וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרקייה הזולה באמצע היישוב היוקרתי

29.12.2015 / 7:33

ממש במקרה, באמצע היישוב היוקרתי רשפון, המונה טועם מוצא ביתן קטן המגיש בעמידה תבשילים מנחמים וגולת הכותרת - מרק חרירה חם עם המון כמון במחיר מגוחך

מרק אש רשפון. קובי רובין
מרק אש רשפון/קובי רובין

רובנו חיים בדירות. אין שום דבר רע בלגור בדירה, אפילו סידרת המופת 'זגורי אימפריה' מתרחשת לה בצמד דירות מחוברות בתוך בניין דירות בבאר שבע. היוצר מאור זגורי היה בקלות יכול להתפתות לנהל את העלילה בבית פרטי צנוע ומוזנח, אך במקום זאת הוא בחר במציאות. בחירה שנחשבת חצופה בימינו, יוצאת דופן בחריגותה. שכן, ישנם יישובים מסביב לתל אביב, קצת מחוץ למרכז העניינים, עם בתים פרטיים וצמודי קרקע שרובנו היו בשמחה עוברים לגור בהם. מי שלא מודה בכך, משקר לעצמו. רשפון הוא אחד מאותם יישובים אשר יופיים נגלה אל העין כבר כשעוברים את מאה המטרים הראשונים.

במהלך הקיץ האחרון חלפתי על הרחוב הראשי של רישפון. במהלך הנסיעה עם הלקוחות אל תוך הכפר, נגלה לעיני מבנה קטן ועליו שלט מאיר עיניים, 'מרק אש'. הדבר הראשון שחשבתי הוא מי פותח מרקייה בקיץ, אבל יותר מזה - מי פותח מרקייה בתוך רישפון? עד אותו יום ידעתי שברשפון יש רק חנות של פרחים, מכולת, דואר וכמה נגרים יקרים מדי. אבל שם, בפינת הרחוב, היה מבנה בונגלו על קצה של בית, ובתוכו סירי מרק מכל הסוגים: מרק גיאורגי של שעועית חומה, סלרי, כוסברה ועגבניות; מרק תירס סיני; מרק כתום של בטטה גזר דלעת; וגולת הכותרת - מרק חרירה. בנוסף ישנם גם מאכלים כמו קוסקוס או אורז בשילוב גולאש עשיר או תבשיל הודי (דליל מדי לטעמי). הגילוי הזה הפתיע אותי עד מאוד, והייתי חייב לברר מי עומד מאחורי המרקייה. כך מצאתי את נדב, הבעלים של המקום שהחליט ללכת נגד הזרם ולפתוח דווקא באמצע רשפון מרקייה.

מרק אש רשפון. קובי רובין
מרק אש רשפון/קובי רובין

לא יכולתי להעלות כתבה על מרקים אמצע הקיץ, אז חיכיתי בסבלנות לתקופה תואמת כפור שבה כל מה שרוצים הוא ללגום מרק לאורך כל היום. חזרתי השבוע אל המקום, וגיליתי שהמרקייה עברה לה אל תוך פינתו של מבנה הממגורות הישן של רישפון ששימש לפני שנים רבות לטובת גידול הכבשים ביישוב. המבנה נשאר פשוט ויפה, ונדב שמר אותו כך. הוא ניצל חלון במבנה, וצבע אותו בכחול. כך תזהו את המקום, אחרי שתעברו את הכניסה לכפר מכיוון כביש החוף, על הצד הימני לאחר תחנת הדלק.

מרק אש רשפון. קובי רובין
מרק אש רשפון/קובי רובין

כל פעם בה טעמתי מרק חרירה עשיר בחומוס ועדשים ירוקות, היה חסר לי עוד כמון. העניין הוא שאי אפשר לבקש להוסיף כמון לאחר הבישול. אז מה עושים בדרך כלל? מוסיפים מלח. מלח תמיד מרים את הטעם, אבל על הדרך גם מעלה את לחץ הדם, אז אם כן לאמדובר בדיוק בתוספת מבורכת או בריאה. לעומת זאת, נדב מכין מרק חרירה של חורף, מלא כל טוב, עם תיבול כפול של כמון, בדיוק כמו שאני אוהב. אם תבקשו יפה תקבלו כפותיים של אורז ישר אל תוך המרק, והרי לכם ארוחת ערב מושלמת לימים הקפואים שלנו.

עכשיו, נראה לכם שאתם יכולים לעמוד בפיתוי? לנסוע צפונה מתל אביב ולא להיכנס לאכול מרק חרירה עם המון כמון במחיר של 20 שקלים בלבד? נוסעים צפונה מתל אביב ולא נכנסים לאכול מרק חרירה עם המון כמון (כל המרקים, למעט הגולאש, במחיר מגוחך של 20 שקלים).

מרק אש רישפון, הכפר 1, רשפון. 054-6685886. שעות פעילות: ימים א'-ה' 12:00-20:00. לא כשר (אבל כל המוצרים כשרים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully