וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוך או מוקצף: איך אתם אוהבים את מכונת הקפה שלכם?

15.12.2015 / 17:15

מחצית מהישראלים שותים יותר משלוש כוסות קפה ביום, אז לא פלא ששוק מכונות הקפה בארץ בצמיחה. איך מתמודדים עם המבחר ואיך יודעים מה מכונת הקפה המתאימה לכם? הכל על איכות, נוחות וטעם

יח"צ - חד פעמי
עובדות על קפה. ShutterStock
מכורים לקפה/ShutterStock

הישראלי הממוצע כבר לא מסתפק בצנצנת קפה בארון ובכוס קפה ממוצעת בבוקר. למעשה מחקרים מראים שאנחנו אוהבים קפה ושותים יותר משלוש כוסות קפה ביום ובעיקר מגלים הבנה בסוגי הקפה השונים ומפתחים טעם אירופאי משובח. קפה, אולי כמו יין, מחייב הבנה ואת זה הישראלים מגלים בשנים האחרונות יותר ויותר, יעיד על כך שוק מכונות הקפה הביתיות המתפתח.

איך אנחנו אוהבים את הקפה שלנו? מוקצף או הפוך, חזק או לטה, אבל בעיקר טעים, איכותי ומושקע, אפילו יותר מכוס הקפה שנקנה בבית הקפה. השינוי המהותי הוא שפעם בשביל כוס קפה איכותי באמת היינו חייבים לרדת לבית הקפה השכונתי. היום בעולם בו את הקניות אנחנו עושים באינטרנט ואת העיתון קוראים בסמרטפון, טבעי שנקציף חלב בבית ונבחר את תערובת הקפה האיכותית והאהובה עלינו גם במטבח הביתי.

ישראל מדביקה את המגמה העולמית של צריכת קפה איכותי ורכישת מכונות אספרסו. שוק מכונות האספרסו בעולם מוכר כ מיליון יחידות בשנה. הישראלי הממוצע צורך יותר מ- 3.5 ק"ג קפה בשנה, זו כמות שממקמת את ישראל בערך במקום ה-15 בצריכת קפה. לצרכן הישראלי יש טעם טוב והוא אוהב את הקפה שלו איכותי.

מה חשוב לדעת?

על השאלה למה לקנות מכונת קפה לבית קל לענות, זה נוח, מהיר ובעיקר זול. אם כוס קפה ממוצעת עולה כ-10 שקלים עד 20 שקלים בבית קפה, בבית תכינו כוס קפה בעלות נמוכה בהרבה יותר, לעתים מחירה יהיה כעשירית המחיר מכוס קפה שהנמכרת בחוץ.

נוחות הפעלה: שאלו את עצמכם מי ישתמש במכונה ועד כמה חשוב שההפעלה תהייה מהירה וקלה. במכונות של נסקפה דולצ'ה גוסטו לדוגמה, צריך רק להכניס את הקפסולה ולכוון את הלחץ המופיע על הקפסולה במכונה ויש לנו משקה מוכן ומדויק.

נוחות ניקיון: לא לכולנו יש זמן, או רצון לנקות כל חלק במכונה ולהשקיע בפרוק והרכבה. אנחנו רוצים הכנה מהירה בלי לשטוף כלים. בחיפוש מכונה בדקו מה מאפשר לכם הכנה מהירה וקלה בלי השקעת זמן בניקיון. תתפלאו אבל יש מכונות שלא צריך לנקות אותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אספרסו קפוצ'ינו או שוקוצ'ינו?

מגוון תערובות שונות מאפשר ליצור משקאות שונים בכל פעם. בדקו אם המכשיר שבחרתם מתאים לסוגים שונים של משקאות שיכול להתאים לכל בני הבית, למשל לילדים שאוהבים שוקוצ'ינו או לכל האורחים. ישנן מכונות שלהן קפסולות בטעמים שונים המיועדות למשקאות שונים.

מגוון תערובות מאפשר ליצור משקה שונה בכל פעם, החל מנס על חלב, שוקוצ'ינו, קפוצ'ינו ועד אספרסו.

זמינות הקפסולות: כדאי לברר האם ניתן להזמין קפסולות או פודים למכונה שלכם, באינטרנט או שחייבים להגיע לחנויות מיוחדות המוכרות את הקפה. העדיפו מוצר שיש לו ריבוי נקודות מכירה בפריסה ארצית.

עיצוב: נכון שחשוב לכולנו טעם הקפה אבל אל תשכחו שמכונת הקפה עומדת על השיש ויכולה להפוך לפריט עיצובי ממש ואפילו סוג של יצירת אמנות. אל תתפשרו על העיצוב של המכונה והיופי שלה.

מכונת קפה נסקפה. צילום באדיבות nestle,
מכונות הקפה של Nescafe Dolce Gusto עוצבו בהשראת יצירות אמנות/צילום באדיבות nestle

קפסולות? פולי קפה או פודים?

אוהבי קפה ישבעו כי סוג פולי הקפה או סוג הקפסולות הוא משמעותי ומשנה את הארומה של הקפה כמובן את טעמה. כדי להבין מה אתם אוהבים ומה כדאי לקנות חשוב לדעת שיש הבדל בין המכונות בחומרי הגלם של הקפה.

כדאי לשים לב לחומרי הגלם מהם תכינו את הקפה וגם עד כמה הם זמינים לקנייה וקלים לשימוש ולשמירה.

קפה טחון: נחשב ליוקרתי אבל מצריך מכם מכונה נוספת הטוחנת את פולי הקפה וגם במיומנות בהכנת קפה והתאמת דרגת טחינת הפולים למכונה .מדובר על פעילות מסורבלת.

פודים: הפודים מגיעים כקפה טחון, המיועד למכונת הקפה. ישנם פודים בטעמים שונים. הבעיה הגדולה היא שאת הפודים לקפה יש לשמור באריזת ואקום, ולא, החמצן פוגע באיכות הקפה.

קפסולות קפה: היתרון הגדול של הקפסולות הוא מהירות ההכנה והניקיון אבל גם השמירה על הטריות של חומר הגלם בקפסולה ורמת הדיוק של הקפה.

והכי חשוב, מה שלא תבחרו, שתהייה לכם חווית קפה טעימה ומרעננת.

וואלה! NEWS בשיתוף Nestle

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully