וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו קיום בצלחת חומוס

10.12.2015 / 15:32

השלום מתחיל בצלחת: פסטיבל א-שאם, ביוזמתה של זוכת מאסטר שף נוף עתאמנה-אסמעיל ובשיתוף שפים מפורסמים כמו חיים כהן, אבי לוי ועומר מילר, מנסה לקדם את רעיון הדו-קיום דרך המטבח

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: יותם וקס

בעיר התחתית של חיפה מתקיים בשבוע הקרוב (עד יום שישי)פסטיבל א-שאם הראשון, אשר עוסק בשימור מנות וסיפורים מהמטבח הערבי. הפסטיבל נערך ביוזמת עיריית חיפה, כשעל הניהול האומנותי אמונים ד"ר נוף עתאמנה-אסמעיל, זוכת מאסטר שף ואריה רוזן. במסגרת האירועים התארחו ביום שלישי השפים מאיר אדוני, חיים כהן, אבי לוי ועומר מילר בחומוסיות מובילות בחיפה והכינו מנות שלהם שהוגשו על גבי החומוס המקומי.

פסטיבל א-שאם. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
דו קיום בצלחת חומוס/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

"יש משהו כשאתה מתעסק באוכל" מספר השף עומר מילר על הכניסה למטבח שלא טבעי לו, "שלא משנה אם אתה מבשל במטבח של מסעדת שף או בחומוסיה, שאתה מיד מרגיש בבית". אבי לוי לעומת זאת, הרגיש ישר במגרש הביתי שלו, "זה לא מטבח שהוא זר לי ואני מאוד אוהב את המטבח הזה, יש פה הרבה אלמנטים שמאוד קרובים לסגנון הבישול שלי", הוא סיפר על החוויה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פסטיבל א-שאם. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
חיים כהן מתיישב על המדרכה לנגב חומוס/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

סביב חומוס פאדי, בו בישל חיים כהן, נוצרה התרגשות גדולה ביותר כשכל המבקרים במקום יותר מחומוס רצו בעיקר סלפי עם השף המפורסם. כהן לא איבד את הסבלנות והצטלם עם כל דורש, ואפילו הצטרף לחבורת נשים שלא מצאה שולחן פנוי והתיישבה לאכול חומוס על המדרכה. על שיתוף הפעולה עם פאדי הוא סיפר, "החיבורים הם נורא קלים לנו, הטבחים, כל אחד מביא משהו משלו, וזאת המהות של הפסטיבל הזה. בסופו של דבר, ערבים או יהודים, כולנו מתחברים דרך האוכל".

פסטיבל א-שאם. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
חומוס עם שווארמת דגים של עומר מילר/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

"מרגשת אותי ההירתמות של כולם לדבר הזה" סיכמה נוף, "גם של שפים ערבים וגם של יהודים, במיוחד בימים קשים כאלה. בבוקר כשיצאתי מהאוטו והסתובבתי כאן ברחובות התחלתי לבכות מרוב התרגשות".

לתכניה המלאה של פסטביל א-שאם בחיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully