וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מסעדות תאילנדיות שחייבים להכיר

16.11.2015 / 11:52

החיבה העזה של הישראלים לתאילנד מתבטאת בשפע של מסעדות תאילנדיות איכותיות. קבלו את רשימת 9 התאילנדיות שאתם חייבים להכיר מחיפה עד אשדוד ואת המסעדה החדשה שבדרך שמבטיחה להציב רף חדש בארץ למטבח האהוב זה

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: יותם וקס

הנאמנה למקור: רונג'אן, אשדוד

כבר לא מעט זמן שאנחנו שומעים שבאשדוד מסתתרת מסעדה תאילנדית מעולה ואותנטית עד שהחלטנו שהגיע הזמן לבדוק. רונג'אן, הקרויה על שם בעלת המקום התאילנדית, נפתחה באשדוד לפני 3 שנים. המקום לא גדול, יש בו בסך הכל 30 מקומות ישיבה, בעיצוב צנוע, אבל האוכל שווה הכל. במטבח הקטן עובדת רונג'אן מבוקר עד ערב, מוציאה מטעמים תאילנדים, עליהם גדלה. בעניינים מחוץ למטבח וניהול ההזמנות מתעסק בעלה אבי. הכל ברונג'אן נאמן למקור, החל מהתבלינים והרטבים תוצרת תאילנד, ועד המנות.

מה אוכלים: בין גולות הכותרת של המקום תמצאו פאד קפאו פירות ים (45 שקלים) ספרינג רולס (10 שקלים ליחידה), עוף בקארי צהוב (35 שקלים) וקינוח מושחת של בננה לוטי (אבל רק כשאין עומס).

רונג'אן, גיא אוני 10 אשדוד, 08-8645710. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 11:00-23:00, שישי: 11:00-16:00, שבת: סגור. לא כשר

הביתית: סקון נקון, ראשון לציון

סקון נקון. באדיבות המקום, באדיבות המצולמים
סקון נקון/באדיבות המצולמים, באדיבות המקום

אם באותנטיות עסקינן, ואשדוד קצת רחוקה לכם, בראשון לציון תוכלו למצוא גם כן אלטרנטיבה. את סקון נקון הקימו דני שקד, אביו של הפרסומאי ספי שקד ורותיארה (או בשמה הישראלי - רותי), טכנולוגית מזון מצפון תאילנד. השניים נפגשו והתאהבו בפרובינציית סקון נקון שבתאילנד, משם מגיע שמה של המסעדה. המקום, שהיה בעבר בית מרקחת בבעלותו של שקד, רוקח לשעבר, שינה את פניו למסעדה תאילנדית משפחתחתית וביתית, בה מבשלת רותי את מיטב המנות התאילנדיות כאילו היה זה מטבח ביתה.

מה אוכלים: בין מנות הדגל של המקום תמצאו קאי פאד עם אגוזי קשיו - נתחי עוף מטוגנים עם אגוזי קשיו (60 שקלים), פאד סי היו - אטריות אורז רחבות עם עוף/חזיר/בקר/שרימפס (58-32 שקלים), מרק גרין קארי עם עוף או שרימפס (63/65 שקלים).

סקון נקון, רוטשילד 119, ראשון לציון, 03-6499434. שעות פעילות: שני - שישי: 12:00-15:00, 18:00-23:00, שבת: 12:00-17:00. לא כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ידידותית לילדים: EAST, ראשון לציון

East. אפיק גבאי
איסט/אפיק גבאי

לעומת השתיים הקודמות, EAST, אשר שוכנת גם היא בראשל"צ, מעוצבת בסגנון מודרני ועכשווי, היא גדולה יותר, עם מקומות ישיבה רבים ובר רחב. המנות כאן הן מנות תאילנדיות שעברו התאמה לחך הישראלי, על מנת לקלוע לטעמו של הקהל הרחב. מי שבנה את התפריט הוא שף תאילנדי, אליו חבר השף לאון אלקלעי על מנת לעשות את ההתאמות הנדרשות.

מה אוכלים: המסעדה גם ידידותית מאוד לילדים ולטבעונים. בין מנות הדגל תמצאו פאצי מאווי - מעורב תאילנדי פיקנטי עם לבבות, פרגיות וכבדים (49 שקלים), דניס יאנג- דניס על הגריל ברוטב תאילנדי מתוק (59 שקלים), ילוטייל בציפוי טמפורה ברוטב תאילנדי מתקתק (59 שקלים) ועוד.

EAST, סחרוב 26 ראשל"צ, 03-5222550. שעות פעילות: ראשון - שבת: 12:00-00:00. לא כשר

הוותיקה: בית תאילנדי, ת"א

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית תאילנדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

את בית תאילנדי נדמה שאין אפילו צורך להציג. היא נפתחה בפינת הרחובות בוגרשוב ובן יהודה לפני 20 שנה בדיוק (ב-1996) ונחשבת היום לאחת המסעדות האהובות והמוערכות. התמחור ההוגן, האווירה הפשוטה והכיפית והאוכל הכה טעים ומדויק, הם אלו שכנראה גורמים לה גם להיות אחת המסעדות שהכי קשה למצוא בה מקום פנוי בספונטניות.

מה אוכלים: התפריט רחב ועשיר והבחירה קשה, אך בין מנות הדגל של בית תאילנדי אפשר למנות סלט פפאיה (36 שקלים), שרימפס קריסטל חלוטים עטופים בפריק נאם פלא, שום ונענע (44 שקלים), תבשיל חלב קוקוס בקארי ירור עם חצילים תאיים עם דג/שרימפס/בשר לבן/עוף (78-112 שקלים), מרק אווז מבושל בחמשת הטעמים (72 שקלים).

בית תאילנדי, בוגרשוב 8, תל אביב, 03-5178568. שעות פעילות: ראשון - שבת 12:00-00:00. לא כשר

אווירה תוססת: נאם, ת"א

נאם. דור מלכה,
נאם/דור מלכה

מסעדת נאם נפתחה רק לפני שנה וחצי ברחוב דיזינגוף בת"א, אבל נדמה שהיא איתנו כבר יותר. סביב פתיחתה נבנתה סקרנות רבה בקרב פודיז וחובבי אוכל תאילנדי. בתקופה הקצרה הוכיחה נאם שהיא לגמרי עומדת בזכות עצמה, עם תמהיל נכון של מנות תאילנדיות מעולות, חריפות ומרעננות ואווירה תוססת שיצרה מקום שכיף לחזור אליו שוב ושוב.

מה אוכלים: בין מבחר המנות במקום בטח תשמחו לטעום את המו טוט קאתיים - נתחי בשר לבן פריכים וקריספי שום (49 שקלים), ג'אנגל קארי - נתחי סינטה מוקפצים בג'אנגל קארי חריף (75 שקלים), פלה פאד פריק פאו - נתחי פילה דג פריכים או מאודים ברוטב קארי אדום וחלב קוקוס (69 שקלים) וקינוח טפיוקה צבעוני וטעים.

נאם, דיזינגוף 275, ת"א, 03-6708050. שעות פעילות: ראשון - שבת: 12:00:00:00. לא כשר

לכל המשפחה: טייגר לילי, ת"א

טייגר לילי. צילום: ארז חרודי,
טייגר לילי/צילום: ארז חרודי

טייגר לילי השוכנת ברמת חייל היא מסעדה תאילנדית קלאסית לכל המשפחה. יש בה מנות שיתאימו לכל אחד מהסועדים, בטעמים המושפעים מאוכל הרחוב התאילנדי, אך עם זאת נותנים מענה למגוון רחב של סועדים, גם מי שנמנע מחריף למשל. לאחרונה פתחה המסעדה סניף נוסף, קטן יותר בשרונה מרקט, אשר נותן מענה למנות רחוב תאילנדיות שאפשר לאכול "על הדרך".

מה אוכלים:פאד קפאו (64 שקלים), יאם פאד תאי רום מיט פירות ים בווק עם אטריות אורז דקיקות ברוטב צדפות ושום (46 שקלים), טום סום - מרק דגים תאילנדי חמצמץ עם תערובת תבלינים תאיים קלויים (64 שקלים).

טייגר לילי, הברזל 32 רמת החייל, תל אביב, 1-700-70-70-97. שעות פעילות: ראשון - שבת: 12:00-00:00. לא כשר

הסודית: התאילנדית בהר סיני, ת"א

התאילנדית בהר סיני. צילום: תומס זוהר,
התאילנדית בהר סיני/צילום: תומס זוהר

התאילנדית בהר סיני נפתחה באופן חרישי למדי, לפני כשבועיים בסמטת הר סיני - רחבת בית הכנסת הגדול באלנבי. המיקום האטרקטיבי שוקק החיים לצד מסעדות הומות תמיד כמו פורט סעיד, שישקו וסנטה קתרינה, והנהירה אחר אוכל תאילנדי, לא נתנו למסעדה החדשה להישאר מתחת לרדאר לאורך זמן. למרות התקופה הקצרה בה היא פתוחה, המסעדה מלאה לחלוטין מדי ערב. אם לא הזמנתם מקום מראש רוב הסיכויים שבשעות העומס פשוט לא יהיה לכם מקום. כרגע למסעדה גם אין מספר טלפון, כך שהאופציה היחידה שיש היא להגיע למקום ולהזמין לערב אחר. האווירה כיפית, צעירה ורועשת, והיא משתלבת בקלות בפיאצה האטרקטיבית. המחירים במקום מאוד זולים, והמנה היקרה ביותר בתפריט עולה 72 שקלים.

מה אוכלים: בין המנות בתפריט פלא טוד טמפורה - דגי בר מהים מטוגנים מוגשים לצד שני רטבים ואטריות אורז דקות (42 שקלים), נאם טוק נא וואה - מינוט סטייק שייטל פרוס גס (38 שקלים), טלה פאד נאם פריק - מולים, קלמרי ושרימפס עם בזיל תאילנדי (60 שקלים).

התאילנדית בהר סיני , הר סיני 1 ת"א. שעות פעילות: ראשון -שבת 18:00-01:00. לא כשר

העממית: איוטאיה, הוד השרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איוטאיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדת איוטאיה התאילנדית בהוד השרון ממוקמת, תאמינו או לא, בתחנת דלק. ברגע שתתגברו על הסטיגמה שיש לכם על מסעדות בתחנות דלק ותיכנסו לאיוטאיה תגלו עולם שכולו טוב. מדובר במסעדה קטנה,ופשוטה בעיצוב תאילנדי אסלי, המגישה אוכל עממי. השימוש בתבלינים כאן מתון, והטעמים מצליחים להישמר, עם שימוש נכון ועדין ברטבים. כבר לפני שנתיים וחצי היללנו אותה כאן, אז הנה הזדמנות להיזכר.

מה אוכלים: תבשיל קארי צהוב עם טופו/עוף/בקר/שרימפס (60-70 שקלים), דג מושט מטוגן (90 שקלים), לאב עוף או בקר מאודה עם בצל, כוסברה, נענע ופלפלים חריפים (50/55 שקלים) ועוד.

איוטאיה, הפטיש 12, גיל עמל, הוד השרון (בתחנת הדלק). 09-7726868. שעות פעילות: שני - שבת: 12:00-22:30. לא כשר

עסקית משתלמת: צ'אנג בה, חיפה

צ'אנג בה. מיה א-דור,
צ'אנג בה/מיה א-דור

מסעדת צ'אנג בה התאילנדית החיפאית היא עוד אחת מהפתיחות המשמחות שקרו השנה בעיר התחתית בחיפה. את צ'אנג בה פתח עידן ליפשיץ, לשעבר מסעדת טוטו, יחד עם שותפו, ליאור גולן. המקום קטן, התפריט מצומצם, המחירים ידידותיים, החריף מפוזר בלי בושה והקונספט - אוכל רחוב תאילנדי ועסקיות משתלמות. שמה של צ'אנג בה עובר מפה לאוזן, והיא הפכה להיות אחת מתחנות החובה הקולינריות כאשר מגיעים לחיפה. כרגע המסעדה פתוחה רק בשעות הצהריים, בהמשך יש כוונה לפתוח גם בשעות הערב.

מה אוכלים: במחיר של מנה עיקרית ניתנת עסקית הכוללת גם מנה ראשונה. בין המנות העיקריות תמצאו פלה טוט - דג שלם מטוגן (82 שקלים), גנג קייאו וון - תבשיל חלב קוקוס עם טופו/עוף/שרימפס מבושל עם קארי ירוק, חצילים וברוקולי (55/65 שקלים).

צ'אנג בה, נתנזון 17, חיפה, 04-6722891. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 12:00-17:00, שישי: 11:00-16:00. לא כשר

היוקרתית: ניטן תאי, תל אביב - הפתיחה בקרוב

ניטן תאי שייכת למסעדות שזכו לאייטמים רבים עוד הרבה בטרם נפתחו, ויש לכך מספר סיבות. ראשית, כי מסתבר שאנחנו תמיד בעניין של אוכל תאילנדי, שנית, כיוון שהיא אמורה הייתה להיפתח כבר מזמן וזה לא קרה, והסיבה השלישית היא שבתחילה היא הייתה אמורה להיפתח על ידי בעלי מסעדת בית תאילנדי, מה שהוסיף רוטב דגים למדורה. לבסוף הבעלים של בית תאילנדי יצא מן השותפות, אך המסעדה תיפתח ממש בקרוב - בתחילת חודש ינואר. ניטן תאי בשונה מהמסעדות התאילנדיות שאנחנו מכירים, מדובר במסעדה יוקרתית, הן מבחינת העיצוב בו הושקע המון כסף, והן מבחינת המנות שיוגשו בה. השף של המקום הובא למסעדה במיוחד מארמון המלך בבנגקוק, והיא ללא ספק עומדת להיות משהו אחר לחלוטין ממה שהכרנו עד כה. יהיה מעניין.

ניטן תאי, הארבעה 21 ת"א, הפתיחה בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully