וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלאפל ששווה להגיע בשבילו למזרח רמת גן

1.3.2016 / 7:32

יד המקרה הובילה את המונה טועם למזרח רמת גן, שם נתקל בפלאפליה של ממר: מקום קטן ומיוחד, עם לביבות תפו"א מטוגנות מושלמות, פיתה רותחת, ממרח ירוק חריף-אש והחצילים הכי מיוחדים שתטעמו

הכניסה לפלאפל ממר. קובי רובין
מקום קטן וצנוע עם פלאפל אמיתי ולא מתחנף. הפלאפל של ממר/קובי רובין

לפני שנה נכנס אדון אל המונית והתחיל להזכיר בקול רם את הפלאפל של ממר. זה היה לפני חג, ודובר שם על "אוכל למי שצריך, והעיקר שכולם יאכלו וישבעו". עד כאן הספיק לי בשביל להבין שמדובר בגמ''ח אמיתית.

לאחרונה הגעתי אל אזור נגבה יחד עם לקוח קבוע שהלך לבקר רופא שהחליט להתמקם דווקא באזור הזה של רמת גן. לפתע על צד ימין של הדרך זיהיתי את הפלאפל של ממר. הודעתי לנוסע שלי שהיום אנחנו אוכלים פלאפל בדרך חזרה מהרופא. בתחילה הוא ניסה להתנגד וטען שאין לו זמן לעצור ולאכול שום דבר, ואני הודעתי לו שאם כך - הוא יכול לחזור לבד מרמת גן. באותו רגע, החליט הנוסע שהוא כן רעב ושכן יש לו זמן. סחיטה באיומים, פנים רבות לה.

ממר פתח את המקום שלו על חורבות פלאפלייה שנוהלה לפניו באופן כושל וכנראה מחפיר במידה רבה. זו הסיבה שבגללה פסחתי על המקום בשנתיים האחרונות. עם הכניסה אל המקום עם הנוסע הקבוע שלי, הבחנתי מיד בריח של תערובת הפלאפל. ממר לא עושה פלאפל למתחילים, אלא פלאפל לחובבי פלאפל מקצוענים, מתערובת מתובלנת בחוזקה, טיפה יבשה, ללא מים מיותרים או רטיבות מעצבנת. פלאפל קל בירוק וחזק בטעם. טעמתי את הפלאפל גם אחרי שהתקרר, והוא עדיין היה טעים באותה מידה.

בזווית העין זיהיתי תפוח אדמה מצופה בבלילה של בצק אדמדם. המראה המטוגן העמוק של תפוח האדמה המצופה הזה גורם לי להתרגש כמו ילד שקיבל ממתק. על הצד זיהיתי חציל מטוגן עמוק בצבע חום כהה חזק, ומרוב השפע התחלתי קצת להתפזר במחשבה לקראת ההזמנה של המנה. לא ידעתי את רעבי ולאן הוא יוביל אותי הפעם. הנוסע החביב לקח לעצמו לביבה מתופחת לטעימה. ברור שטעים. חלפתי על התפריט וראיתי מנה של סביח עם פלאפל ב-16 שקלים, והיא פתרה לי את הדילמה. יאללה, נלך על הקומבינה.

פלאפל ממר. קובי רובין
לביבות תפוחי האדמה שמומלץ לארוז הביתה בשקית. פלאפל ממר/קובי רובין

ממר לקח פיתה טרייה ישר מהתנור. הוא פתח אותה בעודה רותחת והתחיל עם שכבה של חצילים, עמוק בתוך הפיתה, קצת פטרוזיליה חובה, שכבה דקה של כרוב - לא יותר מדי ומעט מהחריף הירוק (ממר לא שם שלט אזהרה, אבל כדאי להיזהר ממנו). מכאן התחיל החלק של מנת הפלאפל בפיתת הקומבינה שהזמנתי. ממר הניח על הכל שלושה כדורי פלאפל בחוכמה רבה וכמובן לביבת תפוח אדמה פריכה.

לקראת סוף המנה, מתגלה ההפתעה המתוקה; החציל של ממר מתוק. אני לא יודע איך הוא עושה אותו, אבל הוא מתקתק והולך נהדר עם הירוק החריף-אש. אמנם מדובר רק בפיתה, אבל לקראת סוף המנה הייתי כבר שבע לגמרי. הנוסע שלי לעומת זאת לקח לו שקית של לביבות תפוחות הביתה. יש לי הרגשה שאנחנו עוד נחזור לביקור ברמת גן בעתיד הקרוב.

פלאפל ממר, נגבה 28, רמת-גן. 052-3036552. שעות פעילות: ימים א'-ה' 09:00-21:00, יום ו' 09:00-15:00. לא כשר (כל המוצרים בד"צ)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully