וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים, נהנים ומעלים

18.1.2016 / 17:20

מסתבר שהאוכל הוא השגריר הטוב ביותר שלנו- פרוייקט וייב ישראל דאג להכיר למשלחת של שישה מובילי דעת קהל מרחבי העולם את ישראל כמו שרק אנחנו יודעים לחוות אותה: עם הרבה אוכל, מוזיקה ואלכוהול. עכשיו נשאר להם רק לספר לחבר'ה

יח"צ - חד פעמי

הכותרות להן זוכה ישראל בתקשורת הזרה, לא ממש עושות חשק לאנשים מחו"ל לעלות על מטוס ולהגיע לבקר כאן. המצב הבטחוני לא מזהיר, ולאנשים מבחוץ זה אפילו נראה מפחיד יותר, בוודאי עבור כאלו שאין להם זיקה מיוחדת לישראל או ליהדות. אלא שבשנים האחרונות, עם צמיחתן של המדיות החברתיות, כולנו צורכים תקשורת קצת אחרת. לפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולבלוגים, יש השפעה רבה על אנשים מרחבי העולם שבוחרים לצרוך את התקשורת שלהם, על פי תחומי העניין שלהם. כוחם של הבלוגרים ואושיות רשת חזק לעיתים אפילו יותר משל התקשורת הממוסדת, בעיקר בקרב קהלים צעירים.

עמותת וייב ישראל, שייסדה ג'ואנה לנדאו זיהתה את המגמה הזו כבר לפני כמה שנים, והיא פועלת על מנת לחשוף עשרות מיליוני גולשים ברחבי העולם לישראל אחרת - תוססת, אופנתית וקולינרית. העמותה מזמינה אחת לחודשיים משלחת המונה כשישה בלוגרים ומובילי דעת קהל עם עוקבים רבים בתחום מסוים, על מנת להראות דרכם צדדים של ישראל שאינם מקבלים חשיפה בתקשורת הממוסדת.

הפעם היה זה תורה של משלחת בלוגרים נוספת מהתחום הקולינרי. השישה הגיעו מספרד, דרום אפריקה, תאילנד, לונדון וארה"ב. הם אינם יהודים, ויש סיכוי טוב שלא היו מגיעים לישראל בדרך אחרת. במשך השבוע הם קיבלו טעימה על קצה המזלג ממיטב הקולינריה המקומית. מהחמארה של דלידה בשוק לווינסקי בערב הראשון, דרך הניחוחות והטעמים של שוק מחנה יהודה הירשולמי, ביקור במשק עפאים, מעלות תרשיחא בצפון, ביקור במפעל של גלידת בוזה שמעבר לגלידה טעימה מלמדים מהו דו קיום אמיתי, מסעדת מצפה הימים, וחזרה לת"א למסעדות הלוהטות - צפון אברקסס, אריא, ומסה. בין לבין הספיקו הבלוגרים לבקר ולהתרשם משוק שרונה מרקט החדש, ולפגוש בלוגרים ישראלים.

"עד כה הצליחה העמותה באמצעות הסיורים הרבים שקיימה בישראל לחשוף את ייחודיותה של המדינה לעשרות מיליוני גולשים ברחבי העולם. גולשים שבמקרה הטוב לא התעניינו כלל בישראל, ובמקרה הרע נחשפו למידע השלילי עליה הנסוב סביב הסכסוך הישראלי- פלסטיני" מספרת לנדאו, מייסדת ומנכ"לית וייב ישראל. "הסיור הקולינרי הוא נדבך חשוב באמצעותו נחשפים מיליוני גולשים ברחבי העולם לטעמים, הריחות, הצבעים והחדשנות של המטבח הישראלי, מה שבכוחו לשנות את תפיסתם הכללית כלפי ישראל והישראלים עצמם".

במהלך השבוע מעלים הבלוגרים פוסטים ותמונות מגרות מרחבי הארץ, המראות את ישראל כלא פחות מגן עדן לכל "פודי" שמכבד את עצמו. בילוי ערב במסעדת צפון אברקסס מלאת האנרגיות החיוביות, המפגש עם המוזיקה המזרח תיכונית, דמותו הצבעונית של אייל שני, והכרובית המפורסמת שזכתה להתלהבות רבה בקרב המבקרים, הוכיחה שזה באמת עובד. לנו נותר רק לקוות שישרור כאן שקט בטחוני שיאפשר לקולינריה בישראל לצמוח ולהתפתח יותר, ושחובבי אוכל ותיירות מרחבי העולם יגיעו לבקר כאן מתוך בחירה ובלב שלם, ללא פחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully