וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמבודית הקטנה - ממוקדי הפיגועים אמש בפריז

14.11.2015 / 13:19

מסעדת "Le Petit Cambodge" היוותה את אחד מיעדי מתקפת הטרור בפריז. למה נבחרה דווקא מזללה היפסטרית צדדית לעמוד במוקד האירועים?

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סרטון שמתעד את ליל האימה בפריז

מסעדת לה פטיט קמבוד בפריז. רן לוקאר, מערכת וואלה! NEWS
מנה במסעדה הקמבודית. שווה לכל כיס/מערכת וואלה! NEWS, רן לוקאר

אחד ממוקדי התקפות הטרור חסרת התקדים על פריז אמש, הייתה מסעדה קטנטנה בשם "Le Petit Cambodge" ברובע העשירי של העיר. 12 אנשים נכון לרגע זה איבדו את חייהם ורבים נוספים נפצעו במקום, שהיה אחד מהמוקדים להתקפות.

לכאורה, לא מדובר באזור שבו סמלים צרפתיים מובהקים כמו הסטאד דה פרנס. בניגוד לחלקים עמוסי התיירים ברובעים האחרים של העיר, שטעונים בסימבוליקה שמגדירה את הדמוקרטיה הצרפתית, כאן הסיפור שונה. המסעדה נמצאת באיזור סטודנטיאלי ושוקק החיים של העיר, רווי במסעדות קטנות, בארים נסתרים ופאבים טרנדיים; פלורנטין של פריז אם תרצו.

סיבוב ברחובות הסמוכים מסביב למסעדה מגלה ביסטרואים קטנים בסגנון ארטיזנלי, במחירים נמוכים משמעותית מאתרי התיירות. בהתאמה הקהל הוא בעיקרו היפסטרים, צעירים צרפתים וסטודנטים מקומיים וזרים. זאת בשונה מהאוכלוסיה המבוגרת-בורגנית, שאנחנו מדמיינים כשאנחנו חושבים על מסעדה צרפתית. בשישי בערב, האזור סביב תעלת סן מרטין, בקרבת המסעדה, גדוש במיוחד; עשרות צעירים בשלבי השתכרות שונים יושבים על גדות התעלה עם בקבוקי יין, בירות, ווליום הולך ועולה ותחושה מעט מפוקפקת. בכלל, חלק מהרחובות באיזור הזה פחות נעימים בלילה, והקירבה לאיזור העני שסביב תחנת הרכבת Gare du Nord חושפת גם הטרוגניות, שעשויה להלחיץ את מי שמורגל בסטריליות התיירותית של רחובות פריז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מסעדת לה פטיט קמבוד בפריז. רן לוקאר, מערכת וואלה! NEWS
פרסומת לשירות משלוחים בפריז שתלויה במסעדה. נטענת במשמעות חדשה היום/מערכת וואלה! NEWS, רן לוקאר

לא מדובר במסעדה שתככב בין הראשונות בטריפ אדווייזור, חמושה בגינוני מלצרות; נהפוך הוא. אתר האינטרנט הפופולרי לתיירים מלא בטרוניות של לקוחות לגבי השירות במקום. אבל באתרי ההיפסטרים וברשימות שמדרגות את היעדים החביבים עליהם, היא מככבת, דווקא בשל מיקומה הצידי, המנות והשירות. גם כוסות יין מנצנצות ומפות לבנות רחוקות אלף שנות אור מהכסאות הצבעוניים, המטבח הפתוח ובעל הבית שאצלו נרשמים ברשימת המתנה ארוכה מאוד, כשהוא רושם את הטלפון ומבטיח שיתקשר ברגע שיגיע תורכם. רבים מהממתינים בוחרים לעמוד בחוץ ולארוב לשולחן נחשק, אחרים עושים סיבוב באיזור וחוזרים. כך נוצר מצב שבכל זמן נתון, בעיקר בשישי בערב, עומדים מחוץ למסעדה צעירים רבים, ממתינים שהתור המיוחל יגיע והם יזכו לאכול מהמנות הקמבודיות המצוינות. מיעוט מקומות הישיבה (6-7 שולחנות בחוץ ועוד כעשרה בפנים) מאריך משמעותית את משך ההמתנה.

מסעדת לה פטיט קמבוד בפריז. רן לוקאר, מערכת וואלה! NEWS
מנות גדולות במיוחד. קערת מרק במסעדה/מערכת וואלה! NEWS, רן לוקאר

גודל המנות המשביע רחוק מהסטנדרט הפריזאי הקוקטי, המידות גדולות משמעותית מהממוצע, עם מרקים קמבודיים ענקיים, תבשילי קארי נדיבים והרבה מנות שמשלבות חזיר בתוכן. במרכז התפריט נמצאת מנת הבובון – קערה ענקית עם סלט נודלס חם או קר ושלל תוספות בסגנון קמבודי. המחירים במקום ידידותיים לכל כיס, ונעים בין 9-13.5 יורו ומאפשרים לאכול ארוחה טובה, מזינה וטעימה בסכום מזערי יחסית לעיר. כיאה למזללה חפה מרומנטיקה את ההזמנה מסמנים על גבי דף שמעבירים למלצרית, והמנות מגיעות במהירות. המקום, שפתוח שבעה ימים בשבוע הומה תמיד באנשים, בעיקר בשעות הצהריים והערב. מיקומה של המסעדה בצומת קטנה, ברחוב צידי, הרחק מצירים מרכזיים, שמלאה בקהל בליינים מקומי גדול שעומד בחוץ, עשויה לרמז על הבחירה בה לפיגוע טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully