וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק הדמעות: כל השיטות לחיתוך בצל

4.11.2015 / 9:46

אחת מהפעולות הבסיסיות ביותר במטבח, תמיד גורמת לנו לבכות. אז איך בכל זאת קוצצים בצל בלי לדמוע ולגרות את העיניים? כל השיטות

ככה תחתכו בצל כמו המקצוענים/צילום: יוסי ציפקיס בימוי: גיא גורן

פלייר: כך תחתכו בצל כמו המקצוענים

חיתוך בצל עם דמעות. ShutterStock
הבכי הוא לא גזירת גורל/ShutterStock

קיצוץ בצל משאיר אחריו שובל של דמעות, אבל זאת לא גזירת גורל. קבלו מבחר שיטות למניעת הבכי מבצל, רק קחו בחשבון שכל אחד מאמץ לו את השיטה שנוחה לו, הכל אינדיבידואלי ולא מדעי, ושנמצא קשר ישיר בין טריות הבצל לבין הגירוי שהוא מייצר בעיניים שלכם. ככל שהבצל טרי יותר - כך תבכו יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סכין שף. ShutterStock
תשחיזו את הסכין/ShutterStock

השחזת הסכין

שימוש בסכין חדה בתהליך החיתוך, מסייעת להפחית את הדמעות, שכן סכין מושחזת גורמת לבצל להגיר פחות נוזלים מאשר סכין קהה שפוצעת אותו וגורמת לו לשחרר הרבה יותר נוזלים בתהליך. באופן כללי, מומלץ תמיד לעבוד במטבח (בזהירות) עם סכין מושחזת, אם כי ההשחזה לא מונעת דמעות לחלוטין.

השרייה במים

קולפים את הבצל וחותכים לחצי. מכניסים לתוך קופסה עם מים לבערך שעה לפני החיתוך. שימו לב, השיטה דורשת להתכונן מראש שעה שלמה קודם לכל מלאכת הבישול, וכמובן, הבצל יוצא ספוג במים.

הקפאת הבצל

להכניס את הבצל למקפיא, לחצי שעה לפני החיתוך - שיטה שמצליחה למנוע את הדמעות במלואן. יחד עם זאת, פרוסות הבצל קפואות, פחות נעימות למגע, ועשויות לבאס מנות במקרה בו הבצל משתלב במנה לא מבושלת כמו סלט או שדורש בישול עם מרכיבים אחרים שיהיו בטמפרטורה שונה לגמרי וישבשו את תהליך ההכנה. וגם כאן, נדרש תכנון קדימה של כחצי שעה.

בצל. יוסי ציפקיס
בצל חתוך. עובדים מסביב לליבה/יוסי ציפקיס

חיתוך הבצל מסביב לליבה

הבעיה העיקרית שיוצרת את הגירוי נמצאת בליבת הבצל. לכן, אם חותכים בעדינות מסביב ושולפים את הליבה שלו, אין דמעות. השיטה מומלצת רק למי ששולט בטכניקה , כי גם החיכוך הכי קטן עם אחד מחלקי הליבה, יגרור בכי.

חיתוך הבצל מתחת לברז מים קרים

שיטה יעילה מאוד, שחסרונה העיקרי בכך שהיא מאלצת לחתוך את הבצל בכיור, ולהקפיא את האצבעות בדרך עם מי בר קרים. בנוסף, חתיכות הבצל יוצאות ספוגות מים.

חומץ בלסמי. ShutterStock
התוצאה: בצל בניחוח בלסמי/ShutterStock

טבילת הסכין בחומץ

טפטוף חומץ בלסמי על הסכין אמור לעכב את שחרור החומרים שמגרים את העיניים, אבל יאלץ אתכם להעניק את טעמו הדומיננטי של החומץ לבצל ולכל מנה מתוכננת.

מלח. ShutterStock
מלח/ShutterStock

מריחת הסכין במלח

אם מרטיבים מעט את הסכין במים ומכניסים לתוך מלח, המפגש עם הבצל גורם לבצלים להפריש כמות יפה של מים. השיטה הזאת, מעין כבישה מהירה של הבצל, ידועה ככזו שלא מונעת דמעות לחלוטין, אבל מקלה על המצב. מאידך היא מרככבת את הבצל ומוסיפה לו מליחות בלתי נמנעת.

להדליק נר ליד הקרש לפני תחילת החיתוך

מדליקים נר קטן סמוך לקרש החיתוך. להבת הנר אמורה למשוך אליה את אדי הבצל או לכל הפחות לשנות את כיוון התנועה שלהם. יש מי שזה עובד להם ויש מי שטוענים שמדובר בפטנט מטופש וחסר אפקטיביות.

חיתוך בצל במשקפת. ShutterStock
הגנה מהבצל אבל מראה מעט מגוחך. משקפת/ShutterStock

משקפת/עדשות מגע

ציוד השחייה הבסיסי אמור לחסום כל גישה לאדי הבצל המרושעים לעיניים שלכם, כל עוד לבני הבית אין בעיה עם המראה המטופש הנלווה. רק אל תיזכרו במשקפיים באמצע החיתוך - אז הוספת המשקפיים כבר לא תהיה אפקטיבית. גם מי שמסתובב עם עדשות רכות אמור להיות מוגן לחלוטין. עדשות קשות לעומת זאת, לא נצמדות לעיניים בצורה הרמטית ולכן יש צריבה חלקית, אם כי עדינה יותר מהרגיל.

לעצור את הנשימה

אם יש לכם רבע בצל לחתוך או ריאות של צוללני עומק, זאת השיטה בשבילכם. אם לפניכם קיצוץ של שני בצלים ומעלה, עדיף לחשוב על שיטה אחרת. יש מי שאומרים שגם לנשום רק דרך הפה עוזר, אבל לא מונע לחלוטין את הדמעות.

להחזיק בפה מים/גפרור

ההגיון הוא שכל דבר שנמצא בפה חוסם את הגישה של אדי הבצל לאף, ומנטרל אותם. בין ההמלצות: להחזיק בפה של מים או גפרור (כשהחלק האדום פונה החוצה). אחת התאוריות לגבי הגפרור גורסת כי גם לגופרית יש חלק בנטרול הבצל.

לחם של רות אוליבר. נמרוד סונדרס
ללעוס לחם/נמרוד סונדרס

ללעוס לחם/מסטיק

פעולת הלעיסה מנטרלת את הבצל בשל היווצרות רוק. יש הטוענים שאם מחליטים להשתמש במסטיק, מוטב מסטיק מנטה אינטנסיבי, שפותח את דרכי הנשימה.

חיתוך מול מאוורר

הרוח המנשבת מהמאוורר אמורה להבריח את אדי הבצל.

בצלים. ShutterStock
הררים של בצלים - והסתדרתם/ShutterStock

מתרגלים להכל

אם יש לפניכם הררי בצלים לחתוך, כמו למשל בצלים למרק בצל צרפתי, קחו בחשבון שבאיזשהו שלב הגירוי נרגע, מתרגלים ומפסיקים להיות רגישים.

  • עוד באותו נושא:
  • בצל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully