וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: כיסוני פירושקי בחדרה

1.12.2015 / 7:33

המונה מבקר באחד הסודות השמורים של חדרה וטועם פירושקי, כיסונים פשוטים ומושלמים של בצק מטוגן פריך מבחוץ ורך מבפנים, במחיר מצחיק

פירושקי בחדרה. קובי רובין
פירושקי. בצק סופגנייתי מבפנים, פריך מבחוץ/קובי רובין

יש לי סוד קטן שהולך אתי, יש ששמו לב לכך כבר לפני הרבה שנים, אבל לא רואים צורך לדבר איתי עליו, אחרים מתביישים להודות שיש להם חבר כזה. בתוך המונית יש בכל רגע נתון ארבעה ספרי פק''ל, תנ''ך אחד, אחר כך כל השאר, לרוב ספרי היסטוריה ואוטוביוגרפיות, ספרות כבדה על מיניה הקלאסיים, כדברי אבותינו הגששיים, בשביל להצליח לעשות כתוב וכתוב, קודם כל צריך לדעת לאהוב קרוא וקרוא, זה תמיד הולך ביחד.

לפני כמה שבועות אחת מלקוחותיי העניקה לי את הספר המעולה 'אומנות הבישול הסובייטי' של אניה פון ברמזון. מכירים את התחושה שאתם לא רוצים שהספר יגמר? אז ככה הרגשתי. נכון שיש לנו בארץ מטבחים בשפע, עם שלל תבלינים שלא נראו במטבח הרוסי, אבל עדיין, כל אחד מתגעגע למאכלים מהמולדת, ולפעמים המולדת של מישהו אחר יכולה להפתיע אותך. וכאן נכנסת לתמונה המסעדה של טניה - קפסולת זמן שמשמרת היטב את המאכלים ההם.

בפעם הראשונה שהגעתי למקום של טניה לקח לי זמן לעכל את הפשטות. שולחנות ריקים, כסאות מהסוג הלא נוח, ובכלל העיצוב ספרטני פלוס. זה השלב שבו לא מעט אנשים היו הולכים לדרכם, אבל לא במקרה שלי. הסקרנות דווקא דיגדגה יותר, מה גם שהיה ריח טיגון ממכר באוויר.

פירושקי בחדרה. קובי רובין
מקום ספרטני. אצל טניה/קובי רובין

רבים מלקוחותיה של טניה הם קבועים תושבי האזור, שמגיעים עם קופסאות מהבית, חוסכים לעצמם את ההכנות המרובות ומעמיסים. בזמן שהותי הקצר, שלושה לקוחות הגיעו ויצאו עם שקיות, כולל גבר שהיה מחובר לו נייד לאוזן לקבלת הוראות מהפיקוד בבית, לבל יטעה בהזמנה. בצדיי המסעדה יש חלון להזמנות המיועד ללקוחות מזדמנים, ושם מוצעים כיסוני בצק מפתים במילויים מזמינים. אותי עניינו פירושקי בשר ותפוח אדמה, על הכרוב ויתרתי. אחרי שטניה הגישה לי את הפירושקי בשר התנפלתי עליו מיד.

פירושקי, צריך לזכור, עושים מבצק מימי כמעט, שממלאים בזריזות בבשר וזורקים לתוך שמן עמוק ורותח. לכן, תמיד תשאלו מתי הכינו אותם כדי להימנע מכוויה. טניה מכינה אותם טריים וחמים לפרקים לאורך כל היום, אבל במקרה שלי, הבצק טוגן רבע שעה לפני, תזמון אידיאלי לנגיסה בטמפרטורה מפנקת. במהלך הנגיסה הפירושקי מתחיל להתפרק אל תוך חלל הפה, הבצק קריספי ולאחר מכן רך ונעים כמו סופגנייה רכה. הבשר מפתיע בפשטותו ברוח המטבח הסובייטי הממעיט בתבלינים. אבל דווקא הפשטות הזאת היא מאפשרת להתמוגג מהטעם והשילוב המושלם בין הבשר לבצק. פירושקי תפוח אדמה עם מראה בולבוסי בהתאם, נושא בתוכו מחית תפוח אדמה מתובלת בעדינות, אותו רעיון בדיוק, פירושקי בשר 7 שקלים, פירושקי תפוח אדמה 6 שקלים, 13 שקלים בסך הכל.

אצל טניה. רחוב הנשיא ויצמן 72 חדרה. 0774501283. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-19:00 ו' 0800-1700. לא כשר

לכל הטורים של המונה טועם

  • עוד באותו נושא:
  • פירושקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully