וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: הבגט הכי שווה בכבישי הצפון

8.9.2015 / 7:34

כל מי ששירת באיזור הצפון מכיר את הדוכן של שאולי ביוקנעם. המקום שהאכיל את המונה בתור חייל עושה עבודה מצוינת גם במילואים, עם בגט קריספי במילוי קבב ביתי עסיסי וסלטים כיד המלך

באגט שאולי. קובי רובין
באגט שאולי/קובי רובין

כל מי ששירת בצבא באזור הצפון, מכיר את שאולי, עצירת חובה עוד מימי הטירונות. המפקדים כיוונו אליו, וכל אוטובוס פרק בתורו נחיל של חיילים אל המקום הקטן כדי להתענג על פיתה עם חומוס או בשרים.

את המקום פתח גבריאל לפני שנים רבות וקרא לו על שם בנו שאול. אחרי שנים של עבודה וביסוס המקום במפת אוכל הדרכים של הצפון, שאול הבן לקח על עצמו את ניהול המקום, עד לפני 4 שנים. אז הגיעה השעה של סתיו הנכד לקחת את המושכות.

הגעתי אחרי שנים רבות של העדרות. אחת הסיבות הייתה שהמקום לא דומה למה שהיה פעם, כרודף נוסטלגיות חסר תקנה, אני לא אוהב שמשנים לי את המציאות, או את הזכרון הישן. שאולי של פעם היה מקום קטן וצפוף וסגור, סתיו החליט לתכנן את המקום כמרפסת פתוחה. הוא קיבל את פני עם חיוך, בהתחלה לא הבנתי למה הוא מחייך, אז שאלתי בנימוס, איפה הבוס. הוא הסביר לי שהוא המנהל במקום, אז שאלתי איפה הבעל בית? הוא ענה לי שזה הוא. ואז שאול קפץ לבקר, סיפר שהוא העובד של סתיו, חייך בנימוס והשאיר לבנו לעשות את העבודה.

באגט שאולי. קובי רובין
בגט שאולי/קובי רובין

רוב המקומות בדרכים מתהדרים במנת בית אחת מעניינת, כולם יודעים מהי המנה המנצח. התפריט מבלבל, יש הכל מכל, לא לוקחים צ'אנס שלקוח יחמוק. שווארמה, חזה עוף, מעורב, שניצל, חביתה, יש גם מעורב עם הכל, טחול וכבד, ויש אישור מיוחד של הרבנות, והרשימה עוד ממשיכה.

שאלתי את סתיו מהי מנת הבית, לא הייתה לו תשובה מדויקת. הסתכלתי על המקרר וזיהיתי קבב, לא סתם קבב, קבב הבית של אמא סיגל. לא קבב מהונדס לחך ברכות מעודנת, קבב אמיתי טחון גס, מלא טעם, שלא מתכווץ אחרי הגריל. לצדו בחרתי את אר הסלטים הרגילים, לא רציתי להפריע לטעם של הקבב, אז הוספתי בדיוק את מה שיכול רק להרים את הטעם, עוד קצת פטרוזיליה, קצת חריף על התחתית, בצל חי, פרוסות דקות של מלפפון חמוץ ואחרי ההכנה סתיו הניח את הבגט על האש לחימום זריז וקצר, נותן עוד קצת קריספיות. בשביל 25 שקלים, זו אחת המנות הכי שוות בכבישי הצפון.

בגט שאולי יוקנעם. תחנת דלק פז לכיוון תל אביב מול יוקנעם. 0509389387. כשר. שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-20:00

לכל הטורים של המונה טועם

  • עוד באותו נושא:
  • בגט
  • קבב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully