וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: לבלבי - חומוס כלבבי

6.10.2015 / 7:19

בצפון ת"א המונה מתקשה בדרך כלל למצוא סעודה טובה ומשתלמת, אבל לפני מספר שבועות נפתחה באזור חומוסייה חדשה ומשובחת ששינתה את התמונה

חומוס לבלבי. קובי רובין
מנה מושלמת/קובי רובין

את אהבתי לחומוס אתם ודאי כבר מכירים. אני יכול להתפשר על הרבה מאכלים, אבל חומוס הוא ממלכת טעמים בלתי מושגת, אתה אף פעם לא בדיוק מרוצה - תמיד מתגלה מקום חדש וטוב יותר. מתוקף תפקידי, יוצא לי לעצור ליד הרבה חומוסיות בינוניות ומטה, חוויות מבאסות שנחסכות מכם.

את החומוס אני אוהב לאכול לפני השעה 10:00 בבוקר, עוד מהימים בהם הייתי מתלווה לאחי הגדול לעבוד בחלוקה בתוך העיר הגדולה. היינו פותחים את היום עם חומוסייה נבחרת על הבוקר, לאורך השנים הגענו למצב בו בעל המקום ידע בדיוק מה אנחנו אוהבים. לא אשכח את היום המרגש בו נכנסתי אל אבו חסן ברחוב הדולפין והמלצר לראשונה זעק את המנה שלי מבלי לשאול אותי מי נגד מי.

חומוס לבלבי בצפון תל אביב הופיע על הרדאר שלי לראשונה לפני כמה שבועות. רונן ועומר, אחים החליטו לפתוח על פינה כמעט בלתי אפשרית דווקא חומוסיה. אחרי שפקדתי את המקום לראשונה יצאתי עם חיוך גדול והייתי חייב לבקר שם שוב בשביל לראות שלא חלמתי.

חומוס לבלבי. קובי רובין
לא מדובר בעוקץ/קובי רובין

בביקור השני הזמנתי מנה של חומוס פול עם גרגירים וביצה, המחיר היה ידידותי למשתמש, 25 ש''ח בלבד. בשביל צפון תל אביב זה מחיר זול ביותר, לפני קבלת המנה הגישו לי לשולחן קערה לא קטנה של סלט מאשוואיה, יחד עם מלפפונים חמוצים ברוך השם במלח. ישר שאלתי אם מדובר על עוקץ אפשרי, עומר הודיע לי שהכל בסדר והסלט הוא חלק מההגשה, נרגעתי ולעסתי בהנאה יתרה, אחרי דקה של המתנה קיבלתי מנה מתוקתקת ויפה, הניחוח היה מושלם, אם לא הייתי יושב, הייתי בטוח נופל.

קירבתי את האף אל הצלחת לפענח את הריח של החומוס דרך הפול המהביל, ניחוח עדין ונעים. החומוס היה מאוזן להפליא עם מעט טחינה והזכיר לי את החומוס המפורסם של הסורים בכרם התימנים בת"א. והפול של לבלבי מוגש על גבול החמוץ - חריף הטעם מושלם. כמו באבו חסן ביפו, גם פהאני אוהב להוסיף על הפול כמה שיותר רוטב. אחרי שניקיתי את הכמות העצומה על הצלחת באדיקות של מדיח כלים, עומר זיהה את הצורך והציע תוספת חיזוקית, חייכתי בהסכמה, קיבלתי עוד בערך שליש מנה של חומוס ופול, וגם בפעם השניה צחצחתי את הצלחת. עומר שוב הציע תוספת אבל הרמתי דגל לבן. אחרי כל כך הרבה מזון, הגוף מסמן די נחרץ יחד עם הקביעה הברורה, יש חומוס יותר מראוי בצפון תל אביב.

חומוס לבלבי. רח' יהודה המכבי 13 תל אביב. 03-6041908.לא כשר, כל המוצרים כשרים. שעות פתיחה: א-ה 08:30-18:00 ו' 08:30-16:00

  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully