וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכול להיות שזה הפלאפל הכי טוב בטבריה?

16.2.2016 / 7:45

השבוע קובי רובין לוקח אותנו לביקור נוסטלגי בטבריה, ומכיר לנו את פלאפל ענבי - כנראה הפלאפל הטוב בעיר שקיים כבר למעלה מ-60 שנים, ולא בכדי

פלאפל ענבי בטבריה. קובי רובין
פלאפל עם טעם של נוסטלגיה. פלאפל ענבי/קובי רובין

טבריה היא זכרון מתוק של ימי גיל ההתבגרות, לפני הגיוס. יחד עם חברי בתקופה המדוברת, היינו עוצרים בטבריה כל שבוע, בדרך אל הקיבוץ. מרכז העיר היה ידידותי למשתמש, עם מרכז בטון אחד של משביר ובתי קפה לתיירים. רחוב הגליל היה בשבילי עולם קטן ונושן של טעמים וריחות; אני עדיין זוכר את הקבביה שהייתה מסתתרת מאחורי שורת הפלאפליות. היינו אוספים שקלים יקרים עד שהתקבל לו סכום מספיק בשביל לאכול קבב במקום. אלו היו מקרים נדירים וזכורים היטב.

ברוב המקרים היינו אוכלים פלאפל, ואני מדגיש מעכשיו - פלאפל מעולה. היו כמה וכמה פלאפליות על רחוב הגליל, בוטקה צמוד לבוטקה, כאשר בינהן הפרידו רק קירות פח דקים. לאור התחרות הרבה בין הפלאפליות במקום, הפלאפלים של טבריה היו ידועים בשורת התוספות המגוונת ביותר שאפשר להציע לסועד הממוצע. מגוון עצום של סלטים שהיו גורמים לפיתה תמיד כמעט ולהתפקע. חשוב לציין כי לא מדובר על פלאפל שוק בצלאל, אלא על תוספות שלא מביישות שום שולחן סלטים של בשלנית מצויה.

עם הזמן, למדנו איפה אפשר למצוא את הפלאפל הכי טעים - פלאפל ענבי. מאחורי כל הסלטים, ליד כלי השמן הענק, היה את החיוך של ניסים, כרטיס הביקור הכי טוב שיכול להיות לעסק. ועובדה, המקום קיים כבר מאז 1954, למרות שהחליף מיקום כבר 3 פעמים, לרוב בשל אילוצי העירייה.

פלאפל ענבי בטבריה. קובי רובין
ריח משכר של פלאפל מתובל היטב/קובי רובין

עברו השנים, וטבריה נותרה יעד קבוע אחרי כל טיול לכנרת, במיוחד אחרי טיול עם המשפחה. זאת למרות שמציאת חנייה ליד הפלאפל היא בגדר הבלתי אפשרי. פלאפל ענבי ממוקם כיום על פינה של השוק, שעבר גם שיפוץ והוא היום מכובד ונקי. תזכרו תמיד, אם החיוך הלך לכם לאיבוד ולא מצאתם אותו על רחוב הגליל, הוא בוודאי נמצא שם במעלה הרחוב אצל ניסים.

לאחר צעידה קלה, הצלחתי לאתר את המקום. ניסים חייך ולקח הזמנה. עם ההגעה למקום המחודש, היה חשש טבעי כי שמא הדברים השתנו. עם זאת, החשש הוסר ברגע שהגיע לאפי ריח הכדורים הזהובים המהבילים בטיגון. ריחם המתובלן בנדיבות נישא באויר כמו מאז ומתמיד, וגם הסלטים הידועים של המקום היו ונשארו נהדרים. הכל בכמויות גדולות. הילדים שהיו איתי ביקשו כל אחד חצי מנה, אך היה לי כל כך ברור שהם ירצו עוד אחת, וכך באמת היה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פלאפל ענבי בטבריה. קובי רובין
להנדס את הפיתה מבלי לוותר על אף כדור וסלט. פלאפל ענבי/קובי רובין

תוך כדי שניסים הכין עבורנו את המנות, ביקשתי ממנו בנימוס עוד כדור על הדרך. ניסים מכיר את התופעה, והיא לא מפריעה לו בכלל. להיפך, "תאכלו ותהנו" הוא אומר. המחיר למנה הוא מהזולים שיש בארץ - 16 שקלים לפיתה, אבל התמורה היא בהתאם. חשוב גם לדעת שהפלאפל של ענבי הוא ללא גלוטן, ובעתיד הקרוב יהיו גם פיתות ללא גלוטן.

פלאפל ענבי, רחוב הפרחים בכניסה לשוק העירוני. 04-6720608. ימי פעילות: א', ב', ד', ה' 08:30-19:00, ג' 08:30-16:30, ו' 08:30-14:30. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully