וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: סמבוסק פריקסה הכי טעים בארץ

2.6.2015 / 7:07

המאפה החם והממכר שמשלב סמבוסק ופריקסה בפינה החמה בדרום, מגלם עבור המונה את באר שבע במיטבה - בלי התחכמויות, וללא שום רצון להתאים את עצמה לסובבים

פריקסה במאפיית הפינה החמה. קובי רובין
פריקסה סמבוסק/קובי רובין

הגעתי לבאר שבע לקראת שעות הערב המוקדמות, הלקוח ירד אל היעד ואני נשלחתי לדרכי לשוטט בעיר עד סוף ההרצאה שלו. ביליתי את הנסיעה לבאר שבע בשמיעת רדיו בווליום מאוד נמוך, אני אוהב מוזיקה קלאסית, אבל לא את סגנון המוזיקה של הלקוח שלי, אחרי היכרות של שנים הגענו להסכמה שאני לא שומע את המוזיקה שלו והוא לא את שלי, עובדה משעשעת לאור זה שאנחנו יכולים לפטפט על כלום שעות.

יש הרבה אוכל רחוב בבאר שבע, פלאפליות מעולות, באגטים מעניינים במקומות נסתרים, ועוד. אותי מעניין להגיע אל המקומות שכולם הולכים אליהם, אבל כאילו מתביישים לגלות ברבים שהם אוכלים במקומות זולים, או איך שמגדירים לי לפעמים כ"מקומות עם אוכל זול מדי". אותי מקומות כאלו לא מפחידים, להיפך, מבחינתי לחלוק את המידע דווקא על המקומות האלו, כמתן ברכה לכל העוסקים בהכנה.

הפינה החמה שייכת לאותם מקומות שאף פעם לא היו במרכז העניינים של באר שבע, מאפיית הפינה החמה ממוקמת בפאתי העיר העתיקה של באר שבע, אזור קסום שעיריית באר שבע שכחה להבין שהוא המרכז האמיתי של העיר. מאפיית הפינה החמה לא מחפשת להרשים אף אחד, העובדים לא נחמדים למי שהם לא מכירים, יש בהם קשיחות וחספוס אמיתי של ישראלים דרומיים, אין בהם טיפה של נחמדות או נימוס מעושה. אני לא באמת מחפש אנשים שיחייכו אליי בלי סיבה, אבל החיים בדרום הארץ מכתיבים גישה יותר מעשית לכל דבר.

פריקסה במאפיית הפינה החמה. קובי רובין
הפינה החמה/קובי רובין
זה המאפה הכי מעניין ושונה שאכלתי בשנה האחרונה, קשה מאוד להפתיע אותי, אבל כאן בבאר שבע בפאתי העיר יש מנה שאי אפשר להפסיק לאכול,

גם בהכנת המאפים אין שום הצטעצעות או עיצוב יוצא דופן, יש את המאפים הרגילים, אותם מאפי שומשום או סמבוסק למיניהם. אני לא אוכל אף פעם סמבוסק פיצה, יש סמבוסק ויש פיצה, השילוב ביניהם מבחינתי הוא חילול הקודש. אותי שלחו למאפיית הפינה החמה עם המלצה מדויקת של מה לאכול במקום - סמבוסק פריקסה טוניסאי. נכנסתי והזמנתי את המנה, המוכרים לקחו סמבוסק פריקסה מוכנה מראש והכניסו אל הטאבון לחימום זריז. הזכרתי לעצמי שהמנה עולה רק 12 ש''ח, אם המחיר לא מעניין אתכם, יש בהמשך עוד סיבה טובה להמשיך לקרוא.

המנה יצאה, הוצאתי את הסמבוסק פריקסה משקית הנייר, צילמתי בזריזות והתחלתי לאכול ומהר, על הדרך סימנתי לחבר'ה במקום עם הראש והעיניים להכניס עוד מאפה אחד ומהר לתנור. זה המאפה הכי מעניין ושונה שאכלתי בשנה האחרונה, קשה מאוד להפתיע אותי, אבל כאן בבאר שבע במאפייה שבפאתי העיר יש מנה שאי אפשר להפסיק לזלול.

יש במאפה הזה את הפריכות על גבול הקריספיות עם שכבה עדינה של שמן, בכל זאת מדובר בפריקסה, אל תוך שיכבה חמימה של אווריריות בעובי המדויק, עדיין זה הרגיש כמו סמבוסק, בקיצור, אני לא הצלחתי להבין אם זה יותר פריקסה או סמבוסק, אבל ללא ספק זה מאפה של הפינה החמה, ורק הם יודעים לעשות אותו.

המילוי עצמו הוא בסיסי ביצה וטונה, מעל יש שיכבה של חריף, לא חריף לעדיני חיך, אלא כזה שנותן בעיטה ישר לתוך חלל הפה, אתם תחשבו על לגימת מים כל ביס, זו הסיבה שסימנתי להכין לי עוד אחד. המנה של הפינה החמה מתארת את באר שבע בדיוק כמו שהיא, בלי שום התחכמויות, כל המרכיבים בפנים, בלי יכולת או רצון להשתנות או להתאים את עצמה לסובבים, מנת חובה שלא זכתה עד היום להכרה שמגיעה לה.

מאפיית הפינה החמה. רחוב קק''ל 2 באר שבע. 08‫-‬6233833
שעות פתיחה: א'-ה' 07:30-02:00 ו' 07:30-שעה לפני כניסת שבת. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully