וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סותם עורקים: קראנץ שוקולד קטן ושוקולד גדול

הגיע הזמן הזה בשנה לשלוף מהמזווה את כל השוקולדים שהצטברו. מדור סותם עורקים אופה עוגת קראנץ שמנמנה עמוסה בחטיפי שוקולד, ויש גם קיצור דרך לסולדים משמרים

הפקה: בבושקה הפקות צילום ועריכה: עמית טרפוצ'ניק

כשהטמפרטורות במגמת ירידה והימים מתקצרים, מגיע העיתוי למלא את הבית בניחוח מאפה שמרים, כזה שכל ביס ממנו יפתיע אתכם ואת הגרגרנים שיגיעו להתארח.

זה בדיוק המתכון שיעודד אתכם לפתוח את המזווה ולהוציא משם את כל השוקולדים שהחבאתם או לאסוף במדפי המתוקים שליד הקופה בסופר או חטיפי שוקולד שאתם אוהבים במיוחד, כולם יכנסו לתוך הקראנץ.

אז מה נכנס? "שוקולד קטן ושוקולד גדול, שוקולד יקר ושוקולד בזול, שוקולד אגוזים.." עם קוקוס, במילוי חמאת בוטנים, עם קרמל - הכל. מומלץ על לא יותר משלושה שילובים בכל עוגה, אבל אתם קובעים לעצמכם את רף השחיתות.

קראנץ הפתעות. נמרוד סונדרס
קראנץ הפתעות/נמרוד סונדרס

לפני שמכניסים את השוקולדים מערבבים גבינה עם גרידת לימון וסוכר ומורחיםעל הבצק. הגבינה תשמור על עסיסיות המאפה וטעמה החמצמץ מעט ישתלב נהדר עם השוקולדים.

למי שלא אופה הרבה עם שמרים ולא מחזיק אותם באופן קבוע בבית כדאי להשתמש בקמח שמרים מוכן. ככה לא מסתבכים עם שמרים ישנים שפג תוקפם. בצק קראנץ נהוג בדרך להתפיח לילה במקרר כי כך קל יותר לעבוד איתו וההתפחה האיטית מיטיבה עמו, אבל אם אתם קצרים בזמן תקצרו עם חצי התפחה בחוץ ואז שעתיים-שלוש במקרר.

קראנץ הפתעות. נמרוד סונדרס
קראנץ הפתעות/נמרוד סונדרס

מילוי הבצק בחטיפי השוקולד ייצור לנו גליל שמנמן ועבה. אם אתם מפחדים לחתוך את הגליל לאורכו ליצירת הקראנץ', אפשר להשאירו כך, אבל אז לפני שמכניסים לתנור מושחים בביצה ומעל מפזרים פירורי ביסקוויטים שגם יוצרים מראה מרשים ומוסיפים קראנצ'יות.

אני אוהבת לרדד את הבצק על נייר אפייה - כל תהליך המילוי והגלגול נעשה בעזרתו. הבצק הממולא עובר ביחד עם הנייר לתבנית. כך נמנעים מקימוח עודף בזמן הרידוד, שימון התבנית והתפרקות המאפה בדרך לתבנית.


חומרים לשתי עוגות:
500 גרם קמח רגיל (או קמח שמרים במידה ולא משתמשים בשמרים)- 1/2 3 כוסות
1 כף שמרים יבשים (או חצי חבילה שמרים טריים- 25 גרם)
1/2 כוס סוכר
2 ביצים
1/2 כוס חלב+2 כפות (150 מ"ל)
1/4 כפית מלח
100 גרם חמאה רכה

למלית:
4 כפות גדושות גבינה לבנה 9%
3 כפות סוכר
גרידת לימון או תפוז (אופציונלי)
בערך 500 גרם של מיקס חטיפי שוקולד שונים שאוהבים חתוכים או שבורים לקוביות (250 גרם לכל עוגה)
4-5 ביסקוויטים מפוררים לפירורים (אופציונלי)


אופן ההכנה:
1. בקערת מערבל עם וו לישה (או עם הידיים) מערבלים את הקמח שמרים (או קמח+שמרים), עם הסוכר. מוסיפים את החלב, הביצים והמלח וממשיכים ללוש 3-4 דקות במהירות איטית. מוסיפים את החמאה הרכה וממשיכים ללוש 3-4 דקות נוספות עד לקבלת בצק רך וקצת דביק ללא גושים.

2. עוטפים בניילון נצמד ומתפיחים לילה במקרר (עד 12 שעות) או שמכסים במגבת ומתפיחים חצי שעה מחוץ למקרר ו2-3 שעות נוספות במקרר עטוף בניילון נצמד. כשהבצק קר יותר קל לעבוד איתו.

3. מערבבים את הגבינה עם הסוכר וגרידת הלימון.

4. מכינים קערה מלאה בחטיפי שוקולד שבורים לחתיכות.

5. מחלקים את הבצק לשנים ומרדדים על גבי נייר אפייה כל חלק למלבן (בגודל 25X35 ס"מ בערך).

6. מורחים על כל חלק את הגבינה (משאירים שוליים ריקים), מפזרים מעליה בכמות נדיבה את השוקולדים ומגלגלים.

7. ניתן להשאיר מגולגל או לחצות את הגליל לאורך קו הסגירה בעזרת סכין חדה וללפף את שני החלקים כמו צמה. מהדקים את הקצוות ומעבירים לתבנית אינגליש קייק עם נייר האפייה.

8. מכסים ומתפיחים עד שכל עוגה מכפילה את נפחה. בינתיים מחממים תנור ל-170 מעלות.

9. אם משאירים את העוגה כגליל מבלי לחצות, מברישים לפני שמכניסים לתנור בביצה. ניתן גם לרסק 4 ביסקוויטים ואת הפירורים לפזר למעלה.

10. אופים 35 דקות או עד שהעוגות מזהיבות.


לעוד סותמי עורקים
קינוח שוקולד מהיר במיקרו
חלת בצל של אגאדיר
קריספי פצפוצי שוקולד וטוויקס

קראנץ הפתעות. נמרוד סונדרס
קראנץ הפתעות/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully