וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אדם כל כך עצבני יכול להכין חומוס כל כך טעים?

22.12.2015 / 7:30

בתוך תחנת דלק, ברחוב צדדי בפאתי איזור התעשיה של ראשון לציון, המונה טועם מוצא בחור עצבני שמתקמצן על מילים אבל מכין חומוס טעים ועדין שאין שני לו

חומוס ארז ראשון לציון. קובי רובין
חומוס ארז ראשון לציון/קובי רובין

הנה מתחילה לה עוד כתבה על חומוס, היו רבות לפניה ויהיו אחריה עוד, אבל חומוס מבחינתי זו אמנות של מעטי מעט שהצליחו לפצח את הנוסחה. חומוס מעולה מושך אליו את הבלסנים אשר נוטים ברובם לא לגלות את הסוד, כמוצאי שלל רב שאינם מוכנים לחלוק את האוצר עם איש. בקשה אישית לי אליכם: תפסיקו לשמור את המידע רק לעצמכם, ותספרו לי גם בבקשה. מקומות אלו צריכים לקבל את ההכרה שלהם ומהר. כאשר אתם כבר מגיעים אל החומוסיה האהובה עליכם, הצעה קטנה ממני – אל תשבו עם הגב אל הכניסה. בעידן בו אנשים תוקעים את הפרצוף אל תוך כל מסך, שבו עם הפנים אליה והשקיפו על הנכנסים פנימה. זהו את אלו ששמחה חוצה את גופם וחיוך ילדותי ונעים מקשט את פרצופם, כמו אדם המוצא את נחלתו. כזה הוא גם הסיפור שלי עם חומוס ארז.

אזור התעשייה המזרחי של ראשון לציון הוא סבוך במיוחד עבור מי שאינו מכיר אותו, ואל תחנת הדלק שבה נמצא החומוס של ארז צריך להגיע כמעט במיוחד. היא לא נמצאת על הדרך, אלא באחד הרחובות המשניים של האיזור. סיכוי קלוש שהייתי מגיע אל המקום בדרך המקרה, אך התמזל מזלי ולפני שנתיים פנה אליי אחד מחברי הכי טובים אשר התברגן לו לכיוון ראשון לציון בסגנון זוגיות יציבה, ילדים, וסיפר לי על חומוסיה מיוחדת. עברה לה כבר שנה וחצי מאז, והחבר הטוב שוב יצר קשר כדי לתזכר אותי ולהבטיח לא לשכוח אותו כשאני הולך לשם. חצי הבטחה קיימתי, והלכתי לאכול שם כבר מספר פעמים. עכשיו עם פרסום הכתבה הוא גם יגלה שלא עמדתי בהבטחתי המלאה, ולא קראתי לו. על הכאפה הוא לא יוותר לי.

חומוס ארז ראשון לציון. קובי רובין
חומוס ארז ראשון לציון/קובי רובין

הגעתי לחומוס של ארז בשעות הבוקר המוקדמות, קצת אחרי הפתיחה. המקום היה אפוף שקט, ארז ונתי השותפים במקום עוד התארגנו על המקום, המלצרית עסקה לה בסידור השולחנות האחרונים לקראת הגעתם של הלקוחות, ארז כרגיל היה נראה עצבני. ועל זה אני אומר, מה חדש? בכל אופן, החומוסיה של ארז היא החומוסיה המעוצבת הכי יפה בארץ. מעוצבת בטוב טעם עם תמונות מהעבר הרחוק של המדינה ומבריקה בניקיונה. אל תגידו לי שעובדה זו לא מוסיפה לחוויה. אבל לא התאספנו כאן כדי לדבר על עיצוב פנים, אלא על חומוס. וכאן בראשון לציון בתוך תחנת דלק, ארז מכין חומוס קל כנוצה עם סיומת של טחינה על הקצה.

בשבוע שעבר

המונה טועם: מבול של קבבים עסיסיים

לכתבה המלאה
חומוס ארז ראשון לציון. קובי רובין
חומוס ארז ראשון לציון/קובי רובין

יש להם בחומוסיה תפריט שמנסה להוביל אותך אל עבר המנה העיסקית, אבל היה מוקדם מידי בשבילי לרדת על קומפלט כולל הכל, ולכן הזמנתי מנה רגילה של חומוס עם פול וביצה. המנה הגיעה אל השולחן עם כל החלקים, חומוס חלק למראה עם טעם עדין אך בכל זאת בעל נוכחות. על הלשון אפשר להרגיש את האיזון שארז הצליח להגיע אליו; חומוס טרי-טרי ישר מהבלנדר. לאט לאט הגברתי את הקצב, דוגם ואוכל את החומוס ללא מעצורים, מסרב ליצור קשר עין, ובליבי תפילה קלה לתוספת שלאחר מכן. סיימתי את הצלחת, ולפני שהספקתי לבקש תוספת, ארז, בן אדם קצר במילים גם ככה, הבין בדיוק מה אני רוצה, והעביר עוד חצי מנה של חומוס לכיוון שלי. מבחינתו זה טבעי שמבקשים תוספת, כי ברור לו שהחומוס שלו טעים.

אותי בראש עניינה שאלה אחת בסגנון הגשש החיוור, איך בן אדם כל כך עצבני למראה כנראה, עושה חומוס כל כך טעים ועדין ?כל התענוג כולל התוספות שבטוח תבקשו עוד, 27 ש''ח בלבד.

החומס של ארז, יעקב פריימן 18 (א"ת הישן), ראשל"צ (בתוך תחנת הדלק. 0522223311. ימי פעילות: ימים א'-ה' 10:00-17:30, יום ו' 10:00-14:30. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully