וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: סמבוסק סביח בטעמי ילדות

16.6.2015 / 7:15

במקור הסביח והסמבוסק בהוד השרון, המונה יורד על סמבוסק במילוי סביח, עם פרוסות חציל שמנמנות וביצה חומה, שסוגרים פינה ומעלים זכרונות ילדות נוסטלגיים מביתו של חבר עיראקי

סמבוסק סביח המונה טועם. קובי רובין
סמבוסק סביח המונה טועם/קובי רובין

הגעתי להוד השרון בשעות הצהריים המאוחרות של יום עבודה מאוד ארוך. הייתה לי שעה של מנוחה בין הנסיעות, הרעב היה בשיאו, בידיעה שאני צריך עוד להשלים את יום העבודה, לא חיפשתי מנה כבדה כדי לשמור על רמת הערנות להמשך. יש מזנונים שמנסים להתפזר על יותר מידי מאכלים בו זמנית, אבל במזנון שכיוונתי אליו, אצל סידני, לא מתפזר אלא מתמקד בדיוק במה שהוא מכיר. הוא לא חצה את הקווים לא ניסה להמציא את הגלגל מחדש. במקור הסביח והסמבוסק של סידני עושים לא סתם סמבוסק, אלא אותו מאפה מבית, דשן ועבה, לא דק וצמיג כפי שמוכר במאפיות הרבות ברחבי הארץ. הסמבוסק ממולא בחומוס ובצל קצוץ, הכל במידה המספקת, המדודה, הפשטות המבורכת בהתגלמותה, שמזכירה את כל הימים בהם הייתי מגיע אל ביתו של חבר עיראקי ואימו לא הייתה נותנת לי לצאת מהבית בלי משהו קטן על הדרך, כזה סמבוסק בדיוק.

אם אתם שואלים את עצמכם על השם, אז סידני קרוי על שמו של רב גדול. הגעתי אל הדוכן, וסידניהוא היה עסוק בלנקות, המקום הבריק מניקיון. התחילה שיחה חביבה על אוכל ומזנונים, לי אישית אף פעם לא הייתה בעיה עם מזנוני דרכים על לכלוכם במיקרים הרבים, סידני לא מוכן לעבוד במקום לא נקי ולכן עסוק כל הזמן בלמרק ולצחצח.

על הקיר תלוי המחירון: סמבוסק רגיל 10 ש''ח, סמבוסק עם מילוי 15 ש''ח, גזוז של פעם 5 ש''ח. המשכתי לדבר עם סידני על אוכל, הסמבוסקים היו מונחים להם בעדינות עם הדלפק, קצת חששתי, אולי הם לא טריים? אבל החלטתי ללכת על זה ובגדול. הזמנתי סמבוסק סביח גדול, על השיכבה של החומוס ובצל הונחו להם פרוסות של חציל, על החציל הונחה לה ביצה חומה וטרייה, על הכל שיכבה עבה של ירק וזהו. אני מדגיש, אל תנסו לסבך את עצמכם וללכת לאיבוד בין התוספות, אישית לא הוספתי יותר מדי עמבה, שנוטה להשתלט על הטעמים.

סידני הגיש את המנה, צעדתי לעבר המונית לצילום ובליסה, על חמישים המטרים שמפרידים בין המונית למזנון ירדתי על שלושת רבעי מהמנה בביסים משמעותיים, עם קולות רקע שעשיתי לעצמי. כל מרכיב במנה היה בדיוק במידה הנכונה, סמבוסק אמיתי בבסיסו הוא מנה שיכולה להרחיק רעב גם ככה. במיקרים בהם אכלתי סמבוסק אמיתי, אני זוכר את התחושה בה אני שואל את עצמי, איך שבעתי ממנה כל כך קטנה? אצל סידני אפשר לסגור פינה עם הסמבוסק המוגבר, לקחתי גם גזוז. 20 שקלים עם שתייה, על הדרך לקחתי מנה גם ללקוח שלי, הוא סיים אותה הרבה לפני הכניסה לאיילון.


מקור הסביח והסמבוסק. דרך רמתיים 72 הוד השרון. 0522559972. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-21:00. ו 09:00-שעה לפני כניסת שבת. עדיין לא כשר, כל המוצרים כשרים

סמבוסק סביח המונה טועם. קובי רובין
סמבוסק סביח המונה טועם/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully