וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעים להכיר: שוק צפון יצא לדרך - מה נאכל שם?

21.1.2016 / 16:58

לאחר ציפייה ארוכה, מיכל אנסקי חשפה היום את הבייבי החדש שלה: שוק צפון ברמת החייל, אשר מצטרף למיזמים אחרים שלה כמו שוק הנמל בתל אביב והשוק העתידי בניו יורק. בשיחה עם וואלה! אוכל היא גם מתייחסת לשנה האחרונה והלא פשוטה שעברה

פתיחת שוק צפון, תל אביב/צילום: עידו שחם, עריכה: רן צימט

שוק צפון, שוק האיכרים הממוקם ברמת החייל יצא הבוקר לדרך. בשונה משרונה מרקט אשר פתיחתוו עוכבה שוב ושוב, שוק צפון נפתח אמנם באיחור מהלו"ז המתוכנן, אך באיחור אופנתי יחסית. החשש כי פשיטת הרגל של רוביקון, שהובילה לסגירת מסעדת אחד העם אחד של מיכל אנסקי, תעמיד בסכנה את פתיחת השוק, התפוגגה כלא הייתה. הבוקר השיקו מיכל אנסקי ורועי חמד הנרגשים, יזמי שוק האיכרים בנמל ת"א את הבייבי החדש והמשותף שלהם.

"בשונה משווקים אחרים הסוחרים בשוק הצפון נבחרו בקפידה על מנת לייצר תמהיל נכון מבלי לייצר תחרות פנימית בין העסקים" סיפרו השניים במהלך סיור היכרות שערכו הבוקר, עם עקיצה מרומזת אל עבר שרונה מרקט. "כמעט כל דוכן בשוק אחראי על תחום מסוים וכמעט ואין דוכנים החופפים בתחומם", הסבירו השניים על הרכב התמהיל שנבחר עבור השוק, וכי חשוב היה להם לא לאפשר כמות סוחרים גדולה מדי בשטח השוק, זאת כנראה בתגובה לביקורות הנשמעות כלפי שרונה מרקט, אפילו מהסוחרים עצמם במקום, על יחס לא הגיוני בין שטח המתחם לכמות הדוכנים אשר לא מאפשר שרידות כלכלית.

כך, בשוק צפון החדש, הורכב תמהיל של כ-50 אחוז דוכני מזון, ו-50 אחוז חנויות חומרי גלם, בהן חנות גבינות, קצביה, דגים, תבלינים, פיצוחים ועוד.

פתיחת שוק צפון ברמת החייל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
שולחים עקיצות לשרונה מרקט/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

שני השמות הבולטים ביותר בשוק הם השפים יובל בן נריה ודיוויד פרנקל, אשר פותחים לראשונה שלוחות למסעדות השף שלהם - טאיזו ופרונטו, בהתאמה. לצידם נמצא גם השף אבנר לסקין אשר חוזר להפעיל מסעדה משלו לאחר 15 שנה. כמו כן, מסעדת כתר המזרח המיתולוגית פותחת שני סניפים בשוק. חלק מהעסקים התחילו לפעול כבר הבוקר, בעוד חלקם יתחילו לפעול בימים הקרובים.

המתחם, הממוקם ברמת החייל בצומת הרחובות הברזל והנחושת, מעוז ההיי-טק של תל אביב, משתרע על פני 1,600 מ"ר ויפעלו בו כ-30 חנויות, דוכנים ומסעדות מכל תחומי המזון. במקום כ-500 מקומות ישיבה, בתוך השוק המקורה ובישיבה חיצונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הנה העסקים ששווה לשים אליהם לב:

מיאזקי - האסייאתית המהירה של טאיזו

פתיחת שוק צפון ברמת החייל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
הגריל המיוחד של מיאזקי/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

גריל בר מבית טאיזו בהשראה יפנית עם פרשנות אישית של השף יובל בן נריה. במרכז הדוכן עומד גריל 3 קומות עם גחלים יפניות מיוחדות, אשר אמורות להעניק למנות העולות על הגריל עוצמת חום וטעם מיוחד. בתפריט: מרקי ראמן, שיפודי יקיטורי, לחמניות באן, מנות צד משלימות ומנות אחרונות.

מחירים: 50-70 שקלים לארוחת צהריים.

פרונטו קיוסקו - פיצות ופסטות מבית השף דיוויד פרנקל

פרונטו קיוסקו. צילום: יעל לאור,
הפיצה של דיויד פרנקל/צילום: יעל לאור

פרונטו קיוסקו מבית מסעדת פרונטו והשף דייויד פרנקל, תציג ליין של פיצות ופסטות ייחודיות בייצור עצמי. על המתכון לפיצות עמל השף דיוויד פרנקל במשך חודשים רבים עד שמצא את הנוסחה לפיצה המושלמת לדבריו. הפיצה במקום יהיו שמונה סוגי פיצות ושמונה סוגי פסטות, כולן נעשות במקום, כשניתן יהיה לקנות גם פסטה טרייה להכנה בבית.

מחירים: 29-55 שקלים.

כתר המזרח המיתולוגי לצד דוכן סביח חדש

פתיחת שוק צפון ברמת החייל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
כתר המזרח/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

השווארמיה המיתולוגית הוותיקה (מ-1952) מרחוב אבן גבירול, בבעלות משפחת שמאי, פותחת גם היא שלוחה נוספת, לראשונה בתולדותיה. בדוכן יוגשו שיפודי שווארמה ומעורב ירושלמי בלבד, בצירוף חמוצים וסלטים.
דוכן נוסף של כתר המזרח בשוק יהיה דוכן של חצילים, אשר יגיש מנות סביח ייחודיות עם שלל חצילים בטכניקות עשייה שונות, אשר יוצעו גם לטבעונים.

מחירים: כ-35 שקלים למנה.

רק היום - מטבח שוק של אבנר לסקין

פתיחת שוק צפון ברמת החייל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
הסחורה הטרייה ביותר/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

השף אבנר לסקין, שותף ומנהל האקדמיה לבישול בולטהאופ, שהוציא למעלה מ-17 ספרי בישול, חוזר לבשל אחרי הפסקה של 15 שנה. במקום יגיש לסקין סלטים חמים וצבעוניים לצד תבשילים ביתיים. עם מנות מיוחדות שמתחלפות מדי יום בהתאם להיצע בשווקים.

לחמנינה - סניף שלישי למאפיית הבוטיק

פתיחת שוק צפון ברמת החייל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
לחמנינה/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

מאפיית הבוטיק משכונת ביצרון פותחת סניף שלישי, עם מגוון לחמים ומאפים כמו קרואסון פיסטוק, קרואסון קרם פטיסייר ופירות יער, בריושים, לחם סלק, לחם נלסון ועוד.

רוטיסרי

פתיחת שוק צפון ברמת החייל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
פתיחת שוק צפון ברמת החייל/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

תנור רוטיסול בו ייצלו מדי יום עופות ונתחי בשר על שיפוד מסתובב, בצורה איטית המעניקה טעם עמוק ומיוחד, כמו כן יוגשו מנות כמו כריכי בשר, שפצל'ה בסגנון אירופאי וצי'פס בטטה.

עוד בשוק:

פתיחת שוק צפון ברמת החייל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
כריכים בדוכן דלישס בשוק/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

דלישס - הקצבייה והמעדנייה מנאות אפקה שפועלת כבר 40 שנה. תציע מנות דגל כמו: כריכי קורנביף מעושנים ואנטריקוט משויישים ומיושנים. הדוכן עצמו יהיה מחוץ לשוק, כאשר בתוך השוק יפעל בר ההמבורגרים של דלישס.

בר דגים - מסעדת דגים בשוק, בבעלות ינאי ארז. יציע מנות מסקרנות כמו: שניצל טונה אדומה, קריספי סנדוויץ' - נתח דג פריך בלחמניה רכה ועוד. מחירים: 59-39 שקלים למנה בצהריים. תפריט בר: החל מ-25 שקלים.

ג'וסו (juisso) - עיתונאית האוכל רותי רוסו, במיזם מיצים בטכנולוגיית סחיטה קרה, שמשמרת את הוויטמינים והערכים התזונתיים.

גו נודלס - אוכל רחוב אסיאתי.

כפיתולינה - סניף שני לחנות הגלידות בעבודת יד מיפו, של הג'לאטייר יאיר שרון. גלידות, סורבטים וגלידות מיוגורט טבעי אמיתי.

ג'מס - מותג בירה טרייה, עם מנות בשריות כמו נקניקיות טריות מבשר אנטריקוט וכבש שמוכנות על בסיס יומי, שניצל דק בציפוי קראסט, כריכי פניני בשריים חמים ועוד.

חומוס כספי - סניף שני לחומוס מנאות אפקה של שף יניב כספי, מציע חומוס טרי לצד פלאפל ירוק, סלטים טריים, שקשוקה ועוד.

בורקס פוני - הדור השלישי למשפחת פוני, אשר אופה בורקסים מאז 1922.

איקה - שוקולד בוטיק.

ממלכת החלבה - החנות הוותיקה ממחנה יהודה, מציעה מעל 60 חלבות מסוגים שונים ובמגוון טעמים.

הדוכן הדרוזי - משפחת רושדי חלבי מדליית אל כרמל מגישים את מיטב מאכלי העדה הדרוזית: עלי גפן ממולאים, פיתות דרוזיות הנאפות במקום, סלט בורגול, לבנה, זעתר ועוד.


שוק צפון, ראול ולנברג 20 רמת החייל, ת"א, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 10:00-21:00 חנויות, 12:00-23:00 מסעדות, שישי: 7:00-17:00 חנויות, 12:00-23:00 מסעדות, שבת: 8:00-17:00 חנויות, 12:00-23:00 מסעדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully