וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום איטליה בגביע

8.7.2015 / 17:19

אבי אפרתי לוגם את יינות טנוטה רפיטאלה וטורמרסקה, שניהם מדרום איטליה, ונהנה מיינות ים תיכוניים חמים וטובים

כרם איטלקי בסיציליה. ShutterStock
כרמים בסיציליה/ShutterStock

השבוע בטעימה שמונה יינות משני יקבים בדרום איטליה. טנוטה רפיטאלה (Tenuta Rapitala) הסיציליאני וטורמרסקה (Tormaresca) מאיזור פוליה שבעקב המגף. יקב טנוטה רפיטאלה, ששחרר את יינותיו הראשונים ב-1976, נמצא בבעלות משפחה בעלת שורשים צרפתיים, מה שניכר היטב ביינותיו. בחירת הזנים (סירה למשל) והעשייה מייצגים בלנד איטלקי- צרפתי ברור. הים תיכוניות בולטת ביינות רפיטאלה. הם פירותיים, אקספרסיביים, מלאי חום וגסטרונומיים מאד. יש בהם איכות צרופה והם מבטאים יחס מוצלח של תמורה לכסף.

טורמרסקה הוא השלוחה הדרום איטלקית של אימפריית אנטינורי הטוסקנית. כמו יינות אנטינורי, גם יינות טורמרסקה משלבים עולם ישן בחדש, מסורת בטכנולוגיה. במיטבם הם מצוינים. טעימת היינות הללו יחדיו מעניינת. בשני המקרים הפירותיות מרשימה. ביינות טנוטה רפיטאלה יש איזה חופש ים תיכוני רב קסם. ביינות טורמרסקה ניכרים אלגנטיות וסדר נשלט. אלו גם אלו מתאימים היטב, אפילו הכבדים שבהם, לקיץ הישראלי. לחיים!

טנוטה רפיטאלה, קמפוריאלה, גרילו 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

טנוטה רפיטאלה, קמפוריאלה, גרילו 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% ענבי גרילו הגדלים בקרבת העיירה קמפוריאלה (צפון מערב סיציליה). תסיסה מבוקרת וממושכת בטמפרטורה נמוכה. ללא עץ. צבע זהוב מעט ירקרק. באף פרי לבן, עשבים ופרחים. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקלים

הכי מתאים ל: פסטה ברטבי שמן זית. דגים ופירות ים ברוטבי שמן זית או בגריל.

דבר המבקר: לא יין מורכב אבל כזה שנהנה מפירותיות ורעננות מקסימות. יין קיץ מצוין עם מקדם גסטרונומיות נאה. לגמיעה במאסות על החוף או בערב, במרפסת ובגינה. מתאים מאין כמותו למסעדות ים תיכוניות.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשש מילים: לבן ים תיכוני קיצי מוצלח במיוחד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טנוטה רפיטאלה, קמפוריאלה, נרו ד'אבולה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אדום חצי יבש על בסיס ענבי נרו ד'אבולה מקרבת העיירה קמפוריאלה. צבע אדום עמוק. אף מתובל. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקל

הכי מתאים ל: עוף. גבינות.

דבר המבקר: מאד ארומטי, מאד מתובל, מתיקות קלה בחיך. חיספוס כפרי ברור. יין חינני וראוי.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: אדום ים תיכוני מתקתק ומתובל.

טנוטה רפיטאלה, קמפוריאלה, סולינרו, סירה 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סירה מכרמים בקרבת קמפוריאלה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון קטנות בנות שנתיים-שלוש. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור ושפע תבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 132 שקלים.

הכי מתאים ל: גריל בשרים.

דבר המבקר: סירה, זן דרום צרפתי טיפוסי, שמופיע כאן בוורסיה הסיציליאנית. שופע פרי מלא וטוב, מתובל מאד כצפוי, למרבה השמחה לא מתפקע מעץ. מזכיר יינות רון מסוימים במגע הזית השחור, לכדי כמעט טפנאד, הנוכח בו. מוצלח במיוחד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: סירה סיציליאני. יש דבר כזה.

טנוטה רפיטאלה, קמפוריאלה, שרדונה גראן קרו 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מכרמים מובחרים בקרבת קמפוריאלה. התסיסה מתחילה במיכלי אל חלד ונמשכת בחביות באריק צרפתי, בהן שוהה, לאחר סיום התסיסה, כשנה. צבע זהוב בהיר. אף אינטנסיבי, מלא פרי. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 178 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים ברוטבים עשירים, בשרים לבנים.

דבר המבקר: עוד יין שמבטא את "הקשר הצרפתי" של טנוטה רפיטאלה. זן השרדונה "יובא" מבורגון לסיציליה ועימו המונח הצרפתי "גראן קרו", המסמן חלקות עילאיות במיוחד. יש ליין אפיונים ברורים של שרדונה מהליגה הגבוהה. הוא מלא, מורכב מאד, עם חומציות נהדרת, שמנוניות מה, נוכחות טובה, נשלטת של עץ ופרי נהדר. יין יוצא מן הכלל.

תמורה לכסף: 4/5 (לא זול אבל יחסית ליינות באיכות שלו– מספק תמורה טובה מאד).

בשמונה מילים: כן, כן. שרדונה מאיזור חם יכול להיות מרשים.

טורמרסקה, טרנטאנג'לי רוסו 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין אדום על בסיס 70% ענבי אליאניקו (Aglianico), 20% קברנה סוביניון ו-10% סירה מאיזור מורג'יה שבפוליה. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון הונגרי וצרפתי ועשרה חודשים נוספים בבקבוק. צבע אדום ארגמני. באף שפע פרי אדום ומעט תבלינים. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקל.

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי בשר, נתחי סינטה צרובים.
דבר המבקר: יין פירותי וחמים, מאופק בהבעתו, גסטרונומי וראוי. יש בו מידה של תחושת סדר וארגון להבדיל משמחת חיים ופראות. נעים לשתות אותו ואיכויות הפרי שלו ברורות. מיין ים תיכוני הייתי מצפה לקצת פחות טכניות וקצת יותר שחרור.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

ב-11 מילים: יין עם פרי טוב ומהנה לצד מקדם טכניות מעט גבוה מידי.

טורמרסקו, סאלנטו, טורצ'יקודה, פרימיטיבו 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אדום חצי יבש על בסיס ענבי פרימיטיבו מגפנים בוגרות בסאלנטו. שנת התיישנות בחביות עץ אלון הונגריות וצרפתיות ועוד עשרה חודשים בבקבוק. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור, שוקולד וקפה. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 107 שקלים.

הכי מתאים ל: עגל, בשרים לבנים, גבינות, שוקולד.

דבר המבקר: יין פירותי וחם, עם מתיקות מתונה, מאוזנת היטב, טאנינים מלאים. אלגנטיות רבה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: אדום חצי יבש חם וטוב.

טורמרסקה, פייטראביאנקה שרדונה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס 95% שרדונה ו-5% פיאנו. חמישה חודשי התיישנות בחביות ושישה נוספים בבקבוק. צבע זהוב חיוור. אף לימוני ופרחוני. וניל. גוף מלא. .13% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקל.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים ברוטבים עשירים. בשרים לבנים.
דבר המבקר: שרדונה חצי יבש איכותי מאד, מתיקות מאופקת, חומציות טובה, מידה נאה של מינרליות וכמו בלבנים מהאיזורים הנכונים בבורגון גם רמז מליחות שמעניק נפח נוסף. למבינים.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בתשע מילים: הוכחה נוספת לאפשרות להפיק שרדונה ברמה גבוהה באיזורים חמים.

טורמרסקה, מאסרייה מאימה 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי נגרואמארו (Negroamaro) מאחוזת מאסרייה בסאלנטו. 14 חודשי התיישנות בחביות וחצי שנה נוספת בבקבוק. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור, תבלינים ועץ. גוף בינוני מלא. 14.5% כוהל בנפח

כמה? 154 שקלים

הכי מתאים ל: בשרים מכל הסוגים.

דבר המבקר: אף אקספרסיבי, חיך פירותי, מורכב ומאוזן. המון פרי טוב, שימוש נשלט במיוחד בעץ, מימדי עומק מקסימים שמאפשרת ההתיישנות. יין טוב מאד שמספק תמורה נהדרת ל-154 שקל. שלוש-ארבע שנים נוספות והוא יהיה מצוין ממש.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת. יין שלא רואה ממטר, למשל, את הישראלים העומדים מולו בקבוצת המחיר).

ב-16 מילים: דרום איטלקי מתיישן טוב מאד. קצת איפוק ופתיחה שלו בעוד מספר שנים ייטיבו עימו אפילו עוד.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully