וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירת המערכת: המסעדות שאהבנו השנה

30.12.2015 / 12:27

זו היתה שנה מעניינת בקולינריה הישראלית, והכוכב המרכזי שלה הוא ללא ספק אותו מושג חמקמק: "מטבח מקומי", שמסעדות רבות השנה הקפידו להצמיד לעצמן. במקביל, אוכל הרחוב קיבל השנה את הכבוד הראוי לו והבועה התל אביבית החלה להפוצץ. אלו המסעדות שהכי אהבנו השנה

צילום: סיפור בדקה / תמונה: דן פרץ

וידאו: יעל לאור מציגה את המסעדות שעשו לנו את השנה

החדשות: מטבח מקומי במיטבו

שנת 2015 ללא ספק השנה של האוכל המקומי. מגמה שהחלה כבר בשנים האחרונות וקיבלה חיזוק השנה עם חומרי גלם מקומיים, מנות מהמטבח הערבי - גלילי, ובקצרה: פחות כמהין יותר עשבים מקומיים.

משייה: המטבח של אמא בטוויסט מודרני

משייה. דן פרץ, מערכת וואלה! NEWS
משייה/מערכת וואלה! NEWS, דן פרץ

מסעדת משיה של השף יוסי שטרית, הצליחה לשבות השנה רבים בקסמה, ביניהם גם אנחנו. השף יוסי שטרית לקח את המנות שחלקינו מכירים מהמטבח הביתי עליו גדלנו, ונתן להן אינטרפטציה יפה וטעימה למטבח שף עם צלחות משגע, והפך אותה למקום שרצינו לחזור אליו שוב ושוב.

משייה, מנדלי מוכרי ספרים 5 ת"א, 03-7500999. לא כשר

דוק: מטבח ישראלי, אבל לא כמו שחשבתם

מסעדת דוק, תל אביב. שרית גופן, מערכת וואלה! NEWS
דוק, מטבח ישראלי, לא כמו שחשבתם/מערכת וואלה! NEWS, שרית גופן

את דוק, פתחו האחים יותם ואסף דוקטור, בסמוך למסעדת האחים שברשותם, כשהקונספט: רק חומרי גם ישראלים. אסף דוקטור מבשל מדי ערב מנות מפתיעות מחומרים מקומיים כמו קולרובי אפוי בפחמים עם גבינת המאירי, מטפונה של טלה עם מלא עשבים, טרטר טרחון ועוד המון הפתעות. אנחנו התאהבנו.

דוק, אבן גבירול 8, ת"א, 03-609-8118. לא כשר

כולא: קסמים בטאבון

שוש ברק, מסעדת כולא, חיפה. חיים יוסף,
שוש ברק בכולא/חיים יוסף

כולא החיפאית של עודד חצבני, הצליחה גם היא לכבוש את לבנו השנה, וגם כאן, ניחשתם נכון, התוצרת המקומית מקבלת את המקום, עם חומרי גלם מהיישובים הסמוכים, בהם שוק ואדי ניסנאס המוצלח. חצבני גם עושה שימוש רב בטאבון, שהיה דומיננטי מאוד בשנה האחרונה במסעדנות, ומוציא ממנו ניסים ונפלאות.

כולא, הנמל 33 חיפה, 04-6022337. לא כשר

סנטה קתרינה: יד מוכשרת ומחירים שפויים

סנטה קתרינה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
פיצה של תומר אגאי/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

השף הצעיר תומר אגאי, בן טיפוחיו של חיים כהן, פתח השנה את מסעדת סנטה קתרינה מאחורי בית הכנסת הגדול, איזור שהפך כבר, גם בזכותו, לאחד הרותחים בעיר. עיקר המוקד הוא הטאבון הענק שאגאי מפליא בו ביצירתיות עם מנות שלא קורעות לנו את הכיס, כמו בורקס חתונות, בייגל ירושלמי לצד תערובת תבלינים, תבשילים שמבלים שעות ארוכות בתוכו וכמובן פיצות עם בצק מופלא. אולי זה בשל מימדי הטאבון, אבל בתוך המסעדה יש מעט מקומות ישיבה, בעיקר על הבר, אך גם ככה מרבית ההתרחשות היא בשולחנות הצפופים והשמחים בחוץ.

סנטה קתרינה, הר סיני 2, 058-7820292. לא כשר

אוכל הרחוב שהפיל אותנו מהרגליים

מסעדת 25 מטר. דרור עינב
עראייס של 25 מטר/דרור עינב

25 מטר: בגלל הדיוק

25 מטר מבית המיט מרקט, של ירון קסטנבוים והשף יהונתן בורוביץ' שנפתחה בשק הכרמל, היא המקום המושלם לחובבי בשר. היא מתעסקת בעיקר ולא במסביב, ובנתחים פחות שגרתיים ממה שהתרגלנו, כשגולת הכותרת מבחינתנו היא העראייס המושלם. נשמח לעוד מקומות כאלו ב-2016.

25 מטר, סמטת הכרמל 30 ת"א, 052-6963632. לא כשר

ויטרינה: ההמבורגר שהפך לקונצנזוס

המבורגר באטלר בוויטרינה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
מי אמר שלהמבורגר לא מגיע צלחות מושקע?/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

ויטרינה, שהחלה בכלל כמקום לנקניקיות ומכרה המבורגר רק ליודעי דבר, הפכה בשנה האחרונה לקונצנזוס יותר מדתמיד, על כך שמדובר בהמבורגר הטוב ביותר בתל אביב. דווקא כשנפתחו אלטרנטיבות לא רעות בכלל בשנה האחרונה, הבנו שהן כולן מצליחות להוציא מאיתנו את המשפט, "זה טוב, אבל זה לא ויטרינה". חוץ מזה שבתור מכורי אינסטגרם, אנחנו מתקשים להישאר אדישים להגשה המעולה של ההמבורגר שלהם.

ויטרינה, אבן גבירול 54, ת"א. לא כשר

הקוסם: לא מפסיק לחדש

בוריק של הקוסם. טל חבר, מערכת וואלה! NEWS
בוריק אצל הקוסם/מערכת וואלה! NEWS, טל חבר

הקוסם בפינת הרחובות קינג ג'ורג ושלמה המלך בת"א, כבר שנים נמצא כאן. אבל נדמה שבשנה האחרונה עובר על המקום משהו מבורך במיוחד, זה התחיל עם הבוריק בשר הקסום שהמציא, והמשיך עם המנה החדשה שהוסיף לתפריט דג מרוקאי חריף - בסיר עם חלה קטנה בצד, או בפיתה. אנחנו מודים שאנחנו מכורים וקשה לנו להפסיק.

הקוסם, שלמה המלך 1 ת"א, 03-5252033

הקלאסיקות שהמשיכו לככב

פחזניות במסעדת מונטיופיורי 36. רותם דרוב
פחזניות סנט אונורה/רותם דרוב

הוטל מונטיפיורי: בכל שעה של היום

הוטל מונטיפיורי מקבוצת R2M המשיכה להיות גם השנה, פשוט אחת המסעדות שתמיד נעים לנו לפקוד - ארוחת בוקר, עסקית צהריים או ערב שובר שגרה - היא תמיד שם עם האוכל המדויק והנכון, האווירה החו"לית ופחזניות סנט אונורה מושלמות.

הוטל מונטיפיורי, מונטיפיורי 36 ת"א, 03-564-6100. לא כשר

בית תאילנדי: נשארה התאילנדית האהובה עלינו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלט פפאיה בבית תאילנדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנחנו אוהבים אוכל תאילנדי, זה כבר ידוע. למרות שבשנה האחרונה צצו אלטרנטיבות ראויות לבית תאילנדי, תמיד היא הראשונה שננסה לתפוס בה מקום. קשה יהיה לתפוס את כס המלכות של בית תאילנדי, היא המקום המושלם כשבא לנו לברוח לתאילנד, לאכול סלט פפאיה חריף ולקנח בטפיוקה. גם ב-2015, וכנראה לעוד הרבה שנים.

בית תאילנדי, בוגרשוב 8 ת"א, 03-5178568. לא כשר

טאיזו: הצלחה בטוחה

טאיזו. איליה מלניקוב,
טאיזו, תמיד מוצלחת/איליה מלניקוב

טאיזו של השף יובל בן נריה גם השנה המשיכה להיות האופציה הטובה ביותר בכל פעם שאנחנו רוצים לחגוג משהו, להתפנק על אוכל אסיאתי אמיתי שישאיר לנו בפה טעם טוב, או להעביר את דכאון יום ראשון בערב הודי. הקסם שיש למקום הזה, הידיעה שאף פעם לא ניפול שם על יום לא טוב, כנראה ימשיכו ויציעדו את המסעדה הזאת קדימה בכל שנה מחדש.

טאיזו, דרך מנחם בגין 23, ת"א, 03-5225005. לא כשר

הבועה התל אביבית מתנפצת

מגדלנה. דניאל לילה
מגדלנה/דניאל לילה

מגמה בולטת נוספת בשנת 2015 היא הפריחה הקולינרית מחוץ לתל אביב. המצב הביטחוני משפיע אמנם קשות על ירושלים והתוצאה היא סגירה בלתי פוסקת של מסעדות, אבל חיפה (כאשר כולא שכבר צוינה מהווה נציגות בולטת), והצפון בכלל, הפכו ליעד חובה עבור פודיס. ההימור שלנו לשנה הבאה הוא התחזקות קולינרית משמעותית בגזרה הדרומית, ובעיקר באשדוד, באר שבע ובתקווה גם אילת.

מגדלנה

מכירים את זה שאתם נוסעים לצפון ומתלבטים אם ללכת למסעדה "אותנטית" או להתפנק במסעדה שף? איזה כיף שיש את מגדלנה שעונה על שתי הקטגוריות. מגדלנה של השף יוסף זוזו חנא וחמודי אוקולה המשיכה להיות גם השנה אחת האלטרנטיבות הכי טעימות בצפון. מטבח ערבי-גלילי, עם מנות כנמו שישברק, קובה צמחוני והמון סלטים. טעים ומנחם בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

מגדלנה, צומת מגדל, 04-6730064. לא כשר

מנזה

סלט קוסקוס חם, מנזה. נמרוד סונדרס
מנזה/נמרוד סונדרס

המסעדה הצעירה והבועטת ברחוב בצלאל הירושלמי היא פנינה של ממש, בעיקר בסופי השבוע בהם רוב מסעדות העיר נסגרות. האוירה שם מגניבה ונטולת גינונים בזכות צוות עובדים ובעלים ידידותיים במיוחד, והיא אידיאלית לארוחת ערב של שישי או בראנץ' מושחת בשבת בבוקר. הקוקטיילים מצויינים, האוכל מוקפד ולא בכדי מדובר במסעדה שמצליחה להחזיק מעמד.

מנזה, בצלאל 10, ירושלים. 02-6255222. לא כשר

מאג'דה

מסעדה מאג'דה. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה! NEWS
מסעדה מאג'דה/מערכת וואלה! NEWS, רונית אבידן שיינפלד

פינה קסומה לברוח אליה כשרוצים להתנתק ולהרגיש קצת רוח חו"ל. בחוץ בוסתן עשיר מלא צמחי תבלין ופינות ישיבה הצופות להרי ירושלים, בפנים אח עצים בוערת ושולחנות צבעוניים שמתמלאים בטעמים מקומיים. זו לא מסעדה מזרחית וגם לא מסעדה מפונפנת. תוכלו למצוא כאן שוק טלה בבישול ארוך מונחת על קוסקוס דקיק, פילה בס ממולא מנגולד ועטוף עלי גפן מעושנים על המנגל וסינייה סרדינים טריים בערק. יעקוב ברהום ואשתו מיכל ברנס יצרו בלב עין רפא מסעדה משפחתית שהיינו עושים את כל הדרך לפרובאנס או טוסקנה בשבילה, אבל הכי ישראלית שיש וגם הרבה יותר קרובה.

מאג'דה, עין ראפה. 02-5797108. לא כשר

אורי בורי

מסעדת אורי בורי. נמרוד סונדרס
מסעדת אורי בורי/נמרוד סונדרס

למרות שהמסעדה כבר קיימת למעלה מ-20 שנה, אורי בורי המיתולוגית מעכו הוכיחה לנו כשביקרנו בה השנה אחרי תקופת צינון ארוכה, שהיא עדיין אחת ממסעדות הדגים הטובות בארץ, והשף אורי ירמיאס יודע שהסוד טמון קודם כל בחומרי גלם טריים וטובים. גם אם הזניח קצת את המסביב במשך השנים, אי אפשר להתווכח עם העובדה שאת העבודה הוא מכיר ויודע. לא תמצאו כאן תפריט חדשני ומעודכן, אלא מנות מדויקות וטעימות שמכינים במסירות כבר קרוב לשלושה עשורים. אלו, רבותיי, איכויות שלומדים להעריך עם הזמן.

אורי בורי, ההגנה 2, עכו. 04-9552212. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully