וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הפיתה: עוף צלוי ועסיסי

רונית אבידן מתכונים: איליאס איוב

13.3.2016 / 7:55

ארוחה חגיגית בפיתה. כן, יש דבר כזה וקוראים לו מסאח'ן - עוף שנצלה בתנור בים של בצלים מתובלים עם הרבה סומק חמצמץ, ומוגש על פיתה שסופגת לתוכה את כל הטעמים המופלאים יחד

מסחן עוף עם פיתה. דרור עינב
למה בתוך הפיתה, כשאפשר מעליה? מסחן עוף/דרור עינב
הפיתה המשמת כמעין צלחת, סופחת אליה את כל טעמי התבשיל ומתקבל מעדן

השף אליאס איוב, שאל מטבח ביתו בחיפה הגענו בזכות תמונות האינסטגרם המגרות שלו, ניחם אותנו בשבוע שעבר עם סיר מוגרביה ריחני מלא בגרגרי מפתול ועוף ארומטי. הפעם הוא מכין לנו מסאח'ן עוף שנצלה בתנור עם המון בצל ומתובל בסומק, על פיתה כמובן.

אל תתנו לכמויות הבצל והסומק שבמתכון לגרום לכם לחשוב שמדובר בטעות חלילה, הם סוד הקסם של המנה. אם יש באפשרותכם לקנות סומק טחון טרי אצל מוכר התבלינים, מומלץ בחום. הצבע היפה שהוא מוסיף למנה שולי ביחס לטעמו החמצמץ ובעל המליחות הטבעית. השילוש של עוף, בצל וסומק יתגלה לכם במהרה כקדוש כמעט. הפיתה המשמת כמעין צלחת, סופחת אליה את כל טעמי התבשיל ומתקבל מעדן. בוצעים עם היד חתיכה גדולה יחסית מהפיתה בעזרתה קורעים נתח מהעוף עם הבצלים ולוקחים את הביס המושלם. מי שמעדיף יכול לפרק את העוף מעצמותיו לפני ההגשה.

מסחן עוף עם פיתה. דרור עינב
מכינים את הקרקע. מסאח'ן עוף על פיתה/דרור עינב

חומרים:
ל- 4 מנות

4 כרעיים מחולקות או 10 שוקיים בלבד (פולקע)
2 פיתות פתוחות (סה"כ 4) או 2 לאפות גדולות
9 בצלים קלופים
1/4 כוס שמן זית
4 כפות גדושת סומק (רצוי טרי)
1 כפית קינמון
מלח ופלפל
צנוברים או שבבי שקדים קלויים (רשות)

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל- 180 מעלות.

2. בקערה מערבבים את העוף עם הבצל החתוך, התבלינים ושמן הזית, מעסים בהם היטב את העוף והבצלים, מניחים בתבנית אפייה ומכניסים לתנור לשעה או עד שהעוף רך ושחום.

3. מחממים את הפיתות 1-2 דקות בתנור (לא יותר, כדי שישארו רכות וחמימות), מניחים על צלחת את הפיתה, מעליה מניחים בנדיבות מתערובת הבצלים המתובלת ומעליהם את העוף. מפזרים צנוברים או שקדים קלויים ומגישים. ניתן לפרק את העוף מעצמותיו לפני ההגשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully