וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים 2016: מהי אוזן ההמן הטובה ביותר?

14.3.2016 / 12:24

לאחר חודש עמוס בפרג, תמרים וחלבה, מצעד אוזני ההמן של וואלה! אוכל מתפרסם. מהן עשר אוזני ההמן הטובות ביותר שטעמנו, איזו אוזן המן טבעונית היא המוצלחת ביותר, אלו אוזני המן מלוחות ריגשו אותנו ומהו המאפה הטעים ביותר שאכלנו לקראת פורים?

אוזני המן של מאפיית לחמים. דניאל לילה
לאיזה מקום הם הגיעו? קולקציית אוזני ההמן של לחמים/דניאל לילה

מבחני הטעימה של פורים מעלים שאלה קיומית: מהי אוזן המן טובה? האם הבצק צריך להיות פריך ונימוח? עדין או דווקא קשוח? והמילוי: לח, מוצק או עז טעם?

הגרסאות הן אינסופיות ובהיעדר אבטיפוס ברור, התשובה הנכונה, בניגוד לסופגניות או עוגות גבינה, אינה חד משמעית. ניסינו להתגבר על המכשול באמצעות קריטריונים אובייקטיבים כמו היחס בין המילוי לבצק, איכות המילוי ואיכות הבצק. הקריטריון הרביעי והאחרון לעומת זאת נגע בסובייקט עצמו - "בתכלס, טעים?". כל הקריטריונים דורגו בין 1 (גרוע) ל-10 (מצוין), כך שהציון המקסימלי האפשרי הוא 10 והציון הנמוך ביותר האפשרי הוא 1.

בנוסף, נרשם שקט, יחסי כמובן, בניסיון להרשים עם אוזני המן מקוריים ומשוגעים. יכול להיות שהסיבה לכך נעוצה בעובדה שאוזני המן ככלל הן אולי מאכל החג הפחות פופולרי, ולכן המאפיות אינן יוצאות מגדרן. אנחנו דווקא אוהבים את זה. במקום להרחיק לכת, עדיף וכדאי להשקיע באוזני המן פשוטות יחסית שמבוצעות היטב. הערה קטנה בנוגע למגוון המילויים: אוזן המן היא בסופו של דבר עוגיה יבשה. הניסיון למלא אותה בחלבה, שקדים או פיסטוקים נועד מראש לכישלון, עם כל האהבה הרבה שיש לנו אליהם (ומי שמכיר אותנו יודע שיש). יחד עם זאת, גיוון נוסף שדווקא אהבנו הוא בבצק עצמו. מספר מאפיות החליטו, לצד הבצק הפריך, לצאת עם אוזני המן עשויות בצק שמרים שהופך אותן אמנם למשהו אחר לגמרי אבל התוצאה (לרוב) טעימה ונעימה.

מקום 10: בוטיק סנטרל

אוזני המן של בוטיק סנטרל. חגית גורן,
גודל ביס מושלם, אבל בצק מעט עבה מדי. אוזני ההמן של בוטיק סנטרל/חגית גורן

אוזני ההמן של בוטיק סנטרל סוגרות את העשירייה המצטיינת במבחני הטעימה שלנו עם ציון כללי של 7.3. אהבנו את גודלן המזערי של העוגיות (אוזני המן-ביס). מבין הטעמים השונים, כמו התמרים והשוקולד, אהבנו במיוחד את הפרג. הבצק עצמו משובץ בפרג, רק חבל שהוא מעט עבה מדי ומאידך גם המילוי אינו מספיק נדיב.

מחיר: 29 שקלים למארז של 220 גרם

איפה: סניפי הרשת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מקום 9: דלאל

אוזני המן של דלאל. צילום: מאיר כהן,
החלקים עולים על השלם. אוזני ההמן של דלאל/צילום: מאיר כהן

הקונדיטוריה של דלאל מגיעה למקום ה-9 עם ציון של 7.5. במקרה הנוכחי, החלקים עולים על השלם. למה הכוונה? המילוי של הפיסטוק-דובדבן היה מאוד טעים ואיכותי, אבל מעט יבש. יחד עם הבצק היבש גם ככה, מתקבלת עוגיה מעט חונקת. הבצק אמנם חמאתי, אבל לא מספיק. מילוי השוקולד היה גם הוא חביב, אבל פחות התחבר עם הבצק.

מחיר: 3 שקלים ליחידה או 39 שקלים למארז של 14 יחידות.

איפה: דלאל הקונדיטוריה, כל ישראל חברים 7, תל אביב. 03-5109292. לא כשר

מקום 8: מתוקה

אוזני המן של מתוקה. בני גם זו לטובה,
קולקציה זרחנית וצבעונית. אוזני ההמן של מתוקה/בני גם זו לטובה

אוזני ההמן של מתוקה היו שנויים במחלוקת בקרב הטועמים שלנו. מצד אחד, קולקציית מילויי המקרון הזרחנית שהיתה מוזרה מדי, מקושקשת ומיושנת. גם המרקם מוזר, אך למרות כל אלו הטעם, איכשהו, היה סביר. מצד שני, הקולקציה הקלאסית עם מילויים כמו תמרים וחלבה השיגה ציונים גבוהים הרבה יותר. כמו שכבר אמרנו, לא צריך לנסות להמציא את הגלגל, אלא לעשות אותו פשוט טוב. בשקלול כולל, אוזני ההמן של מתוקה השיגו את הציון 7.56.

מחיר: 35 שקלים למארז במשקל 240-270 גרם (19-21 יחידות).

איפה: סניפי הרשת

מקום 7: טאטי

אוזני המן של מאפיית טאטי. צילום: דניאל לילה,
נכנסו למקום ה-7 בזכות מלית הפרג. אוזני ההמן של טאטי/צילום: דניאל לילה

אוזני ההמן של מאפיית טאטי לחם השיגו השנה ציון של 7.6, רבות הודות למילוי הפרג המוצלח. גם טועמים שאינם חובבי פרג, ולא חסר כאלה, אגב, ציינו כי מדובר במלית חמאתית, עשירה עם טוויסט מעניין של גרידת לימון. התרשמנו פחות מהמילויים האחרים; המרציפן עם דובדבני האמרנה היא דביק מדי ולא כייפי למאכל ומילוי התמרים היה כבד ומתוק מדי. לעומת זאת, הבצק עצמו היה מוצלח בזכות פריכות טובה וטעם מנצח.

מחיר: 11.4 שקלים ל-100 גרם.

איפה: דרך השלום 53, גבעתיים, או רחוב אברהם גירון 3, א"ת יהוד. טלפון ראשי: 03-5392500. כשר

מקום 6: ביסקוטי

אוזני המן של ביסקוטי. בועז לביא,
בצק עבה ומתפורר, אבל מליות איכותיות וטעימות. אוזני ההמן של ביסקוטי/בועז לביא

פייר? ציפינו מביסקוטי ליותר. כל שנה הקונדיטוריה מבני ברק מציבה רף מאוד גבוה ליריבותיה, ודווקא הפעם משהו לא לגמרי עבד. המילויים, בעיקר השוקולד וקרמל האגוזים, היו איכותיים וטובים מאוד, אבל הבצק אכזב. הוא אמנם פריך, אבל יתר על המידה. הוא מתפורר מאוד ועבה מאוד, ולכן גם מרגיש שאין מספיק מהמילוי. הציון הסופי עומד על 7.8.

מחיר: 36 שקלים למארז במשקל 250-290 גרם.

איפה: הירקון 67 א.ת. בני ברק; העצמאות 104 נווה עוז, פתח-תקווה. טלפון להזמנות: 03-5704015/8. כשר

מקום 5: הקונדיטוריה של גל

אוזני ההמן של הקונדיטוריה של גל. צילום: מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
מלית המפתח - עדינות. אוזני ההמן של הקונדיטוריה של גל/מערכת וואלה! NEWS, צילום: מתן שופן

ציון כללי של 8.1 מביא את הקונדיטוריה של גל היישר אל המקום החמישי. מילת המפתח בתיאור אוזני ההמן של הקונדיטוריה החיפאית היא "עדינות". הבצק, אשר לדברי גל - המתכון שלו עובר במשפחה, דק מאוד, נימוח ועדיין שומר על פריכות טובה. הוא מרגיש איכותי וממש נמס בפה. גם המילויים מוצלחים, במיוחד הפרג שאינו משתלט מדי ונמצא בכמות נדיבה (אך שוב - לא מדי).

מחיר: 35 שקלים למארז של 250-300 גרם.

איפה: שדרות הנשיא 131, חיפה. 04-8382928. כשר

מקום 4: ארקפה בייקרי

אוזני המן של ארקפה. צילום: אלון מסיקה,
מלית מפתיעה לטובה בטעם הדרים. אוזני ההמן של ארקפה/צילום: אלון מסיקה

ארקפה משתרבבת למקום הרביעי עם ציון של 8.2. אמנם לא התרשמנו במיוחד ממלית הפטיסייר עם פצפוצי השוקולד, אך המלית שכן הפתיעה לטובה היא זו בטעם ההדרים. מילוי סולת רך ולח עם טעמים הדריים ותפוזיים. מדובר במילוי מקורי וטעים, ומעבר לכל זה - הבצק הפריך של אוזני ההמן היה מוצלח מאוד. אהבנו.

מחיר: 4 שקלים ליחידה או 11 שקלים ל-3 יחידות.

איפה: סניפי הרשת

מקום 3: קונדיטוריית שמו

קונדיטוריית מיקי שמו : פורים 2016. דן לב,
בצק פריך, דק ונימוח עם מלית פרג מצטיינת. אוזני ההמן של קונדיטוריית שמו/דן לב

אנחנו פותחים את השלישייה הראשונה עם קונדיטוריית שמו (ציון: 8.3). על שום מה? בצק פריך, דק, נימוח וטעים, יחס טוב בין המילוי לבצק ומלית פרג מצוינת שמרגישה איכותית (בהקשר זה, אנחנו חייבים לציין שדווקא ממלית השקדים התלהבנו הרבה פחות). גם קונדיטוריית שמו הצטרפה לטרנד אוזני ההמן מבצק השמרים, והביצוע שלה לא רע בכלל. טעמנו את אלו במילוי האגוזים, ונהננו ממילוי עשיר ועדין בטעמיו ובצק נעים וטעים.

מחיר: בצק פריך - 38 שקלים למארז של 350 גרם, בצק שמרים - 7 שקלים ל-100 גרם.

איפה: סניפי הרשת

מקום 2: רולדין

אוזני המן של רולדין. צילום: רונן מנגן,
מובילים בגאון את טרנד אוזני ההמן מבצק שמרים. אוזני ההמן של רשת רולדין/צילום: רונן מנגן

לעומת קולקציית הסופגניות המופרעת של רולדין, קולקציית אוזני ההמן מאופיינת בשקט יחסי ובעיקר - בביצוע טוב. אוזני ההמן מבצק פריך היו טובים, בעיקר אלו עם הפרג שהתאפיינו במלית לא מתוקה מדי, בזכות בצק טעים אך מעט יבש. השידוך עם מליות יבשות, כמו חלבה נניח, יצר עוגיה מעט חונקת. מצד שני, רולדין מובילה בגאון את טרנד אוזני ההמן מבצק שמרים (פרסבורגר), והשאירה את כולנו נפעמים. מדובר בשיחוק רציני הודות לבצק שמרים מפתיע וטעים ומגוון מילויים מעניינים (המוצלח לטעמנו הוא השוקולד-וניל, אבל גם התפוחים שקדים הוגדר אצלנו כ"גאוני").

מחיר: 11 שקלים ל-100 גרם.

איפה: סניפי הרשת

מקום 1: לחמים

אוזני המן של מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה,
מלית נדיבה מאוד ובצק שקדים פריך ודק. אוזני ההמן של מאפיית לחמים/צילום: דניאל לילה

אנחנו מגיעים למקום הראשון עם מאפיית לחמים שהשיגה את הציון הגבוה ביותר, ובפער ניכר - 8.9. המאפייה השיקה השנה קולקציית אוזני המן מתוקות המורכבת מ-5 טעמים שונים. אנחנו טעמנו את השקדים, הפרג ופאי הפקאן. שלושת המילויים זכו לציונים גבוהים, כאשר הטוב ביותר היה הפרג. ככלל, המליות היו בכמות נדיבה מאוד, אולי הנדיבה ביותר שנתקלנו, אבל אוזני ההמן בכל זאת לא הרגישו עמוסות מדי. מלית פאי הפקאן היתה מקורית וחביבה. לרוב פאי פקאן עלול לסבול ממתיקות יתר, אבל במקרה הנוכחי האיזון נשמר הודות לבצק לא מתוק מדי. אחת המליות המוצלחות שטעמנו השנה, בעיקר בקרב מליות האגוזים למיניהן. כמו כן, בצק השקדים היה דק, עדין ופריך מאוד. שאפו.

מחיר: 13.5 שקלים ל-100 גרם, או 5 שקלים ליחידה.

איפה: סניפי הרשת

הטבעונית הטובה ביותר: סידס

אוזני המן של סידס. שרית גופן, מערכת וואלה! NEWS
אוזני המן של סידס/מערכת וואלה! NEWS, שרית גופן

מאפיות רבות ניסו השנה את כוחן עם אוזני המן טבעוניות, אבל מי שעשתה את זה הכי טוב היא מאפיית סידס הטבעונית. הטועמים שלנו, טבעוניים ולא-טבעוניים, ציינו כי הם לא היו מנחשים שמדובר באוזן המן לא טבעונית, וכי מדובר בעוגיה שעשויה טוב. יחד עם זאת, טעם הקוקוס בבצק (אנחנו משערים שמדובר בתחליף לחמאה) היה מעט דומיננטי מדי. מבחינת המליות, מלית הפרג היתה הטובה ביותר. מלית השוקולד הרגישה איכותית, אך מעט יבשושית. מלית החלבה היתה יבשה מאוד והפחות מוצלחת מבין השלושה. עוד טיפ קטן: אמנם האופי חשוב מהיופי, אבל היינו משקיעים קצת בנראות של אוזני ההמן. ציון: 8.75

מחיר: 2.5 שקלים ליחידה, או 10 שקלים ל-100 גרם.

איפה: קינג ג'ורג' 97, תל אביב. 03-5404006

המלוחות הטובות ביותר: מתוקה ו-לחמים

אוזני המן מלוחות של מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה,
אוזני המן מלוחות של מאפיית לחמים/צילום: דניאל לילה

אולי זה הצורך בטעמים מלוחים אחרי כל הטעימות המתוקות של אוזני ההמן, אבל בכל מקרה - התרשמנו מאוד לטובה מאוזני ההמן המלוחות של מאפיית לחמים ומתוקה.

אלו של לחמים עשויים בצק פריך, על בסיס חמאה, עם שני מילויים שונים: תפוח אדמה ועשבי תיבול או בטטה מקורמלת עם גבינת פטה ואגוזי מלך. התלהבנו מאוד ממילוי הבטטה, וכן מציפוי השומשום והקצח שהוסיף הרבה עניין.

מחיר: 7 שקלים ליחידה, או 18 שקלים ל-100 גרם.

איפה: סניפי הרשת

אוזני המן מלוחות של מתוקה. צילום: בני גם זו לטובה,
אוזני המן מלוחות של מתוקה/צילום: בני גם זו לטובה

בניגוד לקולקצייית מילויי המקרונים הסכרינית של אוזני ההמן המתוקות, אלו המלוחות היו גם כן צבעוניות אבל עדינות וטבעיות. הבצק הפריך החביא בתוכו מילויים מלוחים-מתוקים, והכי אהבנו את מילוי הגבינה הכחולה עם ריבת הבצל שגרם להתלהבות מאוד גדולה במשרד.

מחיר: 130 שקלים ל-1 ק"ג.

איפה: סניפי הרשת

לא אוזן המן, אבל טעים בטירוף: ביסקוטי ו-קונדיטוריית שמו

עוגת פיננסייר פרג של ביסקוטי. צילום: בועז לביא,
הכי טעים ואלוהי. עוגת פיננסייר פרג של ביסקוטי/צילום: בועז לביא

מדובר כנראה במאפה המושחת, הטעים והאלוהי ביותר שטעמנו במסגרת מבחני הטעימה של פורים. זוהי עוגת פיננסייר, על בסיס שקדים וחמאה. כלומר, המון חמאה. משובצת פרג, אבל לא יותר מדי, כך שהיא מתאימה גם למי שאינו חובב הז'אנר, וגם חתיכות ענקיות של שוקולד מריר ואיכותי. אז אמנם התאכזבנו במעט מאוזני ההמן של הקונדיטוריה, אך העוגה הזו פיצתה בענק.

מחיר: 56 שקלים.

איפה: הירקון 67 א.ת. בני ברק; העצמאות 104 נווה עוז, פתח-תקווה. טלפון להזמנות: 03-5704015/8. כשר

חלת שמרים פרג של שמ. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
חלת שמרים חמאתית מפוצצת במלית פרג עסיסית. שמו הקונדיטוריה/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

כאשר קיבלנו לידינו את מארז החג של מיקי שמו, לא ציפינו למה שהסתתר בקופסה המוארכת: חלת שמרים מפוצצת במלית פרג נימוחה ועסיסית. היינו צריכים להחביא אותה מעצמנו, כדי להצליח להפסיק לאכול ממנה. מומלץ בחום.

מחיר: 46 שקלים ליחידה.

איפה: סניפי הרשת




עוד השתתפו במבחן הטעימה: לחם יין, ג'ייקובס, נומילי, בייקרי, פילסברי, שני, חצי חינם, גרג, ביגה, ממבו וברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully