וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מקומות שאהבנו החודש

בחודש הקרוב יהיה לכל מי שנשאר בארץ הרבה זמן פנוי: 4 המלצות באיזור המרכז ועוד המלצה אחת בצפון, שימלאו את עונת החגים בהרבה טעם

טיול בצפון: ביסטרו מיכאל, לימן

ביסטרו מיכאל. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
גירוס פירות ים בביסטרו מיכאל/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

מסעדת מיכאל במושב לימן אמנם לא חדשה, אבל היא בגדר חובה כשמגיעים לאזור הצפון. גרטופסקי, אחד השפים המוערכים בארץ, מגיש במסעדה מטבח גלילי מקומי. לצד ספיישלים מתחלפים, מחולק התפריט לקטגוריות של בלאדי-כפרי, מחומרי גלם בהשראה אזורית, קטגורית ים עם דגים ופירות ים טריים, פסטות מעולות בעבודת יד ותנור פחמים המעניק לאוכל טעמים ארומטיים עשירים. בין המנות שאהבנו היו פריקסה – סנדביץ' טוניסאי עם פלמידה צרובה, ממרח דלעת וביצה, שקדי טלה מושחמים עם קרם ארטישוק ירושלמי וגזרים בגחלים, גירוס פירות ים וקרמשניט פירות אדומים בלתי נשכח.

ועוד משהו: האמת שבמקרה של מיכאל הטיול לצפון הוא רק תירוץ, שווה לנסוע לצפון רק בשבילה.

ביסטרו מיכאל. מושב לימן. לא כשר

כמו בפריז: קארם, ת"א-גבעתיים

קארם. צילום: יעל  לאור, מערכת וואלה! NEWS
קארם/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעל לאור

הפטיסרי האיכותי קארם, מסתתר באחד הרחובות הקטנים שיוצאים מרחוב נחלת יצחק, ממש על הגבול שבין גבעתיים לתל אביב. כשנפתח המקום השמועה על הפטיסרי הפריזאי עברה מפה לאוזן ומהר מאוד הוא צבר לעצמו קהל של פודיז שפוקד את המקום על בסיס קבוע, וכמובן מעלה לאינסטגרם את הקינוחים הפוטוגניים. לאחרונה הם התחדשו בתפריט חדש ורחב, ובהתאם הגדילו את המסעדה ויצרו מקומות ישיבה נוספים. כעת מוגשות בקארם ארוחות בוקר עשירות, מנות של פסטות, ריזוטו ודגים, וגם בגזרה הזו נשמרו האיכות, ההקפדה על הפרטים והאווירה.

ועוד משהו: אם אין זמן וכסף לנסוע לפריז, זה הכי קרוב שיש.

קארם. מעבר יבוק 5, תל אביב. 03-632-6322. כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ספרד הקטנה: וויינברג, ת"א

קלמרי בוויינברג. גרדה גלזר
קלמרי יווני בווינברג/גרדה גלזר

לצד סצינת הברים התוססת, לפעמים מתחשק ללגום כוס משקה במקום שכונתי רגוע, שיספק אווירה לא מחייבת, אוכל טוב, פסקול משובח ותחושה של ריסטרט לכל היום שעבר. וויינברג הוא בדיוק המקום הזה, שבו האלכוהול זורם כמים אבל למעט סוגי היין השונים יש פה גם אוכל מצוין, ומדי פעם יש גם תפריטי ספיישלים שווים כמו למשל הקלמרי במחבת עם אוזו, כרישה, עגבניות ופטה שצולם במהלך הערב היווני שהתקיים במקום.

ועוד משהו: את הפוזה תשאירו בבית.

וויינברג. בן יהודה 106, תל אביב יפו. 03-5223939. לא כשר

משפחתית שכונתית: דייבוצ'קה , ת"א

סנדביץ' עיראקי בדייבוצ'קה. גרדה גלזר
סנדביץ' עיראקי/גרדה גלזר

כשאתם מפנטזים על הסנדביץ' המושלם, הוא חייב להיות כזה שעומלים עליו זמן רב, ושכל ביס שלו מעיף אתכם לחלל. בדיוק בגלל זה התור בדייבוצ'קה לא קצר, אבל הידיעה שכל הנשמה שיש מושקעת בין כל שתי פרוסות לחם (וזה לא משנה אם הזמנתם סנדביץ' מטיאס, עיראקי או כל כריך אחר) גורמת לציפייה להיות נעימה ולחלוף במהירות. המקום הקטן על התפר של שוק לוינסקי - פלורנטין שכונתי ונעים, והשנים רק עושות לו טוב.

עוד משהו: בפנים יש אווירה חמימה ומשפחתית שכל אחד ימצא בה את עצמו, גם רווקים וגם משפחות עם ילדים.

דייבוצ'קה. רחוב החלוצים 41, תל אביב יפו 050-7416217. לא כשר

מבשלים בבית: דוכן הפורל, שרונה מרקט, ת"א

דג פורל. גרדה גלזר
פורל משובח/גרדה גלזר

שרונה מרקט היא לא המקום שבו הייתם מצפים למצוא את מוכר הדגים השכונתי שלכם, אבל הדוכן של דרור פילץ ופורל הדן מציע בדיוק את זה. מעבר לידע המקצועי הנרחב של פילץ בדוכן סחורה משובחת של דגי פורל עסיסיים במשקל של כמה קילוגרמים שיתאימו בול לארוחה המשפחתית. על הדרך תקבלו גם טיפים למתכונים ויש גם מוצרים משלימים כמו חזרת ביתית מושלמת ומוצרי פורל נוספים כגון פסטרמה או פורל מעושן מהדג המקומי שמזכיר מעט סלמון ואפילו עולה עליו. אנחנו לא מכירים הרבה אנשים שיתאבדו על יצרנים או חומרי גלם, אבל דרור פילץ הוא מהסוג הנדיר הזה.

ועוד משהו: בסמוך יש דוכן צמוד שיעניק לכם טעימה ממנות פורל שונות.

פורל הדן. שרונה מרקט. 03-6242424. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully