וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול בן אדרת לוקח אותנו לסיור קולינרי בליסבון

שאול בן אדרת

9.3.2016 / 11:36

שאול בן אדרת חזר מאוהב בליסבון, הרבה בזכות האוכל הטוב שהעיר מציעה. עבור אלו המתכננים להגיע לשם בקרוב, הוא חושף את ההמלצות שלו למסעדות הכי שוות בסביבה

המלצות קולינריות של השף אול בן אדרת על ליסבון, בירת פורטוגל. שאול בן אדרת, מערכת וואלה! NEWS
מטבח ימי עשיר עם סחורה טרייה מדי יום/מערכת וואלה! NEWS, שאול בן אדרת

ליסבון היא עיר מרתקת המזכירה פיראטים מהסרטים ויורדי ים. היא צבעונית ועשירה, פשוטה לשיטוט ואפשר ממש להרגיש את ריח המלח מהים באוויר. "עיר קסומה מלאה בפינות חמד נסתרות", מספר לנו השף שאול בן אדרת (קימל, התרנגול הכחול) שהתאהב בה, לא מעט בזכות האוכל שבה. עבור אלו המתכננים להגיע לשם בקרוב, בן אדרת מביא את הסודות הכמוסים שלו למסעדות הכי שוות בעיר.

שוק השפים: מרקדו דה ריבריה (Mercado de Ribeira)

המלצות קולינריות של השף אול בן אדרת על ליסבון, בירת פורטוגל. שאול בן אדרת, מערכת וואלה! NEWS
כל השפים הכי גדולים בפורטוגל במקום אחד/מערכת וואלה! NEWS, שאול בן אדרת

שוק אוכל מקורה עם כחמישים דוכנים, כולם של שפים מובילים בפורטוגל. כל דוכן מעוצב כמטבח בוטיק עכשווי ובו מגישים שתיים עד שלוש מנות בלבד. טעמנו קלמארי שנקרא "לולה", סנדוויץ' פורטוגלי מסורתי עשוי לחמנייה רכה עם פרוסות בקר דקות צלויות על המינוט, ביצת עין ומיונז עדין - תענוג.
במקום מוגשים גם קיפודי ים עם כפית, לצד קוויאר מתקתק ומסקרן, סלט קלמארי ואנשובי בתוך בקופסת סרדינים ריקה. דוכן של פרושוטו שתלויים מהתקרה כמו חיילים, נקניקים וגבינות שמתיישנות במקררי יין, טעימות מהם על אריח ציפחה וכוס יין רוזה ליד, מרק צח עם שרימפסים קטנטנים וסלרי קצוץ, צדפות מסוג וונגלי שוחים בעגבניות וצ'ילי. המקום הומה אנשים צעירים, אפשר להעביר צהריים שלמים בכיף ובזיל הזול.

כתובת: Mercado de Ribeira ,Av. 24 de Julho 50

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

פורטוגלית טיפוסית: מסעדת "או מאטוס" (O mattos)

המלצות קולינריות של השף אול בן אדרת על ליסבון, בירת פורטוגל. שאול בן אדרת, מערכת וואלה! NEWS
שולחנות עץ ישנים ומדפים עמוסים ביין. מסעדה מקומית טיפוסית/מערכת וואלה! NEWS, שאול בן אדרת

מסעדה פורטוגלית טיפוסית, מעוצבת בשולחנות עץ ישנים ופשוטים, מדפים עמוסים בתצוגת יין, מקרר בשר עם קולקציה יפהפייה של נתחים תלויים, וילונות תחרה וקירות לבנים. המסעדה נמצאת בסמוך לתיאטרון מריה מטוס.

בתפריט מנות פתיחה קטנות שמגישים למרכז השולחן כמו פרוסות חמון מיושן בטעם מתקתק משכר, גרגירי חומוס מבושלים רכים מוצפים בשמן זית ובצל קצוץ, פרוסות תמנון רך כחמאה בשמן זית בצבע ירקרק וקונפי ארנבת עם לחם מחמצת. הכול מוגש לצד בירה מקומית צוננת בשם "סאגר". למנת ביניים כדאי לבחור בקלמארי שלמים עשויים על הגריל ומעליהם רוטב הבית עשוי קוביות גמבה קטנטנות מבושלות אל דנטה עם הרבה שום רך, שוחה בשמן זית. לעיקריות מומלצות צלעות הכבש וטי בון כבש על מגש.

צלחת הקינוחים היא אושר של טעמים: אורז מבושל בחלב ותפוזים עם קליפות תפוזים מסוכרות, "ברג'ה" - קינוח אותו היו מבשלים מאות שנים במנזרים בפורטוגל של פודינג רך עם סירופ קרמל בטעמי קונפיטורת שזיפים, עוגת סולת רטובה בטעמי שקדים ולימון שנקראת "פרישקוט" ועוד. כל אחד מהקינוחים הללו הגיע מאזור אחר בפורטוגל וכולם לפי מתכוני סבתא. חובה להזמין את צלחת הקסמים הזאת, סיום מצוין לארוחה מסעירת חושים.

כתובת: O mattos, Rua Bulhão Pato, 2A,Alvalade

המוסד: מסעדת "רמירו" ( Ramiro)

המלצות קולינריות של השף אול בן אדרת על ליסבון, בירת פורטוגל. שאול בן אדרת, מערכת וואלה! NEWS
"מוזומביק טיגריס", תענוג גדול/מערכת וואלה! NEWS, שאול בן אדרת

מסעדת "ראמירו" היא מוסד ידוע לאנשי ליסבון המקומיים, אך מאז שהשחקן אלק בולדווין ביקר בה שמה יצא למרחקים. תור ארוך משתרך לאורך הוויטרינה בחוץ ונדמה שכל מי שמסיים את הארוחה יוצא עם מין חיוך על פניו. האוכל זורם לשולחן בתוך דקות: לחם לבן קלוי ועליו חמאת שום מומסת, צלחת קונכיות חילזון שנקרא "ארגמון" ומרגיש כמו סטייק מלוח בפה,
מלפפוני ים שנראים כמו צלחת אלמוגים מפתה, שרימפס בשמן זית, שום ופלפלון צ'ילי אדום, צדפות "קלמס" בציר ירקות, פטרוזיליה, שום וחמאה, ו"מוזמביק טיגרס" - שרימפס ג'מבו עשויים על פלנצ'ת ברזל לוהטת עם מלח גס והברשה של חמאה. תענוג גדול.

כתובת: Cervejaria Ramiro  
Av. Almirante Reis nº1 - H, 1150-007

מסעדת "דון קסטליאן" ( Don castellan) היוקרתית

המלצות קולינריות של השף אול בן אדרת על ליסבון, בירת פורטוגל. שאול בן אדרת, מערכת וואלה! NEWS
קרפצ'יו תמנון/מערכת וואלה! NEWS, שאול בן אדרת

השף האיטלקי של מסעדת "דון קאסטלינו" משלב במטבחו בין איטליה ופורטוגל. זו מסעדה אלגנטית, אפשר לומר אפילו מפוארת. החל ממפה צחורה שמכסה את השולחן, כיסאות עם משענת מלך מרופדות בקטיפה בצבע לילך, סידור פרחים במרכז וכוסות קריסטל.

פתחנו בקוקטייל אפריטיף ששמקורו באיטליה, "שפריץ אפרול" - ליקר תפוזים בתוספת למברוסקו מלא קרח, פלח תפוז וטוויסט קציפת מנדרינות שנמזגה ממיכל קצפת ועיטרה מעל. תענוג. יין פורטוגלי לבן צונן מאזור דורו נמזג לצד סלסלת לחמים ריחנית ובה מגוון לחמים, אדמדם עם עגבניות מיובשות, צהבהב עשוי מקמח תירס ועוד אחד מלא דגנים. לפתיחה טעמנו אויסטרים על קרח מתובלים בגרניטה של אשכולית, לימון וצ'ילי שלוק עם טעם וריח של ים סוער וקרפצ'יו דוראדו (לוקוס) עם שמן זית עדין, נגיעת לימון, פלפל גרוס, מקלוני סוליקורניה פריכים (עשב שמשמש כמלח שנקרא גם אספרגוס ים) וגילופי כמהין טריות. המשכנו עם לובסטר ענק אדום כאש, שבשרו נקצץ ועורבב עם עגבניות חלוטות, איולי עדין, בצל, פטרוזיליה ובזיליקום - כולם שלפו מצלמות וישר העלו לאינסטגרם ולפייסבוק. קרפצ'יו תמנון שבושל שעות ונפרס דק דק, שריפס ענק ובודד שבושל בציר של עצמו ונח על פרוסת לחם קלוי, רביולי עבודת יד, במילוי תערובת פירות ים וגבינת מסקרפונה ומדליון פילה בקר שיושן 45 יום רך כמו חמאה. לקינוח הוגש לנו סופלה שוקולד חם בריח שוקולד משכר שהוכן באותו הרגע ונזל לצלחת אחרי הביס הראשון עם גלידת וניל משובצת גרגירי וניל שחורים ונגיעה של רוטב דובדבנים חמוץ מתוק. ארוחה נפלאה, כוכב מישלן בטוח הייתי נותן להם.

כתובת: Don castellan, Rua da Moeda 1 - H/N
1200-275

מסעדת פינוקיו בשדירה המרכזית

המלצות קולינריות של השף אול בן אדרת על ליסבון, בירת פורטוגל. שאול בן אדרת, מערכת וואלה! NEWS
קינוח "באבא דה קרמלו": קרמל ואספרסו/מערכת וואלה! NEWS, שאול בן אדרת

"אוונידה ליברטאדה" היא השדירה המרכזית של העיר - השאנז אליזה של הפורטוגלים, רק בקטן. רחוב ארוך ויפה עם חנויות מותגים ושגריריות ובסופה כיכר (Praça dos Restauradores) בעלת אובליסק מרשים למשחזרי העיר המנציח את השחרור מעול השלטון הספרדי. סמוך לכיכר שוכנת מסעדת פינוקיו. בתפריט: סלט גדול טרי ועשיר של עגבניות חלוטות ללא קליפה קצוצות גס עם הרבה שום טרי, כוסברה ופטרוזיליה, מנת שרימפסים ורודים מבושלים בשמן זית ושום המוגשת עם לחם פועלים רך ולבן לטבול ברוטב - פשוט תענוג - פילה לוקוס הנקרא "גרופה" עשוי על הפלנצ'ה עם תוספת של תפוחי אדמה קלופים שלמים מבושלים במי מלח - תוספת סטנדרטית למנות עיקריות אצלם, וצלעות טלה בגריל לעיקרית. לקינוח טעמנו עוגת "באבא דה קרמלו" עשויה קרמל ואספרסו.

המסעדה סמוכה למלון Avenida Palace בן היותר ממאה שנים, ואם אתם כבר שם, שווה להציץ בו.

כתובת: Restaurante Cervejaria O Pinóquio  
Praça dos Restauradores 79, 1250-188

הדאון טאון של ליסבון, "ביישה" ( Baxia)

אזור ה"ביישה", הדאון טאון של ליסבון, מלא חנויות קטנטנות, בוטיקים, חנויות מעצבים ומסעדות. כיכר רוסיו עם המזרקה היפהפייה ולצדה התיאטרון הלאומי המרשים. מסביב נוף פסטורלי של גגות רעפים אדומים ציפויי קרמיקה מרהיבי עין, מרפסות עם מעקות ברזל, צריחי הבתים והכנסיות מציצים מכל עבר. צאו לשוטט ולהציץ בסמטאות הציוריות המלאות במסעדות קטנטנות המוציאות ומציגות לראווה את שלל הדגים ופירות הים שעלו ברשתות הדייגים. בתי מאפה פזורים בכל פינה וחלונות ראווה שמציגים מאפים צבעוניים ולחמים בטעמים. נסו את לחם התירס הצהבהב שמשובץ בצימוקים וחובה בכל תצוגת עוגות המאפה הלאומי ונקרא Pastéis de Nata.

מאפיית Pastéis de Belém  

המלצות קולינריות של השף אול בן אדרת על ליסבון, בירת פורטוגל. שאול בן אדרת, מערכת וואלה! NEWS
רק למען הקינוח הזה חובה לחזור לליסבון/מערכת וואלה! NEWS, שאול בן אדרת

"מאפיית בלם", או "מאפיית בית לחם" בתרגום חופשי, נוסדה בשנת 1857 והפכה כבר מזמן למוסד ולמקור לעוגות טעימות. אף שהמאפייה פתוחה 24 שעות ביממה, תור ארוך משתרך כמעט בכל שעה ועם קצת סבלנות תקבלו מאפה עגול עשוי דפים של בצק פילו מעט מלוח ממולא בקרם פטיסייר מתקתק בתוספת של קינמון ואבקת סוכר - ממכר.

שבו באחד מחדרי הקונדיטוריה הרבים ותציצו בעבודת הקונדיטורים. קירות החדרים משובצים בקרמיקה מצוירת בכחול לבן כמו שצוירו בעבודת יד והם מספרים סיפורי עם פורטוגלים. אי-אפשר להפסיק לזלול, ורק למען קינוח זה חובה לחזור לליסבון.

כתובת: Pastéis de Belém, R. Belmém 84-92 1300-085

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully