וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם חושף את המקום הקבוע שלו בשכונת התקווה

19.1.2016 / 9:00

השבוע המונה טועם החליט לחשוף בצעד אמיץ את המקום הקבוע שלו בשכונת התקווה: הקבב של עדל. שיפודייה ותיקה ששבה לחיים עם טאבון שמוציא לאפות טריות ושיפודים שכבר לא מוצאים היום

המונה טועם: עדל קבב, שכונת התקווה. קובי רובין
גן עדן של שיפודים. הקבבים של עדל/קובי רובין

עד היום נמנעתי מלכתוב על איפה המקום בו אני אוכל שיפודים בשכונת התקווה, מאחר והיה ברור לגמרי שיתקפו אותי על הכרזה כזו. אבל, לאור העובדה המצערת שרוב השיפודיות במרכז רחוב אצ''ל הפכו ללאונג' ברים של על האש, ומחיר המנות עלה בהתאמה, בטבעיות הדרתי את רגלי וכיסי ממקומות אלו. עם זאת, בקצה הדרומי ברוך השם, יש את הקבב של עדל, אותו מקום שלא זכיתי להכיר לפני שנסגר ונפתח שוב לפני 9 שנים.

סבא עדל פתח את המקום בשנת 1971. השיפודייה הייתה ממוקמת על אותו מלבן צר עד למאוד על רחוב אצ''ל, המקום היה קטן וקהל הלקוחות הגיע מהשכונה עצמה. כולם היו מגיעים לאכול במקום שהיה ידוע בקבבים המעולים של עדל. כל שאר התפריט מסביב היה נמכר בחלקית על הדרך לאלו שלא מספיק מכירים את הקבב. עד היום בימים מסוימים אפשר לאכול במקום שיפוד של חוט שדרה, למשל. המקום עבד ברציפות בניהולו של סבא עדל עד לפטירתו בשנת 1994. השיפודייה עמדה לה ריקה עד לשנת 2006, אז אבי, הבן של עדל, לקח את המקום לאחריותו ויחד עם הבן עדי, שימו לב לדימיון בשם, חידש רצון אבות לדורות הבאים.

בימים הראשונים בהם פקדתי את המקום, עדי היה נער צעיר ליד אביו, השיפודייה הייתה קטנה וצרה עד למאוד. היה אפשר לגעת בקירות המקום בהנפת הידיים לצדדים. לאורך השנים אבי ועדי התחילו להרחיב את המקום, ויותר ויותר אנשים לומדים להעריך את טעמו של הקבב במקום. בהמשף, התווסף לשיפודייה גם טאבון, והלאפות התחילו לזרום.

המונה טועם: עדל קבב, שכונת התקווה. קובי רובין
לאפה ישר מהטאבון. הקבב של עדל/קובי רובין

אבי הבין מההתחלה שעליו לחזור בדיוק לבסיס אותו הכירו הלקוחות הותיקים של המקום, אלו שהגיעו בגלל הקבב של עדל. אבי לא ויתר על הדרך המוכרת מאביו, ולא כמו שאר שיפודיות העילית בשכונה, אשר קפאו על מקומם ולא חידשו כלום במבחר כבר שנים, אבי התחיל להכין מבחר סלטים מעולים שכולם מתמכרים אליהם מיידית. אותם כולם מכניסים אל תוך הלאפה או על הצד בכלי קטן, כמו סלט כרוב מוחמץ עם גזר, סלט כרוב קצוץ, פלפלים בכל הצבעים מוחמצים או כרוב מטוגן. יש גם חציל מטוגן (שאבי חייב להתחיל לחתוך יותר קטן, תבין את הרמז בבקשה) בחלק הפנימי של הדלפק מעבר לזכוכית שתמיד נתקלים בה כי היא מבריקה כמו המקום כולו, סלט עגבניות ובצל, סלט ירקות קצוץ וממרח חריף ירוק אש ( בפעמים הראשונות בכיתי מכאב).

עכשיו הוראות להפעלת לאפה עם קבב במקום: בהגיעך לקבב של עדל, בקש בנימוס כלי למילוי סלטים ללאפה. אל תתחיל לאכול עם הידיים, לא נעים ולא יפה, אפילו שהסלטים מפתים, תתאפק בהתאם. כאן יתחיל סיבוב של נישנושים. אפילו שונא סלטים כמוני נופל חזק במקום. אתה פוגש רמות שונות של חריפות וחמיצות, כל סלט מקבל את הטיפול שמתאים לו בדיוק. אחרי כמה דקות בהן אתה עושה קולות של ארנב חצר, הגיע לו הרגע הגואל בוא השיפוד שלך מוכן, לכן, במהלך הלעיסות הקולניות, לא לשכוח לבקש בנימוס עוד כלי קטן למילוי סלטים נבחרים אל תוך הלאפה לפני הגילגול. הקבב של עדל לא מתובל מידי, יותר נכון להגיד פשוט ומעולה בטעמו, עשוי עד למידה המדויקת, עם קצת חריכה שהיא חובה. את הצ'יפס תבקשו בנימוס על הצד, כל זה ב 24 ש''ח בלבד.

אומרים שאדם הולך באמת לעולמו כאשר שוכחים אותו כולם, עדל עדיין איתנו, ילדיו ממשיכים את דרכו.

עדל קבבים על האש, אצ''ל 72, תל אביב. 077-5610564. שעות פעילות: ימים א'-ה' 12:00-24:00, יום ו' סגור, יום שבת שעה אחרי יציאת שבת עד 24:00. לא כשר. יש גישה לנכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully