וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל דרום אדום: איפה אוכלים?

פסטיבל הכלניות בהחלט מהווה סיבה ראויה להתניע את האוטו עם כל המשפחה, ולהגיע לדרום. אבל אז עולה השאלה, מה אוכלים? ובכן, בשביל זה אנחנו פה

דרום אדום. מערכת וואלה!
דרום אדום/מערכת וואלה!

מסוף השבוע הקרוב ועד סוף פברואר הדרום יצבע באדום. כמידי שנה בתקופה זו ימלאו את הנגב הצפוני וחבל הבשור מרבדים אדומים של כלניות ופרגים, וזה זמן מצוין לפרגן לתושבי הדרום, להנות מכל היופי הזה ועל הדרך כמובן גם לטעום ממה שיש לאזור להציע. אז לכבוד המאורע ליקטנו עבורכם נקודות עצירה הכרחיות, כדי שבין טיול לפעילות יהיה לכם גם טעים.

המוסד: מסעדת הניצחון, אשקלון

מסעדת הניצחון. נמרוד סונדרס
מסעדת הניצחון/נמרוד סונדרס

מסעדת גריל רומני מסורתית שקיימת כבר 67 שנים והפכה מזמן למוסד קולינרי לחובבי הז'אנר. את כל המנות מאז ומתמיד מכינים במקום, כולל הסלטים. כל לקוח יודע, שגם אם עברו שנים רבות מאז ביקר פה בפעם האחרונה, יגישו לו בדיוק אותם טעמים שהגישו לפני שנים. למי שמחפש ארוחת בשרים רומנית לצד כבד קצוץ, איקרה וממליגה, זו תחנת חובה.

בתפריט: מרק צ'ורבה, ממליגה (20 שקלים למנה ראשונה), עיקריות עם תוספות - 4 קבבים רומניים (40 שקלים), פרגיות (50 שקלים), 250 גרם אנטרקוט (80 שקלים), צלע לבן (60 שקלים), פפנאש (15 שקלים), ועוד.

מסעדת הניצחון, רחוב הרצל 32, אשקלון. 08-6751200. שעות פתיחה: א'-ה' שבת 08:00-22:00, ו' סגור. לא כשר

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

קטן ורומנטי: קפה אנונה, אשקלון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באדיבות בית הקפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנונה, קפה?מסעדה קטנטן וחמוד בסגנון ביסטרו. אפשר למצוא כאן בכל בוקר מאפים טריים שנאפים במקום, כולל לחמי מחמצת, ארוחות בוקר מיוחדות, פסטה טרייה ואפילו תבשילים טבעוניים.

בתפריט: בוקר עיניים -פרוסות לחם אגוזים עם חמאה, נבטים, ביצי עין נוזליות עם פטריות ועגבניות שרי מוקפצות בשמן זית מקומי וזעתר (56 שקלים), פלוט כוסמין (10 שקלים), קרואסון שקדים (14 שקלים) פסטה סיצליאנו עם חצילים, פטריות וצ'ילי (48 שקלים), לביבות דגים ברוטב חרפרף (68 שקלים), תבשיל פריקה עם קארי וזרעי כוסבר (58 שקלים), קציפת מסקרפונה ושטרויזל קקאו (28 שקלים).

קפה אנונה, הרצל 5, אשקלון. 08-672-3881. שעות פתיחה: א'- ה' 08:00-16:00,יום שישי 08:00-14:00. ללא תעודת כשרות.

השיכורה: גמברינוס, אשדוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההגדרה אולי הכי מדוייקת לגמברינוס היא פאב לכל המשפחה. בערבים נחמד להגיע עם חברים ולהנות ממגוון הבירות העשיר שיש לבר להציע, ובשישי ובשבת בצהריים ניתן לראות משפחות שמגיעות עם הילדים כדי לאכול ולהנות מסוף השבוע. המנות כאן נדיבות, לא יקרות ומאוד טעימות.

בתפריט: שרימפס בחמאה ושום (60 שקלים), דגים קטנים מטוגנים 500 גרם (90 שקלים), נקניקיות טלה (60 שקלים) אנטרקוט מיושן 350 גרם (80 שקלים), ומגוון רחב של בירות.

גמברינוס, הציונות 45, אשדוד. 08-8655719. שעות פתיחה: א'-ה' 17:00-24:00, ו'-שבת 12:00-24:00. לא כשר

הברזילאית: מסעדת מידס, ברור חיל

ווטאפה במסעדת מידאס. נמרוד סונדרס
ווטאפה במסעדת מידאס/נמרוד סונדרס

מסעדה ברזילאית שוקקת חיים, בקיבוצם של יוצאי ברזיל. מאחורי המסעדה סיפור עצוב: הבעלים, נתן גלקוביץ' ואשתו פרלה, איבדו את בתם דנה, שנהרגה מפגיעת קסאם בנתיב העשרה. המסעדה נולדה כחלק מהרצון להמשיך בחיים ולהנציח אותה. מדובר במסעדה משפחתית, והשם מידס הוא שמה של כלבתה האהובה של דנה.

בתפריט: מנות ברזילאיות מסורתיות, שדנה אהבה לאכול. פטריות ממולאות (45 שקלים), פאו דה קז'ו - לחמניות גבינה בתוספת ממרח פלפלים וחמאה (46 שקלים), ווטאפה - תבשיל ברזילאי עם מיקס פירות ים, עוף, דג, עגבניות, קרם קוקוס ואורז לבן (75 שקלים), פג'ואדה ברזילאית - תבשיל שעועית שחורה עם נתחי בקר ונקניקים עם אורז לבן (75 שקלים), וקוקטיילים ברזילאים כמו קפירינייה (25 שקלים).

מידס, ברור חיל, 08-6803441. שעות פתיחה: ג'-ו'18:00-23:00, בשישי חובה להזמין מראש, שבת 12:00-23:00. לא כשר

הארגנטינאית: פטגוניה, אור הנר

הבשרים של מסעדת פטגוניה. פייסבוק, אתר רשמי
הבשרים של מסעדת פטגוניה/אתר רשמי, פייסבוק

מהצד השני של קיבוץ ברור חיל, שוכן קיבוץ אור הנר שחבריו יוצאי ארגנטינה. פה תוכלו להינות מארוחה ארגנטינאית על טהרת הבשר. הבשרים ניצלים על גבי פריז'ה (גריל), המנות גדולות ונדיבות ואיתן תקבלו הרבה צ'ימיצ'ורי ולחם טוב כמקובל בארגנטינה.

בתפריט: אמפנדס (22 שקלים), צ'וריסו (24 שקלים), אסאדו 300 גרם (122 שקלים), פרגית פאמפה (67 שקלים), פריז'ה זוגית (279 שקלים), פלאן ריבת חלב (29 שקלים).

פטגוניה, אור הנר. 050-2400500. שעות פתיחה ום שישי 19:00-22:00, שבת 12:00-16:00. לא כשר.

המזמינה: הנסים של השף, צוחר

הנסים של השף. נמרוד סונדרס
הנסים של השף/נמרוד סונדרס

נסים מגיע מבשל ומלמד בישול כבר 40 שנה. בביתו במושב צוחר הוא ואשתו, שוש, עורכים סעודות מיוחדות. הארוחה מבוססת על גידולים עונתיים מהסביבה, ולפי מצב רוחו של נסים. אפשר לספר לניסים מה אתם אוהבים והוא כבר יתאים לכם ארוחה.

בתפריט: ארוחה טיפוסית כוללת כשבעה סלטים לא שגרתיים, מנות ראשונות, מנות עיקריות, קינוחים ושתייה קלה של מיץ תפוחים ועשבי תיבול שהם מכינים בעצמם (130 שקלים לאדם, ללא יין). בין המנות אפשר למצוא רביולי מעשה בית, קדירת אוסובוקו, סלט גבעולי סלק אדום, קרפצ'יו ועוד. הארוחה נמשכת כשעתיים וחצי ומעלה.

הנסים של השף, צוחר. 052-4329599. שעות פתיחה: בתיאום מראש. אופציה למטבח כשר ולא כשר.

הביתית: בית ליבנה, עין הבשור

בית ליבנה. נמרוד סונדרס
בית ליבנה/נמרוד סונדרס

מושב עין הבשור המבוסס הוא מעוזם של מפוני ימית. נחמיה ונירה ליבנה מארחים אף הם בביתם הפרטי המעוצב בסגנון אירופי כפרי. ברוח הבית, מבשל נחמיה גורמה עם נגיעות איטלקיות וצרפתיות, ואת הקינוחים מכינה הבת גלי, קונדיטורית בוגרת בית הספר לקונדיטוריה אסטלה. בבישוליו נחמיה מרבה להשתמש בעלים ירוקים שמגדלים במושב: עלי בייבי, עירית, בזיליקום ואזוב טריים.

בתפריט: זיתים מהעץ המשפחתי, מנה ראשונה, עיקרית, תוספת וקינוח, עם שתייה חמה וקלה (160 שקלים לסועד, ללא יין). בראשונות מנות לבחירה כמו סלט גבינת גורגונזולה ורימונים או פטה כבד אווז. בעיקריות - קדירת שוק עגל בבישול ארוך של 9 שעות עם ירקות שורש; רביולי בטטה עם בזיליקום; נתח קצבים עסיסי ועוד. לבסוף מוגש קינוח תוצרת בית.

בית ליבנה, מושב עין הבשור. 052-8284152. שעות פתיחה: בתיאום מראש בלבד. אופציה למטבח כשר ולא כשר.

לילדים: הברון מגלאון, קיבוץ גלאון

פיצת הברון מגלאון, קיבוץ גלאון. פייסבוק, צילום מסך
באדיבות הברון מגלאון/צילום מסך, פייסבוק

רן שושן בן קיבוץ גלאון רצה להקים פאב קיבוצי, אבל חשב שחייבים גם אוכל ליד הבירה. וכך חלום הפאב הפך לפיצריה מקסימה בפאתי הקיבוץ, במה שהיה פעם פינת החי. על המדשאה פזורים כיסאות ושולחנות שהילדים יכולים להתרוצץ בינהם בחופשיות. בערבי הקיץ אפשר להנות גם משקיעות ונוף יפה. הפיצות נאפות בטאבון ללא יומרות מיוחדות , אבל פשוט טעימות. בימי חמישי בערב יש גם מרק גולאש חם.

הברון מגלאון, קיבוץ גלאון. 050-7602875. שעות פתיחה: יום חמישי ושבת בלבד 18:00-22:00. לא כשר.

המבשלה: מבשלת שריגים, קיבוץ שריגים

מבשלת שריגים. רונית אבידן-שינפלד, מערכת וואלה!
מבשלת שריגים/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שינפלד

מבשלת הבוטיק בקיבוץ שריגים אמנם לא נכללת ממש בתחום הגיאוגרפי של פסטיבל דרום אדום, אבל בארצנו הקטנטונת אם אתם כבר בסביבה, ההמלצה שלנו היא להיכנס לטעימה בכל מחיר. במבשלה שתי סדרות של בירות: "עמק האלה" הקלאסית והמעודנת יותר, ו"רונן", הבועטת והמאתגרת למביני עניין. לצד הבירה ניתן לאכול נקניקיה שמנה בלחמניה. בסופי שבוע תושבי האזור פותחים בחוץ דוכנים וניתן לנשנש לצד הבירות כריך בשרים מעושנים נהדר, חומוס ביתי או נאצ'וס.

בתפריט: בירת טריפל בלגית 9.2%, אירית אדומית 5.5%, חיטה מחוצפת 6.1%, ההודית המכוערת 6.5% ועוד ( 1/3 ליטר מהחבית 19 שקלים, 1/2 ליטר 24 שקלים), נקניקית עגל בלחלמניה (20 שקלים).

מבשלת שריגים, קיבוץ שריגים. 054-5599484. שעות פתיחה: בימי שישי ושבת: 10:30-17:00. באמצע שבוע ניתן לערוך סיורים לקבוצות בתיאום מראש. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully