וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינות הקלאסים של איטליה במחירים שלא הכרנו

wine market

29.7.2015 / 16:12

מסתבר שאת היינות הכי מפורסמים ויוקרתיים של איטליה אפשר לקנות במחירים מצחיקים. טעימות מיקב לה קצ'יטורה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יקב ברברסקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

יקב לה קצ'יטורה הוא מהגדולים ביקבי איטליה, ואחראי ליותר מ-70 מיליון בקבוקים הנמכרים מדי שנה במדינת המגף במסביב לעולם. ליקב נוכחות במרבית אזורי היין של איטליה, מהאי סרדיניה דרך טוסקנה ועד לפיימונטה הצפונית. לאחרונה החל אתר היין winemarket לייבא את תוצרת היקב, שסיסמתו היא: ""Affordable Quality, For Everyday Celebration.

בהתאם למוטו, היינות של היקב זמינים במחירים נגישים, וגם היינות הכבדים שלו מגיעים במחיר נגיש בהשוואה ליינות מקבילים מאותו אזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לה קצ'יאטורה קיאנטי DOCG

דרך הקיאנטי היא אולי אחת הדרכים המפורסמות באיטליה. היא חוצה את האזור הכפרי של מחוז טוסקנה ונעה בין פירנצה לסיינה. הנוסע בדרך יראה מימין ומשמאל רק גבעות מוריקות, גפנים ועצי זית. קיאנטי הוא השם הרשמי שניתן ליין המיוצר באזור, והוא מורכב (לפי הרגולציה האיטלקית) בעיקר מענבי סנג'ובזה.

הקיאנטי של לה קצ'יטורה הוא יין קליל ונעים, עם תכולת אלכוהול נמוכה בהשוואה לאדומים הישראלים (12%). בטעימתו ניתן לחוש בריחות של פירות קיץ כמו פטל אדום, דובדבן ואוכמניות. ליין גוף קל מאוד, ובהתאם הוא לא מהמם את החיך בהרבה טעמים אלא מרגיש נעים ו"יורד בקלות". מי שמחפש מורכבות, עומק ויין להתפייט עליו, לא ימצא אותם פה, מי שרוצה יין כיפי שאפשר לשתות ביחד עם פיצה או פסטה, בלי שום התחכמויות, יקבל כאן מציאה מצוינת.

מחיר באתר: 45 שקלים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לה קצ'יאטורה פינו גריג'ו

פינו גריג'יו הוא אחד מהזנים הלבנים המפורסמים של איטליה. לרוב יוצאים מהזן הזה יינות קלים וכיפיים, כשזה של לה קצ'יטורה, שמגיע ממחוז ונטו הצפוני, מצליח לבלוט לטובה. בעיקר מורגשות בו ארומות ההדרים: לימון, ליים, תפוז ואשכולית, ויש לו חמיצות נהדרת ונעימה, סיומת ארוכה ונוכחות טובה בחך.

זה יין אידיאלי לצד מנות פסטה קיציות עמוסות ירוקים או לזניות עשירות, ויתלווה מצוין למנות של דגים צלויים בשלל צורות, ואפילו לאוכל אסיאתי מתקתק וחריף. במחיר שווה לכל נפש, זהו יין שקונים ושותים.

מחיר באתר: 38 ש"ח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לה קצ'יאטורה ברברה דאסטי

ברברה הוא אחד הזנים החשובים שגדלים במחוז פיימונטה. לרוב, הוא משמש לייצור יינות בעלי גוף בינוני, המלווים את המנות הבשריות הכבדות של האזור הקריר. הברברה של לה קצ'יטורה 100% זני, כלומר אך ורק ענבי ברברה שימשו להכנתו.
הוא מאופיין בצבע אדום כהה, ארומות של דובדבנים שחורים ושזיפים בשלים, גוף מלא – כלומר הוא ממלא את החך הטעם, תחושת חמיצות יציבה וסיומת ארוכה ונעימה. כל אלו הופכים אותו למלווה אידיאלי לבשרים צלויים ותבשילי טלה עשירים.

מחיר באתר: 54 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לה קצ'יאטורה ברברסקו

יינות ברברסקו הם מהיינות המוכרים והממותגים בעולם, כאלו שנדיר למצוא בארץ עם תוית מחיר של פחות מ-100 ש"ח. יינות אלו מופקים מזן הנביולו (מעורפל בתרגום חופשי) באזור בפיימונטה שנקרא לנגה, סביב שלושה כפרים, אחד מהם, ברברסקו, נתן ליין את שמו.

הברברסקו של לה קצ'יטורה הולך לפי המסורת, ונותן יין מורכב ועשיר, בעל גוף מלא והרבה אופי. חדי האף יחושו בארומות מתובלנות של פלפל אנגלי וקינמון, לצד פירות יער בשלים ורמזים לתמרים שחורים. הוא ממשיך להתפתח ולהתעשר אחרי המזיגה, וזה יין שאפשר להתענג עליו לכל אורך הארוחה.

מחיר באתר: 75 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בארולו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לה קצ'יאטורה ברולו

יינות הברולו מופקים גם הם מענבי הנביולו, והם מיינות הדגל של מחוז פיימונטה. אך ההבדל ביניהם מובהק: בזמן שהענבים באזור הכפר ברברסקו מבשילים קצת מוקדם יותר ויוצאים יחסית רכים, אלו שגדלים בסביבות הכפר בארולו (ובעוד כפרים שכנים, שקיבלו אישור לקרוא ליינות הנביולו שהם עושים בשם זה) מבשילים מאוחר יותר, והם קשים יותר ובעלי טאנינים אגרסיביים, כלומר "נושכים" יותר את החיך וצריכים זמן יישון ממושך בכדי להתרכך.

הבארולו של לה קצ'יטורה שוב מצליח להוות דוגמא ולעבור את הסטנדרט באיכות ובמחיר. הוא אומנם נשכני למדי, אבל אחרי זמן מה בכוס הוא מתחיל להתרכך ולהיות נעים יותר. עם ארומות אופיניות של אדמה, חמיצות טובה וסיומת ארוכה במיוחד, זה יין שילך טוב עם תבשילי בקר עשירים מנתחים עתירי ג'לטין כמו זנב, צלעות או לחי.

מחיר באתר: 170 שקלים

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully