וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היין מתחיל להסריח? טריק פשוט שיהפוך אותו ל"חדש"

15.12.2015 / 9:04

פתחתם בקבוק יין, החזרתם אותו למקרר ולאחר מספר ימים התחשק לכם לקחת לגימה נוספת, אך הריח הלא נעים מנע זאת מכם. מה עושים? הפטנט שעתיד לשנות את חייכם בפנים

youtube/reactions

כמה פעמים קרה לכם שפתחתם בקבוק יין, שתיתם מעט, החזרתם למקרר ולאחר מספר ימים רציתם לשתות ממנו שוב אך הריח הלא נעים שנדף ממנו מנע זאת מכם? סביר להניח שיותר מפעם אחת. וידאו חדש שעלה לרשת עשוי לשנות את חייכם בכל הקשור לנושא זה.

יוצר הווידאו מסביר במהלך הסרטון מה עושים כשנתקלים בבעיה שכזו. האמת? זה די פשוט. ראשית, נענעו את הכוס היטב, ואז קחו מטבע כסף (יוצר הסרטון משתמש בפני אמריקאי), שיטפו אותו היטב והכניסו לכוס היין. מערבבים מעט, שולפים את המטבע ומתחילים לשתות. נשמע פשוט לא?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטריק שישנה את חייכם. כך עושים זאת נכון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטריק המגניב הזה הוא למעשה תגובה כימית. יוצרי הסרטון מסבירים שהסיבה לריח הרע ביין היא תהליך כימי שנקרא חיזור (רדוקציה). לעיתים, בעת הכנת יין, מוגבל מגע הנוזל עם חמצן במהלך ההתססה ותהליך החיזור מואץ ומתחיל לייצר תיולים (קבוצת תרכובות אורגניות) שאחראים לריח הרע הזה כיוון שהם מריחים כמו גומי שרוף או ביצים סרוחות. המגע עם מטבע הכסף משחרר קריסטלים של נחושת גופרתית שמבטלים את אפקט הריח הרע. לחיים.

עוד באותו נושא

אמיתי או זיוף? נשים שתו "יין הליום" - וכך הן הגיבו

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully