וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור שווקים: מסתרי שוק נתניה

24.1.2016 / 10:03

את המקומות הכי שווים בשוק מכירות רק הסבתות. לכן כשיצא עז תלם לסיור בשוק של נתניה הוא בחר את המדריכה הטובה ביותר -סבתא שלו. יחד הם מגלים לנו את כל הסודות הקולינרים שיש לשוק להציע, ולא תאמינו עד כמה הם נפלאים ומעוררי תאווה

שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

שוק נתניה הוא אחד השווקים התוססים והנהדרים לקנות ולאכול בהם ממיטב תוצרת הארץ. את הסיור הקודם שלי בשוק רמלה ליווה דובר העירייה, הפעם הדריכה אותי נציגת העירייה בדימוס, בשלנית מוכשרת וחסידה אדוקה של שוק נתניה הלא היא חנה חקאק בפי כל, ובפי-סבתא.
סבתא לקחה אותי ואת הצלם אפיק גבאי לסיבוב ברחבי הדוכנים והחנויות הנהדרות שיש בשוק, דרך הסמטאות הצרות והשדרה הרחבה. אפשר לכתוב ספר שלם על השוק ושוכניו, אבל היום נביא רק קומץ מהמקומות המגניבים שהוא מכיל.

השוק העירוני הוקם בסוף שנות ה-50 של המאה הקודמת על ידי יוצאי לוב וטוניס, ועם השנים גדל והתרחב, והיום הוא מקום משכנם של מאות דוכנים וחנויות שמציעים הכל, מירק טרי, דרך תבלינים, בשר, דגים וכלי בית. מעבר לחומרי הגלם, שוק נתניה הוא גם מקום מצוין לאכול בו, ולאכול טוב. יש כאן שפע רב של מעדניות, דוכני מזון מהיר ואפילו מקומות שמתכתבים עם סצינת האוכל התל אביבית (רק בלי ההתיימרות).

שווה לדעת: בשוק פועל שירות מיוחד שנקרא "עושים שוק: מהבאסטה עד הבית" . נגיד שלא בא לכם לצאת מהבית, אבל אתם כן רוצים לקבל סחורה ישר מהבאסטות – דרך האתר תוכלו להזמין סל מוצרים מלא ממגוון הדוכנים של השוק. האתר מתעדכן מדי יום לפי הסחורה העונתית והטרייה ביותר. נתחיל בסיור.

הבוריקה של הרצל

בוריקה, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
בוריקה, שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

בוריקה (או בריק, או בוריק, תלוי את מי שואלים) הוא אחד ממאכלי הדגל של יוצאי טוניס וטריפולי (ואין מנצח בוויכוח 'של מי זה היה קודם'). בדוכן הבוריקה של הרצל, שנמצא בשוק כבר 60 שנה, מכינים את המאכל בדיוק לפי המסורת. זהו דוכן משפחתי, שקרוי על שם האח הגדול שנפטר, והיום מאחורי העמדה נמצא אחיו, אלי. את דפי הבוריק הדקיקים מכינה בעבודת יד האחות, ובתור מילוי נכנסים פנימה תפוח אדמה (6 שקלים) ביצה (8 שקלים). אפשר גם להזמין את הבוריק בפיתה, ואז להוסיף לו צ'רשי (סלט דלעת), חריף, טחינה וסלט (12 שקלים).

רחוב שוהם 13

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הירק של יומטוביאן

ירק יומטוביאן, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
ירק יומטוביאן, שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

האחים רמי ואלברט יומטוביאן נמצאים יחד בשוק כבר עשרות שנים. את דוכן הירק המרשים שלהם הקים אב המשפחה לפני 50 שנה, והיום הם ממשיכים את דרכו, ומציעים עשרות מיני וזני ירק. סבתא מצטיידת כאן בצרורות עמוסים של פטרוזיליה אותם היא מכניסה למילוי הקובה שלה, ואני, הנכד, איתרתי שם סוגי עשבים שפגשתי לפני כן רק במסעדות יוקרה.
בין היתר יש כאן סייגית, או שרוויל, בת דודה של הפטרוזיליה שמתאפיינת בטעם אניסי עדין, שני סוגי רשאד – עשב חריף מאוד, קרוב משפחה של הרוקט, וגם עולש, עלי חילבה, באק צ'וי, חובזה ואפילו לאושטן – זן סלרי עדין המשמש להכנת מרק הצ'ורבה הרומני. עוד מוכרים פה מגוון סוגי פטריות וגם תמצית עשבים לה מיוחסות תכונות ריפוי רבות.

רחוב שוהם 14, מול דוכן הבוריקה

פירות וירקות רומנו

פירות וירקות רומנו, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
פירות וירקות רומנו, שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

רחל רומנו ממשיכה את דרכה של אביה, שפתח לפני 50 שנה דוכן מקסים ובו פירות וירקות מהסוגים הפחות נפוצים. תמצאו כאן צנון שחור, ארטישוק ירושלמי, חבושים, קרמבולה, תפוז סיני, אננס ופאפאיות ירוקות, וגם מיץ רימונים חמצמץ ומרענן.

רחוב שוהם 10

טעם גן עדן

מעדני גן עדן, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
מעדני גן עדן, שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

מאז שהייתי קטן, אני זוכר את הלוגו של מעדני טעם גם עדן מעטר קופסאות במקרר של סבתא. במעדנייה, שפועלת מזה 29 שנים, תמצאו שלל עצום של נקניקים, גבינות, זיתים במגוון סוגים וצבעים, סלטים תוצרת בית כמו משוויה, מטבוחה ומרדומה, עמבה, אלכוהולים וגם רוזטה בטעם של פעם.

יהלום 4, 09-8343049

איטליז בוארון

בוארון איטליז, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
בוארון איטליז, שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

למשפחת בוארון יש אימפריה קטנה בשוק. הם חולשים על 4 חנויות ומסעדה (שנמצאת עכשיו בשיפוצים) והחלו דרכם בתור איטליז קטן שהוקם בכניסה לשוק, ברחוב יהלום 1. כשאב המשפחה שמע שבבניין ממול, ביהלום 2, הולכת להתפנות חנות, הוא רכש גם אותה, כדי שלא יקום מולו מתחרה, ועם השנים הפכה החנות השנייה ליותר בוטיקית – ובה תוכלו למצוא עוף טבעי טרי, נקנקיות מבשר טרי בעבודת יד, דפי בוריק מיובאים מצרפת, מגוון יינות, מוצרים קפואים ועוד.
הבשר של משפחת בוארון מגיע מעדרים בבעלות המשפחה: חוות גידול בכפר מונש וחווה בבן שמן, ככה שיש פחות ידיים בשרשרת ובהתאם המחירים נגישים יותר (למשל: 3 ק"ג אסאדו טרי ב-120 שקלים, אנטריקוט טרי ב-99 שקלים לק"ג, שוק טלה ב-85 שקלים לק"ג) והאיכות משובחת.

יהלום 1, יהלום 2, 09-8348481

הרוטיסרי: בוארון עוף בגריל

בוארון עוף בגריל, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
בוארון עוף בגריל, שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

20 צעדים מהאיטליז, על רחוב ויצמן, הקימה לאחרונה משפחת בוארון חנות ובה עומד למופת רוטיסרי מרשים של עוף בגריל בתיבול סודי (50 שקלים ליחידה), וכן ניתן לרכוש שם אוכל ביתי מגוון: מפרום, צלי כתף, פסטה, שעועית ירוקה, מוסאקה, פלפלים ממולאים ועוד.

ויצמן 10 פינת היהלום

פלאפל מוסא

פלאפל מוסא, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
פלאפל מוסא, שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

אחד מדוכני הפלאפל הכי מפורסמים בעיר, ולא בכדי. מאחורי הקווים נמצא מוסא, שמכין את הכדורים הפריכים בסיר ענק שנותן לכל כדור מנת חום הגונה. הפלאפל נמצא עמוק בשורשי המשפחה – סבו של מוסא, ממוצא סורי, פתח דוכן פלאפל בקרית נוראו שבעיר עוד ב-1953. את הפיתות אופים במקום ובמחלקת הסלטים נמצאים כרוב, ירקות, טחינה וחמוצים (עמבה, לפי מוסא, מיועדת לשווארמה). מחיר מנה: 19 שקלים.

ויצמן 12, 09-8846425

דגי חן

דגים חן, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
דגים חן, שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

לאחים שמיע וג'ף, הבעלים של דגי חן, יש יתרון תחרותי חזק על חנות הדגים הממוצעת: למשפחה יש ספינת דיג בנמל חיפה, שמספקת להם סחורה מגוונת באיכות הטובה ביותר שיש. מגיעה לכאן דגת העונה – בביקור שלנו ראינו שם שלושה זנים של לוקוס (100-130 שקלים לק"ג), דגי טרחון גדולים ויפים (55 שקלים לק"ג), פלמידות יפהפיות (75 שקלים לק"ג) ועוד. פעם אפילו קניתי שם מרלוזה טרייה עם בשר לבן ובוהק. במקום ינקו ויפלטו לכם את הדגים בדיוק איך שתרצו.

יהלום 8, 050-5508753

הסנדביץ' הטוניסאי של משפחת דיאמנט

סנדוויץ' טוניסאי אצל רונן, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
סנדוויץ' טוניסאי אצל רונן, שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

מול דגי חן מגיעים לסנדביץ' הטוניסאי של משפחת דיאמנט. רונן דיאמנט, אשתו וגיסו מתפעלים את המקום כבר 20 שנה. תמצאו כאן כריך לפי הספר: טונה, רוטב לימון, סלט משוויה, צלפים, ירקות ואנשובי בלחמניית פריקסה מטוגנת (23 שקלים) או בבאגט (25 שקלים). סבתא שמעה על המקום בזכות חברה שלה, נחמה. מעבר לכריך, שמצוין בפני עצמו, תמצאו כאן עוד פנינים שלגמרי צועקות מסעדת שוק, רק בלי הפוזה. כך למשל מגישים פה את נקנקיות המרגז החריפות של איטליז בוארון, ואתם גם יכולים להגיע עם דג טרי שקניתם בדגי חן, וב-30 שקלים יטגנו אותו עבורכם בציפוי פריך ויגישו עם סלטים, בגט, צ'יפסים וכמובן פלח לימון.

יהלום 9

צ'צ'ו מסעדה טריפוליטאית

מפרום אצל צ'צ'ו, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
מפרום אצל צ'צ'ו, שוק נתניה/אפיק גבאי, יח"צ

אולי המוסד הקולינרי המוכר ביותר בנתניה. במסעדת צ'צ'ו, שנפתחה עוד בשנת 1963, מגישים את המנות המסורתיות של המטבח הטריפוליטאי העשיר בנדיבות, שמחה ואהבה. את המקום מתפעלים היום בניו של צ'צ'ו ז"ל, נתן ויצחק, לפי אותם מתכונים עליהם גדלו.
תפריט המקום הוא עמדת הפתיליות שנמצאת מאחורי הדלפק בחלל המסעדה. תמצאו כאן תבשילים שמשתנים לפי העונה והתקופה, כולל חריימה, מפרום ותבשיל בקר ושעועית, וגם מנות כמו פקיילה וקוקלה. המחיר: 48 שקלים לצלחת תבשיל ביחד עם סלטים (צ'ירשי, סלט כרוב וסלט גזר) ועוד 14 שקלים לצלחת קוסקוס בעבודת יד. בשעות הבוקר תוכלו להזמין כאן מחבת שקשוקה ובימי שישי מגישים כאן סוגת סולת מסורתית ומתוקה בשם ספרא.

יהלום 5/שוהם 10, 09-8614511

ועוד באותו נושא:
סיור בשוק רחובות
סיור בשוק רמלה
סיור בשוק התקווה

עז תלם
  • עוד באותו נושא:
  • שוק נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully