וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין מקומי: היינות המוצלחים של יקב ויתקין

16.3.2016 / 18:00

היום, כשיינות ים תיכוניים הופכים בהדרגה לטרנד, כולם מדברים גבוהה על זנים המתאימים למקום ולאוכל המקומי. יקבים וייננים מצוינים עושים יינות ים תיכוניים מצוינים, אבל זה הזמן להזכיר: יקב ויתקין היה הראשון לעשות זאת

ויתקין הוא יקב משפחתי עליו חתומים מקצועית הגיסים אסף פז ודורון בלוגולובסקי. הנחישות והעקביות שלהם לעשייה ים תיכונית, בצירוף הקפדה, כישרון וטוב טעם רבים, הופכים את ויתקין למופת לאיכויות. מדובר, חד וגם חלק, ביקב הבוטיק הטוב בישראל.

בטעימה הנוכחית, יינות מוכרים וטובים של ויתקין (מסע ישראלי לבן וורוד, ו"ויתקין קריניאן") לצד יינות סטנדרטיים פחות: "ויתקין גוורצטרמינר 2015" – גוורץ יבש יוצא דופן בזירה הישראלית; "ויתקין, גרנאש נואר 2014", שיוצא במהדורת אספנים מיוחדת ומצומצמת.

אי אפשר שלא להתפעל מהאיכויות. יינות המסע הישראלי הזולים (75 שקלים) שמחים וחינניים. הגוורצטרמינר היבש והמדויק מהווה אנטיתזה ברורה לעוולות שעושים ייקבי ישראל לזן האלזסי הזה; קריניאן 2012 הוא אחד היינות המקומיים הכי טובים בקבוצת המחיר שלו (105 שקלים), יין הגרנאש נואר החדש זקוק להתיישנות אבל יהיה נפלא כשיגיע לפרקו. טעמתי גם את "ויתקין, פטיט סירה 2004" , שאינו מוצע למכירה. מדהים עד כמה הצליח להתיישן נהדר. בניגוד לכמעט כל יינות התעשייה המקומית, היינות של ויתקין מתיישנים מצוין. ריספקט.

1. ויתקין, מסע ישראלי לבן 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. ויתקין, מסע ישראלי לבן 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן יבש על בסיס גרנאש לבן ממרום הגליל, רוסאן ו-ויונייה ממורדות הרי יהודה, קולומבאר מגפנים בוגרות גוורצטרמינר ממורדות הכרמל. חלק מהגרנאש והרוסאן (15% מהיין הכולל) תסס ותהבגר מספר חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. שאר היין התיישן במיכלים על השמרים. צבע זהוב. אף ארומאטי מאד ובו פרי לבן, הדרים ופרחים. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים, עוף, אוכל ים תיכוני.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

דבר המבקר: לבן ים תיכוני רב חיוניות וחן המאופיין בפירותיות המאוזנת בחמיצות נעימה ושץ מינראליות נעים. זה לא יין יומרני אבל יש בו חדות, דיוק ואופי. אלו מיטיבים, כבר ביין הפתיחה, על תפיסת העולם, הניסיון, הכישרון והטעם הטוב של יוצריו.

בחמש מילים: אמנם פשוט אבל אחלה יין.

2. ויתקין, מסע ישראלי ורוד 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה על בסיס גרנאש נואר הנצמך במעט קריניאן, שניהם ממורדות הכרמל. צבע ורדרד עדין. באף הדרים ופרחים. גוף קל-בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: ראשונות, מנות עוף, אוכל אסיאתי מתובל.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

דבר המבקר: רוזה רענן, קליל ונעים, שיש בו פרי טוב וחמיצות טובה. הוא אינו מתפוצץ מרוב טעמים וכמו מקורות ההשראה מדרום צרפת יש בו ניקיון, חדות ואיפוק רבים. ישראלים רבים, הרגילים ליינות רוזה כוחניים ומתקתקים, לא יבינו מה יש כאן. אלו המכירים יינות רוזה טובים מדרום צרפת יעריכו אותו היטב. ציון התמורה לכסף ניתן, לפיכך, בהתייחס למקביליו המיובאים. מקבילי האיכות המקומיים (גרי דה מרסלאן של רקנאטי למשל) יקרים יותר. ביחס ליינות המקומיים התמורה טובה בהחלט.

בארבע מילים: רוזה מקומי מאופק וראוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

3. ויתקין, גוורצטרמינר 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% גוורצטרמינר מכרם בבנימינה. צבע זהוב. אף ארומאטי במיוחד ובו בולטים פירות טרופיים ופרחוניות. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים, בשרים לבנים.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

דבר המבקר: נדיר ללגום גוורצטרמינר ישראלי יבש לגמרי. הגוורץ הזה יבש ומצליח, ממש במפתיע, לבטא את מאפייניו הקלאסיים של הזן, שמקורו באיזורי יין קרים. הוא ארומאטי מאד ויש בו רעננות חדות ואפילו מיניראליות טובה.

בחמש מילים: אם כבר גוורץ, שיהיה יבש!

4. ויתקין, קריניאן 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קריניאן מכרמים בוגרים בבנימינה וזכרון יעקב בעלי יבול נמוך במיוחד (350-600 ק"ג לדונם). 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי, שליש מהן חדשות. צבע אדום עמוק וכהה מאד. באף פרי אדום ושחור, תבלינים, אדמתיות. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 105 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים, מנות על בסיס טלה וכבש (קדירות).
דבר המבקר: קריניאן ים תיכוני כמו שצריך, עם אדמתיות מוחשית מאד בחיך, לעיתים מרגישים אפילו זיתים שחורים וכמובן תבלינים ועשב. יש עוצמה כבושה, מאופקת. מידה של דקות ומקדם גסטרונומיות נהדר. בערכי תמורה לכסף זהו אחד האדומים הכי משתלמים על המדף המקומי בקטגוריית המחיר.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשבע מילים: מעט יינות במאה שקל מספקים איכות כזו.

5. ויתקין, מהדורת אספנים, גרנאש נואר 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין אספנים שיוצא במהדורה מיוחדת ובה 985 בקבוקים בלבד. 92% גרנאש נואר ו-8% מרסלאן מתת חלקה בכרם יחידני קטן סמוך למושב עמיקם, ביבול נמוך במיוחד. שנת התבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות (אחת מהן חדשה). צבע אדום עמוק. באף דובדבן ופרחים. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים. קדירות.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

דבר המבקר: גרנאש הוא הזן הים התיכוני, בה' הידיעה. כבר מהרחרוח הראשון ובהמשך בחיך, אי אפשר לטעות בים תיכוניות הכה גרנאשית של היין הזה. הפרי, התבלינים, האדמתיות המובהקת, הלעיסות המסויימת, ביחד עם נגיעת הפרחים הנעימה והמרומזת; כל אלו חוברים להם יחדיו למפגש ראוי במיוחד של עוצמה ואיפוק. יין שמקדם הגסטרונומיות שלו גבוה במיוחד. וכל זה כשהוא עדיין עול ימים. אם אתם רוכשים אותו עשו עם עצמכם חסד והתאפקו קצת. בעוד שנתיים הוא יהיה מקסים. בעוד חמש – מהמם.

בשמונה מילים: אם אתם חובבי הז'אנר, טוסו לרכוש, אבל התאפקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully