וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סותם עורקים: תפוחי אדמה מטוגנים בשלמות

בלי לקלף ובלי לחתוך - צ'יפס ביתי מושלם שאחריו לא תבינו איך אכלתם תפוח אדמה אחר ויש גם טוויסט שיקפיץ לכם כל מנה שמנונית

AOL

ווידיאו: כך תקלפו תפוחי אדמה תוך שניות

תקופה ארוכה שאני מחפשת את המתכון לצ'יפס המושלם. שמעתי על זני תפוחי אדמה שונים שניתן להשיגם רק במקומות מאוד מסוימים, על טיגון בשני שלבים, על בישול ואז טיגון, שימוש בשמן מסוים ולא בשמן אחר ועוד תורות רבות, אבל כמו שקורה הרבה פעמים לצ'יפס הזה הגעתי דווקא במקרה.

צ'יפס תפוחי אדמה מושלמים. נמרוד סונדרס
תפוחי אדמה עם פטנט/נמרוד סונדרס

הייתה דרישה בבית לצ'יפס "כאן ועכשיו" ומצאתי את עצמי רק עם שקית תפוחי אדמה קטנטנים למיקרו. משם הדרך הייתה מאוד פשוטה. השקית הוכנסה למיקרו לכמה דקות, כמה מעיכות קלות בעזרת פטיש שניצלים ותפוחי האדמה הקטנים נכנסו לקלחת השמן הרותח לשיזוף ממושך. הכלל היחיד שצריך להקפיד עליו הוא קירור מלא של תפוחי האדמה לפני הכנסתם לשמן לקבלת תוצאה קריספית במיוחד.

אז אם עד פה לא הושקעה עבודה, כאן השלב של התוספת הקטנה במינימום מאמץ, שתעיף את המנה הזו למעלה בכמה רמות ותיתן את ההרגשה שבאמת השקענו .כל מה אתם צריכים זה שן שום, לימון וקצת פטרוזיליה קצוצה.

צ'יפס תפוחי אדמה מושלמים. נמרוד סונדרס
צ'יפס תפוחי אדמה מושלמים/נמרוד סונדרס

בעזרת התוספת המרעננת של שום,קליפת לימון ופטרוזיליה אפשר לשדרג כל מאכל מטוגן ואפילו תבשילי קדירה כבדים. הרעננות של קליפת הלימון והפטרוזיליה ביחד עם העוקצנות של שן השום הטריה מוסיפים גוון נוסף למנה ומבליטים את שאר הטעמים.

חומרים:
1-2 שקיות תפוחי אדמה קטנים למיקרו
שמן לטיגון עמוק
שן שום
לימון עם קליפה יפה
מעט עלי פטרוזיליה קצוצים
מלח (אפשר לשלב מלח דק וגס)
פלפל שחור

אופן ההכנה:
1. מכינים את תפוחי האדמה במיקרו עד לריכוך מלא כפי שמופיע בהוראות היצרן שעל האריזה. במידה ומצאתם תפוחי אדמה קטנים שאינם ארוזים בשקית למיקרו ניתן פשוט לבשל במים חמים עם הקליפה, לסנן ולהחזיר לסיר על האש לייבוש סופי של הנוזלים.

2. מקררים היטב את תפוחי האדמה ומועכים מעט בעזרת מערוך או פטיש לשניצלים.

3. מחממים שמן לטיגון עמוק. אם ניתן למדוד רצוי להגיע לטמפרטורה של 180 מעלות. מטגנים את תפוחי האדמה בשמן. רצוי בשתיים-שלוש נגלות כדי לא להוריד את טמפרטורת השמן. ממתינים בסבלנות עד שתפוחי האדמה מקבלים גוון חום פריך ומוציאים לקערה מרופדת נייר סופג.

4. אחרי שסיימנו לטגן את כל תפוחי האדמה, בוזקים עליהם מלח, פלפל, מגרדים שן שום וקליפת לימון. מפזרים את הפטרוזיליה הקצוצה, משקשקים מעט את הקערה לערבוב קל ומגישים.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'יפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully