וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הקרואסונים שאתם חייבים להכיר

31.1.2016 / 12:57

הדבר הכי טוב שצרפת כנראה ייצאה לעולם הוא קרואסון החמאה. לא פשוט למצוא קרואסון טוב, כזה שהוא פריך מבחוץ ואוורירי כענן מבפנים, ועשוי משכבות דקות של בצק המופרדות זו מזו בהמון חמאה. חסכנו לכם כולסטרול מיותר, וריכזנו עבורכם את 10 הקרואסונים שאתם חייבים לטעום

וידאו: עידו שחם

פלייר: הצצה לקונדיטוריה של גל

הקונדיטוריה של גל, חיפה

הבייקרי של גל בחיפה קיים מאז 2003, וכמות האנשים שמבלים בו בשעת בוקר מאוחרת ביום חול, מעידה על כך שמדובר בבייקרי השכונתי האולטימטיבי. תחושת חמימות וריח מאפים משכר עוטף מיד את הנכנסים בדלת. הלקוחות במקום קבועים, מכירים את כל עובדי המקום, החל מהנהג שמגיע בבוקר לקחת קרואסונים לחלוקה לבתי הקפה, דרך המלצריות ועד עובדי המטבח. וכמובן – גל, האיש שהחלום שלו היה לתת לאנשים הרגשה שהם בפריז די מצליח. אצל גל תמצאו מבחר מטריף של קרואסונים ומאפים מתוקים ומלוחים, כולם עשויים מאותו בצק בסיס מעולה, שמקבל צורות ומילוייים שונים. לא לפספס גם את גולת הכותרת של המקום: מאפה תפוחים צרפתי שגל טעם בפריז ושחזר בעצמו, והתוצאה לטעמנו, לא נופלת מהמקור. התאהבנו באדם, בקרואסון ובמקום.

הקונדיטוריה של גל, שדרות הנשיא 131, חיפה. 04-8382928. כשר

Pain au Chocolat, נתניה

פאן דה שוקולד. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
פאן דה שוקולד/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

העיר נתניה, היא ככל הנראה בירת הצרפתים של ישראל. ככזאת, היא לא יכולה להרשות לעצמה לא להתהדר במאפייה צרפתית אורגינלית. פאן או שוקולה, מאפייה צרפתית, נראית כמו חלום באמצע רחוב הרצל ההומה אדם. המדפים הלבנים, התפריטים מעץ והצבעים השקטים והעדינים זורקים אותנו רחוק רחוק מכאן. ההמלצה של המקום היא דווקא קרואסון החמאה הפשוט, ובביס הראשון תבינו בדיוק למה. קרואסון כמו בספרים, אוורירי בטירוף עם שכבות-שכבות של בצק רך וחמאתי. לא צריך יותר מזה כלום.

Pain Au Chocolat, הרצל 15 וסניף נוסף ב- שטמפפר 14, נתניה. 09-8879888. כשר

כולא ו- Breada Bakery, חיפה

קרואסון מסעדת כולא. סטילס: מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
קרואסון מסעדת כולא/מערכת וואלה! NEWS, סטילס: מתן שופן

גילינו את קינוח הקרואסון במסעדת כולא של השף עודד חצבני במקרה ממש כשהגענו לאכול במקום. הקרואסון המושחת קרץ לנו מתפריט הקינוחים, ואפשר בהחלט להבין למה. הקרואסון עצמו הוא תוצרת של בחור צעיר בשם דניאל אשר לו "מאפיית גראז נפלאה וקטנטנה בשם Breada Bakery בעיר התחתית", כפי שחצבני הפליא לתאר. בכולא בוצעים את הקרואסון הבשרני לאורך, מורחים בפנים נוטלה שחצבני מכין בעצמו מקקאו הולנדי ונוגאט ומוסיפים פנימה גלידת אגוזי לוז של בוז'ה. מושלם.

כולא, הנמל 33, חיפה. 04-6022337. לא כשר

אנונה, אשקלון

קרואסון מסעדת אנונה. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
קרואסון מסעדת אנונה/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

הביסטרו הקטנטן שמסתתר באשקלון פועל כבר לא פחות מ-12 שנים, והייחוד שלו? הכל נעשה במקום בעבודת יד, החל מפסטות ועד הקינוחים ומאפי הפטיסרי. יש מעט מאוד מקומות ישיבה, ובכל זאת המקום שוקק חיים, במיוחד בימי שישי. אז הדלפק מתעטף בסלסלות גדולות עם מגוון עצום של מאפים. אחד מהם הוא הקרואסון המשובח. הוא עשוי מעלים דקים של בצק המופרדים זה מזה בהמון חמאה, והתוצאה היא קראנצ'ית מבחוץ ואלוהית מבפנים. מדובר בחטא שהיינו מבצעים שוב ושוב, מבלי לחשוב על קלוריות או על כולסטרול.

אנונה, הרצל 5, אשקלון. 08-6723881. ללא תעודת כשרות

לחמים, תל אביב

קרואסון מאפיית לחמים. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
קרואסון מאפיית לחמים/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

רשת לחמים, אשר החלה מסניף בחשמונאים וכיום מונה כבר 6 סניפים בתל אביב ועוד אחד בניו יורק, לא נותנת להתרחבותה לפגום באיכות מוצריה. לצורך התחקיר המעמיק שלנו, טעמנו את קרואסון החמאה וקרואסון השקדים שלהם, ואת שניהם מאוד אהבנו. המאפייה שמפליאה להשתמש בשקדים, לא מאכזבת גם הפעם. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שמדובר במילוי מתוק למדי. זוהי אינה ביקורית שלילית בהכרח, שכן חלקינו אהבו מאוד. עניין של סיבולת למתוק. על קרואסון החמאה היתה כבר הסכמה גורפת. מעטפת פריכה במידה, והשיא - פנים אוורירי במיוחד, נפוח ועשוי מעלים דקיקים מאוד של בצק. כמו לאכול ענן של חמאה.

רשת מאפיית לחמים

מקלות וניל, עפולה

קונדיטוריית מקלות וניל בעפולה. נמרוד סונדרס
קונדיטוריית מקלות וניל בעפולה/נמרוד סונדרס

כבר 15 שנה שבלב עפולה מייצרים קרואסונים טריים בכל בוקר. הקונדיטוריה הקטנה של יגאל אפרתי הלכה וגדלה עם השנים והיום היא מונה כמעט 60 עובדים שמייצרים עוגות ומאפים לבתי קפה ומסעדות מקרית שמונה ועד אשקלון. את פני הבאים מקבלת בברכה ויטרינה ארוכה ומנצנצת של עוגות, טארטים, אקלרים נפלאים במילויים שונים, מקרונים צבעוניים ושוקולדים תוצרת בית. מלבד אלו מייצרת הקונדיטוריה גם גלידות ולחמי שאור.

מבחן הקרואסון: קרואסון החמאה (14 שקלים)היה פריך מבחוץ ואוורירי מבפנים, קרואסון השקדים (15 שקלים) היה בעל קרם שקדים דחוס ומתוק מידי לטעמנו. בכל מקרה אם אתם מחפשים קרואסון בדרך לצפון, אין ספק שהמקום שווה עצירה.

מקלות וניל. יהושוע חנקין 9, עפולה. א'-ה' 06:00-23:00 שישי- 06:00-15:00, שבת 20:00-23:00.

אלה פטיסרי, עמק חפר

קרואסון אלה פטיסרי. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
קרואסון אלה פטיסרי/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

בית הקפה-פטיסרי הכפרי, שנפתח רק לפני שנתיים, שוכן בצמוד לתחנת דלק, אבל אם יושבים עם הגב אליה - מתגלה נוף ירוק והתחושה היא פרובנסיאלית ואפילו קצת רומנטית. בשישי בבוקר ישנו בראנץ' בופה, אבל אנחנו הגענו בכלל בשביל הקרואסון, והוא בהחלט לא אכזב. קרואסון רך ועדין מאוד שממש נמס בפה. המעטפת שלו לא היתה מספיק פריכה לטעמנו, אבל הוא בכל זאת אחד המוצלחים שטעמנו. אם אתם כבר שם, אל תוותרו על בריוש הפיסטוק והאמרנה.

אלה פטיסרי, נחל אלכסנדר 5, א"ת עמק חפר. 04-6546155. כשר

פטיסרי, רחובות

פטיסרי רחובות. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה! NEWS
פטיסרי רחובות/מערכת וואלה! NEWS, רונית אבידן שיינפלד

בכניסה לפטיסרי הקטן ברחובות קיבל את פנינו תור ארוך של אנשים שחיכו בסבלנות לקבל את המאפה האהוב עליהם. כבר בחנות העתיקות שבתחילת הרחוב סיפרה לנו המוכרת שהיא שבויה של המקום, ונלחמת בעצמה לא להתייצב שם בכל בוקר. מזה 11 שנים שקובי צביאלי מפליא לאסוף קהל לקוחות מושבע שמוכן לחכות ולהמתין בסבלנות כדי לטעום מנפלאות ידיו. קובי שהחליט בגיל 31 לעזוב את ראיית החשבון לטובת קריירה מספקת יותר, השתלם במשך 3 שנים בפריז, עבד כשנה באידלסון 10 לאחריה החליט לפתוח מקום משלו עם חנות וקונדיטוריה צמודה כמו בפריז. המקום הקטן, העמוס שולחנות וסלסילות מלאות מאפים, מספק בהחלט את התחושה של פטיסרי משפחתי ואינטימי. ומה עם הקרואסון עצמו? קרואסון החמאה היה פריך וחמאתי במידה המדוייקת. הקרואסונים הקטנים מלאי קרם השקדים היו נפלאים ובמתיקות מדוייקת.

פטיסרי, אחד העם 4, רחובות. 08-9470839. כשר

לחמנינה, תל אביב

קרואסון פיסטוק לחמנינה. מתן שופן, מערכת וואלה!
קרואסון פיסטוק לחמנינה/מערכת וואלה!, מתן שופן

רשת תל אביבית נוספת נכנסת למצעד שלנו, שלאחרונה חנכה שני סניפים חדשים: האחד ברחוב מרמורק במרכז העיר והשני בשוק צפון המדובר ברמת החייל. המאפייה מפורסמת בעיקר בזכות לחם הנלסון, לחם המכיל בתוכו אינסוף זרעים ודגנים, אך ראוי גם להוציא לאור את קרואסון הפיסטוק שלהם. דיברנו בעבר על קרואסון הפיסטוק של הפטיסרי הצרפתי בבזל, לה בון פטיסרי, וכבודו במקומו מונח עם המילוי המושחת הכולל גם כמויות גדולות של שוקולד. לעומתו, קרואסון הפיסטוק של לחמנינה עדין יותר עם מילוי פיסטוק, טבעי ללא תוספות אחרות, שאמנם לא נשפך ממנו, אבל ביחס נכון לבצק. אהבנו מאוד.

לפייסבוק של לחמנינה

פנינה פאי, אשדוד

פנינה פאי. יעל לאור, מערכת וואלה!
פנינה פאי/מערכת וואלה!, יעל לאור

עוד פנינה פחממתית באיזור הדרום. יודעי דבר בעיר אשדוד מספרים שאם חפצתם בדבר מתיקה בעיר, פנינה פאי היא המקום אליו אתם צריכים ללכת. לצד המילפיי המפורסם שלה, תמצאו מבחר של מאפים וקרואסונים. כפי שניתן לראות בתמונה, אנחנו הלכנו על קרם פטיסייר ופירות יער. שווה בהחלט כל קלוריה.

פנינה פאי, הציונות 1, אשדוד. 08-8557771. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully