וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיתי או זיוף? נשים שתו "יין הליום" - וכך הן הגיבו

3.12.2015 / 9:22

סרטון של שתי נשים שותות יין מהול בגז הליום הוא הדבר הכי מצחיק שתראו השבוע ברשת - ועם זאת, האם יש בכלל דבר כזה יין הליום או שהן עובדות עלינו בעיניים?

פייסבוק

סרטון של שתי נשים שותות יין מהול בהליום - ומגיבות לכך בדרך הכי מצחיקה שאתם יכולים לתאר לעצמכם - עלה ליוטיוב רק לפני שבוע וכבר צבר מאות אלפי צפיות ואלפי תגובות של אנשים שמתעניינים במתכון של היין הזה. בסרטון נראות הנשים שותות מהיין ומדברות אחת עם השניה - כשלפתע קולן משתנה, בדומה למה שקורה לאדם ששואף גז הליום מבלון מנופח.

נשים שותות יין הליום. צילום מסך
איפה משיגים כזה? יין הליום שמשנה את הקול/צילום מסך

אבל האם בכלל יש דבר כזה יין הליום ואיך אנחנו משיגים כזה? אז למרבה הצער, התשובה היא שלילית. אין דבר כזה, כי מבחינה מדעית זה פשוט לא אפשרי. הסרטון שעלה ליוטיוב ע"י לוי אטקינסון עבר עריכה כשבעזרת תוכנת סאונד פשוטה הבנות קיבלו קול צפצני, מעצבן וטורדני. עוד הוכחה לזיוף היא המהירות שבה הן שותות את היין - כאילו זה מים. אנחנו מודים שגם אנחנו נפלנו בפח שלהן - ובכל זאת, הן כל כך חמודות שקשה באמת לכעוס עליהן.

הסבר מדעי לעניין פורסם ע"י אתר Snopes שמסביר שהליום הוא בכלל אחר הגזים הכי פחות מסיסים במים. על פי האתר "רק 0.0016 גרם של הליום יכול להתמוסס בליטר בירה, כשבאותם התנאים 2.5 גרם של פחמן דו חמצני נמצאים בליטר בירה. הפחמן הדו חמצני המומס הוא מה שיוצר את הקצף של הבירה. זה לא יכול להיעשות עם הליום. הליום לא מומס יתרכז בבועה גדולה או שתיים ופוף... ייעלם בשניה שיפתחו את הבירה". באסה.

עוד באותו נושא

צפו: הפרסומת הסקסיסטית ליין שנאסרה לשידור

לכתבה המלאה

עוד ב"אסור לפספס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully