וכך הוא המשיך להילחם על כל דג של וופל שלא ידבק, בינתיים החברים התחילו לאכול את כל מה שמציעים להם, בזמן שחיכיתי לדג. אחרי כמה דקות הבחור הדביק את שני חלקי הדג.

אחרי עוד כמה דקות מנת הדג וופל הייתה מוכנה, אני חשבתי שעכשיו הבחור יגיש לי את המנה עם כדורי הגלידה וזהו לאכול, אבל לא. אחרי ההכנה הוא התחיל להפריד את הדג שוב, לא ראיתי הרבה זמן תהליך כל כך ארוך בשביל לעשות וופל. על שתי פרוסות הדג נמרח לו סירופ שוקולד ששמר על חום הוופל, בין שתי השכבות הונחו שני כדורי שוקולד יחד עם קצפת על הצד, סירופ מייפל מעל הכל. סופסוף קיבלתי את המנה לידיים, צילמתי בזריזות והתחלתי לאכול. הבחור במקום צדק, חלקו התחתון של הוופל נשאר קריספי, הגלידה נמסה לה באיטיות לתוך החלק התחתון, אל תטעו, המנה נראית קטנה, אבל היא לא, אחרי חצי מנה ביקשתי עזרה מהחברים, אי אפשר לגמור מנה כזאת לבד, ולמה ליהנות לבד, אם יש חברים.

דיזנגוף 81 תל אביב. 052-2673662. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-24:00 ו' 09:00-כניסת שבת, שבת 09:00-24:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully