וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לטבעונים מגיע: היפנית החדשה והלוהטת

16.12.2015 / 15:56

אטריות ראמן בעבודת יד וחומרי גלם טריים על טהרת המטבח היפני. מסעדת BOAZU החדשה של בועז צאירי מציעה מנות טבעוניות, לא לטבעונים בלבד

צילום: קובי אליהו, עריכה: יותם וקס

מדי פעם נפתחת מסעדה טבעונית, שגורמת לאוכלוסיה הטבעונית שהולכת ומתרבה אושר רב. בין הבולטות יש את ננוצ'קה שמאז שהפכה לטבעונית נהייתה אחת מחביבות הקהילה שנמנעת מבשר, זכאים המוצלחת זוכה גם היא לאהדה ולא מזמן דיווחנו על מסעדה טבעונית חדשה של אורי שביט שתיפתח במתחם שרונה בסוף החודש לשלושה חודשים בלבד. לפני כשלושה שבועות נפתחה אחת המסעדות לה ציפה הקהל הצמחוני-טבעוני במיוחד, ולא בטוח שרק הוא - מדובר בבועזו, המקום החדש של בועז צאירי.

צאירי, עם קריירה של 30 שנה במטבח היפני, הקים בין היתר את מסעדות סאקורה בירושלים ובת"א, ומעביר סדנאות אוכל יפני. בשנים האחרונות שתי בנותיו של צאירי הפכו טבעוניות והוא הבין את הצורך שיש במסעדה שמתמחה באוכל כזה. "המקום הזה לא נולד מתוך אידיאולוגיה טבעונית או בגלל שמירה על כשרות" מבקש צאירי להבהיר "זאת דרך חיים יפנית עתיקה בת 2000 שנה, שאומרת שאפשר לעשות אוכל טעים בלי להשתמש בחיות".

בועזו. תמונה: יעל לאור, קובי אליהו
ראמן טבעוני בבועזו/קובי אליהו, תמונה: יעל לאור

את חומרי הגלם מכין צאירי בעצמו, כולל צירי מרק צמחוניים, אטריות ראמן וכל הטוב שיש למבטח היפני להציע. בתפריט של BOAZU תמצאו 4 קערות של מנות עיקריות (במחיר אחיד של 45 שקלים), הכוללות קיושו ראמן - מרק צמחוני עשיר, עם אצות קומבו, פטריות מסוגים שונים, אטריות ראמן תוצרת המקום וירקות, מרק אודון קלאסי, קארה אודון - קארי יפני עם אטריות אודון וירקות, קארה רייס - קארי יפני המוגש על קערת אורז יפני לבן עם כמה סוגי ירקות. בגזרת הסלטים (15 שקלים) תמצאו סלט הרוסמה עם אטריות עשועית, מלפפון וגזר, סלט אצות וואקמה וסלט טאמה נגי - סלט שמבוסס על בצל לסן וסגול בטכניקה יפנית שנותנת לו טעם מתקתק ועדין. בימים הקרובים אמור להתווסף גם סושי טבעוני לתפריט המסעדה.

BOAZU, בן יהודה 188 ת"א, 03-6243708. שעות פעילות: ראשון-חמישי: 12:00-00:00, שישי 11:00-17:00. כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully