וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופי החומוס: חומוס בדרה, רחובות

בשיתוף שטראוס, בשיתוף שטראוס

28.4.2019 / 7:48

את החומוס טוחנים לפי הזמנה, את הצ'יפס חותכים ביד ומטגנים פעמיים. והפלאפל? הכי טעים בעיר. הכירו את חומוס בדרה ברחובות. טבעונים, זה בשבילכם

חומוס בדרה.
חומוס בדרה

בעל הבית: ברק צברי, נשוי ואב ל-1 (שנולד קצת אחרי שהמקום נפתח). צברי גדל על התבשילים והמאכלים התימניים של סבתו, בדרה, וקרא לעסק על שמה. הרעיון לפתוח חומוסיה נולד אצלו לאחר 15 שנות עבודה בתחום המזון, כולל במקומות גדולים כמו הברים של דבלין וקפה מילאנו, והקמת מסעדת הלול הרחובותית. בתור חובב חומוס מילדות, הוא החליט להקים חומוסיה משלו, על חורבות בר רחובותי ישן בשם ברל'ה.

סודות החומוס: את החומוס בבדרה טוחנים במעבד מזון ביתי, כמעט לפי הזמנה. לטובת המשחה החלקה משתמשים בגרגרי חומוס בולגרי שהושרו 8-10 שעות ובושלו כשעה וחצי עם סודה לשתייה במים שעוברים סינון כפול במערכת מיוחדת. התיבול פשוט - מלח, כמון טחון במקום, מיץ לימון וטחינה איכותית של הר ברכה.

מכל מלמדי השכלתי: לפני שפתח את בדרה, יצא צברי לסטאז' בחומוס בלו באס בקריית שמונה. בעל המקום, סרחיו, גם עזר וייעץ לצברי במהלך ההרצה.

חומוס בדרה, רחובות. אפיק גבאי,
החומוס טבעוני, כמו הבעלים. ברק צברי, הבעלים של "חומוס בדרה", רחובות/אפיק גבאי
חומוס בדרה, רחובות. אפיק גבאי,
הפלאפל הכי טעים ברחובות/אפיק גבאי

ברוכים הבאים: חומוס בדרה הוא חומוסיה יחסית חדשה ברחובות (אבל ותיקה יחסית לעסקים בתחום המזון), פעילה מזה שלוש שנים, ומתמקדת בחומוס משובח בגובה העיניים (0% ציניות, 100% חומוס, כמו שאומר הסטיקר בכניסה) עם מעט תוספות, שמאוד מחמיאות לו.

מה בתפריט: כמו צברי, גם התפריט בבדרה טבעוני לחלוטין. יש כאן חומוס (קטן 22 שקל, גדול 29 שקל) ומסבחה שמעורבבת לפי הזמנה (קטן 23 שקל, גדול 30 שקל). בגזרת התוספות נשארו בפשוט: צנוברים (6 שקלים), פול/טחינה (2 שקלים) ו/או פטריות (6 שקלים, מתכון בהמשך).

עוד תמצאו כאן צ'יפס בחיתוך ידני, שעובר טיגון כפול לפריכות מירבית (קטן 16 שקל, גדול 24 שקל) , ופלאפל קריספי משובח במיוחד (הכי טוב בעיר לדעתי), שנרקח מגרגרי חומוס מושרים שעברו טחינה גסה, שמתובלים בהרבה ירק וקוביות עגבנייה (10-18 שקל, תלוי במספר הכדורים).

כדי לשטוף את המנות מכינים במקום לימונדה מרעננת (9 שקלים לכוס אחת, 13 שקלים לכוס בלי תחתית), ולקינוח יש כאן מלבי על בסיס חלב קוקוס עם בוטנים טחונים וסירופ עדין של תות שדה (11 שקל).

מי הסועדים: אצל בדרה הקהל מגוון - סטודנטים ופרופסורים מהפקולטה לחקלאות ומכון ויצמן, משפחות ובעלי עסקים. אם הוא היה ממוקם בתל אביב, אפשר היה לכנותו אפילו היפסטרי.

בונוס 1: את הפיתות (מקמח מלא!) אופים במקום בטאבון מיוחד ולוהט. שווה לשבת על הבר ולצפות בצוות מטפל במיומנות בבצק התפוח, שהופך לפיתה פריכה.

בונוס 2: שימו לב לעיצוב המקום, בו מיחזור איננו מילה גסה - התפריט כתוב על אריזות דיסקים, קופסאות שימורים משמשות כמחזיקי סכו"ם. בכניסה למקום יש לוח מודעות עירוני, ואפילו עמדה בה תוכלו לרכוש ספרים משומשים.

חומוס בדרה, הרצל 173 רחובות, כשר, טלפון: 08-6199566,
שעות פתיחה: ימים א'-ה' 9:00-20:30, יום ו' 9:00-שעתיים לפני כניסת שבת.

חומוס בדרה, רחובות. אפיק גבאי,
פיתות חמות בדרך/אפיק גבאי
חומוס בדרה, רחובות. אפיק גבאי,
תוספת פטריות שמפיניון/אפיק גבאי

התוספת שתופסת: פטריות שמפיניון

התוספת שתוספת: המתכון של ברק צברי לפטריות
2 מנות

מרכיבים ל-2 מנות:
2 כפות שמן זית
1/2 בצל בגודל בינוני, קצוץ לקוביות קטנות
1 סלסלת פטריות שמפיניון (עדיף גדולות), חתוכות גס
1 שן שום כתושה (בערך ½ כפית)
¼ כפית כמון טחון
מלח ים אטלנטי (או מלח רגיל) לפי הטעם

להגשה:
מעט פטרוזיליה טרייה קצוצה
ממרח חומוס מוכן

אופן ההכנה:
1. במחבת רחבה מטגנים את הבצל בשמן, בערך 7 דקות, על להבה בינונית-גבוהה, או עד שהוא מתחיל להזהיב.

2. מוסיפים את הפטריות ומעט מלח, ומקפיצים 3 דקות על להבה גבוהה, עד שהפטריות מתחילות להתרכך. מוסיפים את השום והכמון, וממשיכים לטגן תוך ערבוב על להבה בינונית, עד שהטעמים מתחברים. טועמים ומתקנים תיבול לפי הצורך.

3. מגישים על חומוס מוכן ומעטרים בפטרוזיליה.

רוצים ללמוד לשדרג את החומוס הביתי שלכם בצ'יק צ'ק?

חומוס בדרה, רחובות. אפיק גבאי,
פיתות מקמח מלא מתכוננות להיכנס לתנור/אפיק גבאי
עז תלם, בשיתוף שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully